AndroidHealthClinic

German High Volume (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ilya

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2002
Berichten
1.284
Waardering
29
Jezus mensen, wat is DAT lekker.

Zo simpel, zo eenvoudig, zo elementair maar zo'n MEGA pomp en zo'n lekkere afbeuling. De komende 2 weekjes ben ik in de wolken met german High Volume Training.
 
heb je een url van deze manier van trainen?
 
Ja, je maakt ons nu wel nieuwsgierig :D
 
Gewoon het ouderwetse 10*10. Dus 10 sets van 10 reps

Je neemt een gewicht waar je normaal 12-13 reps mee kan en doet er 10. Lijkt in het begin makkelijk maar tegen de tijd dat je bij de laatste paar sets ben moet je echt vechten om de 10 te bereiken.

Charles Poliquin heeft er later een naam aangegeven en de theorie erachter verder uitgewerkt

http://www.charlespoliquin.net/articles/german-volume-training.html

Weer later zijn er varianten op gekomen zoals die van t-mag

http://www.t-mag.com/html/body_118gvt.html


Ik gebruik het zelf ook soms voor de verandering, en vooral de eerste 2 weken pomp het goed. Daarna merk ik bij mezelf gewenning, ook als ik de gewichten of oefeningen aanpas
 
Schopdieschop!

'k Had eigenlijk verwacht dat er hier meer liefhebbers voor GVT zouden zijn.

Wel geinig.. het zou me niet verwonderen als Siegler, mijn vriendje, die aardig gecharmeerd is van GVT, zijn kennis Ilya in de oren gefluisterd heeft dat GVT niet onaardig is.

Iig: ben deze week met GVT begonnen.. gruwelijk zeg! Nog nooit zo'n spierpijn gehad en ik heb al aardig wat schema's geprobeerd.
Het is ogenschijnlijk zo simpel. Je neemt het gewicht waar je 20 hh mee kan halen en doet daar slechts 10hh mee. Het zal je zelden lukken om ook echt 10 sets met 10hh te doen.

Maar verder helemaal geen beoefenaars/liefhebbers?

Espi
 
Esperantisto zei:
Schopdieschop!

zijn kennis Ilya in de oren gefluisterd heeft dat GVT niet onaardig is.

Espi


Volgens mij heeft Ilya er meer als een jaar geleden al eens mee "gespeeld" Moet je even op fitnessnet checken
 
Zal ik doen, maar Siegler kent Ilya langer dan ik hem en Ilya ken.. (miss Ilya even lang).

Helaas.. geen hits, alleen 1 waardevolle sticky met trainingsvarianten.
 
Laatst bewerkt:
Las er laatst nog een topic of een post over, ook van 3XL geloof ik. Toen stond het idee me best aan. Misschien dat ik het na de zomer eens een kans geef. 'Makkelijke' manier om vrij intensief te werk te gaan denk ik.
 
Esperantisto zei:
Zal ik doen, maar Siegler kent Ilya langer dan ik hem en Ilya ken.. (miss Ilya even lang).


Check nou eens even de datum bij Post #1 (hier bovenaan) :D :D
 
18 maart 2003. Ik ken Siegler sinds eind augustus 2003 en toen kende Siegler Ilya al geruime tijd. Al is het uiteraard ook mogelijk dat Ilya Siegler GVT heeft aangepraat... want het is de trainingsvorm die hij al redelijk lang uitprobeert ... in een vergeefse poging meer KUH te ontwikkelen.

Maar doet er niet toe... het is echt een opmerkelijk eenvoudige trainingsvorm met groot effect.

Vergde wel even wat doorlezen .
http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm
is wel de meest informatieve.

Komt neer op:
- kies alleen basisoefeningen
- neem een gewicht waar je 20hh mee kan doen en doet er 10x10 mee. Als je op 10x10 uit komt (meestal de eerste keer nog niet) kan je verzwaren.
Na x weken kan je het eens verder verzwaren naar 10x9 , 10x8 , 10x7 en 10x6.

Afijn.. Espi is nog wel een paar weekjes zoet. Ben zo enthousiast dat ik itt de bedoeling toch maar de omgekeerde pyramide voor bovenlijf heb laten vallen en daar ook voor een GVT-variant heb gekozen... ofschoon ik wel het idee heb dat het miss beter zou zijn hier met bijv 10x6 te beginnen.. benen reageren nl beter op hoge hh . Daarom ook had ik die omgekeerde pyramide gepland.

Afijn...tips van iemand met praktijkervaring zou fijn zijn.
 
Net op tijd dat dit topic opgekrikt wordt.
Ik voel al een tijdje dat m'n training dringend aan verandering toe is, en dit (die variant van t-mag) lijkt me een optimale manier voor enkele weken...
Alleen enkele dingen zijn me toch nog niet zo duidelijk:

Ten eerste:
"Pay strict attention to tempo, using 402 for chest, back, and leg movements; and 302 for shoulder, bicep, and tricep movement."
Misschien loop ik achter maar wat bedoelen ze net met 402 en 302, eerste cijfer staat voor seconden van 'positieve' en laatste cijfer van 'negatieve' beweging of zo?

Ten tweede:
Welk is nu het standaardgewicht om de sets te doen; 60% van je 1RM?
 
Laatst bewerkt:
Santoz zei:
Net op tijd dat dit topic opgekrikt wordt.
Ik voel al een tijdje dat m'n training dringend aan verandering toe is, en dit (die variant van t-mag) lijkt me een optimale manier voor enkele weken...
Alleen enkele dingen zijn me toch nog niet zo duidelijk:

Ten eerste:
"Pay strict attention to tempo, using 402 for chest, back, and leg movements; and 302 for shoulder, bicep, and tricep movement."
Misschien loop ik achter maar wat bedoelen ze net met 402 en 302, eerste cijfer staat voor seconden van 'positieve' en laatste cijfer van 'negatieve' beweging of zo?

Ten tweede:
Welk is nu het standaardgewicht om de sets te doen; 60% van je 1RM?

1e
4 is negatieve fase, je houdt geen pauze beneden en je gaat in 2 sec. omhoog.

2e
Kijk wat je haalt met (wat espi aangaf of wat 3xl aangaf of wat het artikel aangeeft.) :D Ligt aan je vezelverdeling met hoeveel % je 10 reps kan maken.
 
eduardjanssen zei:
1e
4 is negatieve fase, je houdt geen pauze beneden en je gaat in 2 sec. omhoog.

2e
Kijk wat je haalt met (wat espi aangaf of wat 3xl aangaf of wat het artikel aangeeft.) :D Ligt aan je vezelverdeling met hoeveel % je 10 reps kan maken.
Ok, it's all clear to me now. :thumbs:
 
Enige waar ik nog aan moet werken is idd de tijd. Wat dat aangaat smokkel ik te veel, dwz doe het te snel!

O ja, Poliquin schijnt de schrijfwijze van reps anders te doen. Dat wat je makkelijk doet staat bij hem vooraan (eccentrisch) en het moeilijke (concentrische) deel achteraan.
 
Dat zei Eduard ook al, maar nog steeds snap ik niet waarom jij die eccentrische fase makkelijk noemt.
Je hebt echt moeite met het tempo als je de eccentrische fase makkelijk noemt
 
De eccentrische fase is vooral voor de opbouw van reversal strength en stretch reflex. Ik zie niet echt het nut hiervan in om het voor BB te gebruiken.

@bestoldschool, true.
 
Ssssst niet zo hard BOS! Je doet me blozen.
 
Ik heb nou vandaag precies 6 weken GVT gedaan zoals in dat GVT schema van BB.com staat aangegeven.
2 uur geleden heb ik o.a. 10 sets met 10 herhalingen gedaan van bar dips (doe dat met twee bankjes) en incline hammer curls (dus supersets met altijd 90 sec. pauze tussen iedere oefening).

Toen ik klaar was met de training en onder de douche stond, kon ik bijna niet meer me armen bewegen. Zo heftig is het!
Ik zit zelfs nu met trillingen in mijn armen dit berichtje te typen.

Ik doe die GVT training wel maar 3 x per week (ma, wo en vr) en de rest zijn rustdagen want geloof me maar die heb je hard nodig!
Ik ga vanaf dinsdag een weekje naar Turkije en kan zo even lekker rusten van die zware 6 weken. Daarna begin ik weer met drie weken normale training gevolg door weer de GVT variant , alleen dit keer 10 sets met 6 herhalingen.

Naar mijn mening is GVT perfect om flink wat massa op te bouwen maar zorg voor voldoende rust en train niet langer dan 1 uur per sessie en beperk (of beter geen) cardio! Ik merk dat ik ervan behoorlijk aan het vreten kom! :D

GVT is gewoon top! Zeker als je na 12 jaar training eens wat anders wilt doen dan de standaard setjes en supersetjes!

Succes!

p.s. gebruik dit schema voor GVT: http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven