XXL Nutrition

German High Volume (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je het 10*10 volhoud met de voorgeschreven rust zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen.
 
Ga dat dan eens zeker proberen in de winter chins ipv van Bent over barbell rowings.
Thx 3!!!
 
teddybeerke zei:
Ga dat dan eens zeker proberen in de winter chins ipv van Bent over barbell rowings.
Thx 3!!!


Je mag er nog een 2e oefening naast doen geloof ik voor 3 sets..? Indien dit kan zou ik er zeker een roeioefening bij doen!
 
Klinkt goed allemaal....na een half jaartje HIT wel zin in wat anders....Welke oef. adviseren jullie voor borst(massa).
 
267 post's en dan zo'n vraag :D. Benchpress ;).

Ik denk overigens dat je er meer resultaat uit zou kunnen als je elke keer weer een andere compoundoefening zou kiezen.
 
Bedankt voor je snelle reactie Ed.
Mijn domme vraag kwam echter voort uit t feit dat iemand (vraag me ff niet wie juist vertelde dat benchpress volgens hem niet de beste massa oef voor de borst was)
en ik bedoelde mijn vraag natuurlijk met de 10 maal 10 filosofie in mijn achterhoofd.

Het enigste wat niet goed werkte tijdens mijn HIT uitstapje was mijn borst de rest ging wel aardig goed. Het leek me nou niet bepaald goochem om de komende 6 weken een kwartier te gaan liggen bankdrukken(10 maal 10) om er dan achter te komen dat ik toch beter flys had kunnen doen.
 
3XL zei:
Lijkt me sterk. Ik heb er nl met Ilya op het oude EHF forum (2000-2001) regelmatig over gesproken.

Denk dus eerder dat Ilya het balletje bij Siegler gelegen heeft

Nope.. Siegler zegt er al in 1996 over gelezen te hebben in Muscle Mesomorphosis (klopt die naam ???, ben even kwijt of de naam juist is)
 
Kan je dit ook toepassen op je biceps? Door bijvoorbeeld 10 setjes dumbbell curls te doen. En dan waarschijnlijk niet nog een oefening met drie setjes erachter?
 
willem9 zei:
Kan je dit ook toepassen op je biceps? Door bijvoorbeeld 10 setjes dumbbell curls te doen. En dan waarschijnlijk niet nog een oefening met drie setjes erachter?


Dat is een goeie, ik zou het niet doen.
 
Vandaag heb ik weer benen getraind.
10 sets RDL en 10 sets 1-benige leg press. (krijg op de een of andere manier altijd last van de knieën als ik 'm 2-benig doe ivm de soort leg press)
Daarna nog 2x3 sets leg extension en leg curl.

En nog 5 setjes lateral raise.. voor schouders bi & tri gebruik ik een andere trainingsvorm nl. omgekeerde piramide.

heb getracht wat meer op het tempo te letten, ging aardig bij de RDL maar minder bij de leg press.
 
Doe ik de andere keer..maar dan ook geen echte squat, maar een squat lunge. Dit omdat er geen squatrek is en ik het ook niet zie zitten om met dumbbells te werken.
heb laatst nog geprobeerd te squatten in de Smith machine, maar dat voelt niet fijn aan. De split squat of hoe deze allemaal mag heten gaat wel.
Daarna een gewone DL.

Voor de duidelijkheid
- train om de andere dag met dubbelsplit
benen:
1 GVT 2x 10 sets RDL en 1-benige leg press (en nu 3 sets leg ext/curl) plus zk schouders (5 sets)
2 GVT 2x 10 sets DL en split squat (plus 3 sets leg ext/curl of evt standing gluteus) plus traps (5 sets)

borst & rug
1 GVT 2x 10 sets bb bench press & bb bent over row evt nog chinnen en pec deck) plus biceps (5 sets)
2 GVT 2x 10 sets db incline bp & db bent over row (evt nog lat pull down en pec deck) plus triceps (5 sets)
 
Laatst bewerkt:
willem9 zei:
Kan je dit ook toepassen op je biceps? Door bijvoorbeeld 10 setjes dumbbell curls te doen. En dan waarschijnlijk niet nog een oefening met drie setjes erachter?

Lees het artikel ???

Day 4 - Arms and Shoulders

Exercise Sets Reps Tempo Rest Interval
A-1 Parallel Bar Dips 10 10 4 0 2 0 90 sec
A-2 Incline Hammer Curls 10 10 4 0 2 0 90 sec
B-1 Bent-Over Dumbbell Lateral Raises* 3 10 - 12 2 0 X 0 60 sec
B-2 Seated DumbbellLateral Raises 3 10 - 12 2 0 X 0 60 sec

Of bedoel je dat niet...
 
Grijpwijk zei:
Lees het artikel ???

Day 4 - Arms and Shoulders

Exercise Sets Reps Tempo Rest Interval
A-1 Parallel Bar Dips 10 10 4 0 2 0 90 sec
A-2 Incline Hammer Curls 10 10 4 0 2 0 90 sec
B-1 Bent-Over Dumbbell Lateral Raises* 3 10 - 12 2 0 X 0 60 sec
B-2 Seated DumbbellLateral Raises 3 10 - 12 2 0 X 0 60 sec

Of bedoel je dat niet...

Bedankt en mijn excuses voor het niet volledig lezen van de thread!
 
Kep t vandaag geprobeerd(borst-schouders-triceps) maar train je zo ook niet voornamelijk je spieruithoudingsvermogen.
 
Ligt eraan hoeveel rust je tussen de sets neemt. Hou je een minuut rust en ga je weer een set doen zul je inderdaad ook je uithoudingsvermogen trainen.
 
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Als je de gewichten juist kiest zijn van het 10*10 gedeelte maar een paar sets echt uitputtend de rest kan je meer beschouwen als opwarm/aanloop sets en "gewone" sets.



Ik vind ook dat de benaming "high volume" verkeerd is.

Als je kijk naar de periode waarin het ontwikkeld is en de groep voor wie het eigenlijk ontwikeld is (gewichtsheffers ed) dan is het idd best wel een groot volume. Maar als je het naast een doorsnee BB schema plaatst dan valt het volume nog al mee. Als je de lichte aanloopsets van het 10*10 gedeelte er af haalt is het volume zelfs laag te noemen tov een standaard BB schema.
 
Voor het totaal aantal sets is het niet zoveel. 20 sets en zelfs met de 2 oef van 3 sets erbij is net 26 sets en dat is zo ongeveer gemiddeld.
Ik doe er dan nog eens 5 sets bij voor armen of schouders omdat ik er een dubbelsplit van heb gemaakt en alleen benen of borst & rug train.

Maar hoezo aanloopsets? Die 10hh doe ik met de 20RM.
Wel wil ik evt voor bovenlichaam overgaan op 10x6 hh. Dit omdat het bovenlijf nu eenmaal beter reageert op minder hh. Was zo enthousiast over GVT dat ik mijn oorspronkelijke plan om een omgekeerde pyramide te doen (6-8-10-12-15hh) voor bovenlijf heb laten varen.

GVT bevalt inderdaad tot nog toe super. Twee weken zijn te kort om nu al te kunnen zeggen of ik hier meerdere cycli mee zal doen. Een minicyclus is in ieder geval nu ingekort van 8 naar 7 dagen. Dit omdat mijn vriend graag wilde zien hoe ik benen train en dat alleen op bepaalde dagen kan (hij werkt meestal 's avonds maar ook wel 's ochtends).
Hoe ik de macrocyclus ga doen weet ik nog niet precies... vooralsnog heb ik voor benen in ieder geval nog niet de behoefte om zelfs het gewicht te verhogen omdat ik nog wel wat meer moet focussen op de repsnelheid. En dan met name het eccentrische deel.

Vraag me wel af of het zin heeft om triceps of traps te trainen na resp 10 sets bankdrukken met een smalle greep en 10 sets DL. In beide gevallen waren mijn triceps en traps al 'dood'.

Espi
 
Lijkt mij een doeltreffende trainingsmethode, als ik enkele cycly HST afgewerkt heb en het resultaat bevalt mij niet dan zal ik dit eens proberen. Ik zal het in mijn achterhoofd houden.
 
Het verbluffendste is dat je zo snel klaar bent.. 10 sets met hetzelfde gewicht betekent automatisch dat je heel weinig tijd nodig hebt om gewichten te verplaatsen, heen en weer te lopen, bankjes etc instellen..
Enige nadeel is voor een ander, zeker als je in een kleine sportschool traint en jij verdorie 10 sets lang een bankdrukbankje bezet houdt.
 
Back
Naar boven