XXL Nutrition

German High Volume

Bezoekers in dit topic

Esperantisto zei:
Maar hoezo aanloopsets? Die 10hh doe ik met de 20RM.


10 hh met je 20RM :eek:
Bij welke set kan je dan zeggen dat je aan en werkset begin ? ? (Of heb onzettend veel FG en FOG vezels)

Alle sets voor de set waarvan je zegt "nu word de spier echt belast" zijn opwarm/aanloopsets.

IK train zelf met 12-13RM waarbij dan de eerste 3 sets echt aanloopsets zijn, de volgende 4 zijn werksets waarbij ik steeds meer m'n best moet doen en bij de laatste 3 sets moet ik echt "worstel" en soms cheatstyle gebruiken om de 10e rep te halen

Als ik uit zou gaan van 20RM dan denk ik dat ik pas bij de 6e of 7e set zou kunnen spreken van werkgewicht.
 
Klopt inderdaad. Momenteel haal ik bij ongeveer 3 van de 4 oefeningen voor alle 10 sets ook 10hh. Maar dan is het meestal wel worstelen bij de laatste set.
Toch ga ik nog niet alles verhogen omdat, zoals ik al schreef, het tempo te wensen overlaat. Ik weet zeker dat als het tempo eenmaal klopt ik echt geen 10hh meer haal.

Denk wel dat ik over niet al te lange tijd (1-2 wkn) overga op 10x6 voor het bovenlijf. Vind GVT zo leuk dat ik het ook voor borst en rug doe (armen en schouders doe ik apart en maar 5 sets per keer), maar het is bekend dat bovenlichaam beter reageert op lagere hh.
Juist daar haal ik trouwens minder hh met dit systeem dan met benen.
 
Esperantisto zei:
maar het is bekend dat bovenlichaam beter reageert op lagere hh.
Je generaliseert teveel met deze uitspraak.
Net als bij andere trainingsvariabelen is ook elk persoon op zich een variabele
 
Esperantisto zei:
Klopt inderdaad. Momenteel haal ik bij ongeveer 3 van de 4 oefeningen voor alle 10 sets ook 10hh. Maar dan is het meestal wel worstelen bij de laatste set.
Toch ga ik nog niet alles verhogen omdat, zoals ik al schreef, het tempo te wensen overlaat. Ik weet zeker dat als het tempo eenmaal klopt ik echt geen 10hh meer haal.

Denk wel dat ik over niet al te lange tijd (1-2 wkn) overga op 10x6 voor het bovenlijf. Vind GVT zo leuk dat ik het ook voor borst en rug doe (armen en schouders doe ik apart en maar 5 sets per keer), maar het is bekend dat bovenlichaam beter reageert op lagere hh.
Juist daar haal ik trouwens minder hh met dit systeem dan met benen.


Mijn benen reageren juist heel erg goed op lage herhalingen en van zoveel meer. Kijk maar eens in het algemeen naar powerlifters, je generalisatie gaat dus niet op.
 
3XL zei:
10 hh met je 20RM :eek:
Bij welke set kan je dan zeggen dat je aan en werkset begin ? ? (Of heb onzettend veel FG en FOG vezels)

Alle sets voor de set waarvan je zegt "nu word de spier echt belast" zijn opwarm/aanloopsets.

IK train zelf met 12-13RM waarbij dan de eerste 3 sets echt aanloopsets zijn, de volgende 4 zijn werksets waarbij ik steeds meer m'n best moet doen en bij de laatste 3 sets moet ik echt "worstel" en soms cheatstyle gebruiken om de 10e rep te halen

Als ik uit zou gaan van 20RM dan denk ik dat ik pas bij de 6e of 7e set zou kunnen spreken van werkgewicht.

Ik vindt dit opzich geen probleem, maar dan zou ik wel voor veel meer volume zorgen, bijv 20 sets van 10 op je 20RM.

Of iets een werkset is of niet bepaal ik persoonlijk nooit door de mate waarin je je inspant, maar bereken ik liever door het volume op bepaalde percentages van je 1RM.
 
Doe steeds 2 oefeningen met 10hh zoals ik al schreef.
Vandaag: 10 sets squat lunge en 10 sets DL plus nog 3 sets leg curl en leg extension.
Volgende benentraining: 10 sets 1-benige leg press en 10 sets RDL plus 3 sets standing gluteus en 3 sets leg curl .

Ben toch aardig afgepeigerd na afloop! Zeker als je het tempo een beetje goed probeert te krijgen.
 
Ikzelf heb het ook een tijdje gedaan, maar vondt het echt te saai voor woorden worden... Ben ik de enige die dat zo ervaren heeft?
 
Hangt er miss van af, ik vind het een goed schema om je te concentreren op basisoefeningen. Denk dat het gruwelijk saai wordt zodra je het met toestellen gaat doen. Maar een DL, squat, lunge, bankdrukken of BOR is nooit echt saai. Vind ik dan. Zeker als je je echt wilt concentreren op uitvoering en timing. Dan vind ik het zelfs wel iets Zen-achtigs hebben. Komt miss omdat ik veel full body trainingen heb gedaan met veel afwisseling erin.
Als ik kijk naar het fietsen, dan kon ik in het hoogseizoen niet meer aarden bij de spinninglessen zodra je gewend bent om 200 km aan een stuk te fietsen en te mijmeren. Veel te springerig.

Maar goed.. elk schema is in het begin interessant, dus ervaring zal het leren.
 
Back
Naar boven