Fitness Seller

gescheurde borstspier?!

Bezoekers in dit topic

dbrown

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2014
Berichten
45
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Heeft iemand enig idee wat dit is? is het nou een gescheurde borstspier of is het nooit gegroeid?
ik heb het al sinds ik me kan herinneren vanaf 10-12

train nu net weer 4 maanden en het irriteert me heel erg en het doet elke dag ook wel pijn.

heeft iemand dit eerder gezien en is dit dan ook behandelbaar? ik kan eventueel op aanvraag meer foto's maken.

gr,

Brown

2014-06-12 13.55.00.jpg
 
En het komt niet in je op om naar de huisarts/het ziekenhuis te gaan aangezien het elke dag pijn doet? :p
 
Je hebt geen scheur in je borst. Dat ziet er zo uit (deze is wel vrij extreem denk)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ja ik ben al ooit is naar de dokter geweest volgens mij 2-3 jaar geleden maar die brabbelde wat onzin en dat het eventueel gemaakt kon worden maar 99.9% kans dat het weer scheurt..

ik wou gewoon weten of iemand anders dit ook heeft en wat diegene zijn ervaringen ermee zijn

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:24 ----------

Heeft iemand zoiets eerder gezien en is het wel behandelbaar?
 
Qua vorm zou ik me niet zo druk maken, zeker niet als je het al vanaf die leeftijd heb.
Maar als het echt pijn doet (ook zonder trainen) zou ik toch even met je arts gaan praten.
 
Hmm nee verder niet eerder gezien.
Wel eens borstscheur gehad maar dan wordt het vrij paars zoals hierboven, en worden press oefeningen, zelfs pushups vrijwel onmogelijk.
Weet niet hoe erg de pijn is?
 
nja weet niet precies hoe ik het moet beschrijven het is meer een zeurende pijn en soms beetje steken en dan heb ik het gevoel alsof ik hem moet "knakken" zoals ik het noem dat ik me borspier uit elkaar trek en dat je dan een knakje hoort.

weet niet echt of het mijn kracht beïnvloedt me gymbuddy zegt dat ik soms wel scheef druk maar dat is volgens mij wel bij iedereen zo toch?
 
Is de aanhechting aan je sternum. Als het pijn doet is het niet ok. Even echo van laten maken.
 
ik heb hier nog wel een foto waar je het beter op ziet

2014-06-12 15.44.13.jpg
 
Je hebt geen scheur in je borst. Dat ziet er zo uit (deze is wel vrij extreem denk)

Holy sh*t!!
Is de kans dus groot als je zwaar gaat BP dat je borst kan scheuren?
Of was zijn techniek gewoon fout??
 
Holy sh*t!!
Is de kans dus groot als je zwaar gaat BP dat je borst kan scheuren?
Of was zijn techniek gewoon fout??

https://www.youtube.com/watch?v=2TDtp4ubWYk

het was niet foute techniek het lukte hem gewoon niet.
maar mijne is denk ik niet gescheurd het is waarschijnlijk zo aangeboren
of wat ook een mogelijkheid is wat onwaarschijnlijk is. volgens mijn moeder heeft mijn broer ooit een
keer toen ik een baby was op mijn borst gestaan toen ik aan het slapen was misschien dat het toen gescheurd is want ik moest wel vet huilen volgens mijn moeder mja.. ik zal het wel nooit weten
 
Is toch vrij normaal dat je een hap uit je borstspier hebt? Heb dit zelf ook bij mijn linkerborst terwijl mijn rechter wel perfect rond is.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat er niks aan de hand is en je een beetje loopt te zeiken. Je borst is goed ontwikkeld en je hebt geen genetics voor een flat chest aan de onderkant, dat icm waarschijnlijk 1 kant iets verder ontwikkeld is, geeft dat resultaat.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat er niks aan de hand is en je een beetje loopt te zeiken. Je borst is goed ontwikkeld en je hebt geen genetics voor een flat chest aan de onderkant, dat icm waarschijnlijk 1 kant iets verder ontwikkeld is, geeft dat resultaat.

Beter kijken dan.

Tweede foto is een stuk duidelijker. Aanhechting aan je sternum is onregelmatig maar kan genetisch zijn. Je neemt die foto met rechts en dan zie je duidelijk een putje meer lateraal van de aanhechting. Als je wil weten wat het is (genetisch, littekenweefsel, scheurtje,...) laat je echo nemen. Zeker als je er pijn van hebt.
 
Haha kom op man.

Als het gescheurd was kon jij nooit je borst verder trainen van de pijn.

Dit is gewoon genetisch, ieder borstkas is anders. als je er meer massa op hebt misschien dat het dan samen sluit.
 
Haha kom op man.

Als het gescheurd was kon jij nooit je borst verder trainen van de pijn.

Dit is gewoon genetisch, ieder borstkas is anders. als je er meer massa op hebt misschien dat het dan samen sluit.

Je ziet toch dat de vezels van zijn rechter borst volledig anders lopen dan links? Aan de aanhechting op sternum? Op de 2e foto zie je ook duidelijk een putje iets meer naar lateraal in zijn borst. Dit zijn vaak overblijfselen van een oud letsel. Als het elke dag pijn doet laten nakijken.
 
Zou inderdaag toch even een afspraak maken bij de dokter..

OT: Ooit je broer terug gepakt? ;)
 
Ik heb hem ook een keer gescheur, verder niks rood, wel dik van het bloed, trekt vanzelf weg na een paar weken. Als jij het al veel langer heb dan lijkt het mij wat anders
 
ja het zou dus ook gewoon genetics kunnen zijn en zo aangeboren zijn maar ik heb echt geen idee. ga binnenkort wel langs de dokter..

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Zou inderdaag toch even een afspraak maken bij de dokter..

OT: Ooit je broer terug gepakt? ;)


nee nog niet terug gepakt maar dat komt wel. eerst uitslag van dokter afwachten :knipoog:
 
Back
Naar boven