MuscleMeat

geschiedenis DBB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Een vraag eigenlijk bestemd voor de admin en de mods.
Ben namelijk benieuwd hoe dat deze site tot stand is gekomen.
Wiens idee en waarom en dergelijke.
 
Ok here goes..

Idee is begonnen toen ik zelf voor het eerst op het internet ging om de online bodybuilding wereld te leren kennen. Dit was net nadat ik verlieft was geworden op het ijzer. (Ik vond het nodig om meer uit me lichaam te halen omdat ik ook regelmatig al positieve kreeg over me eigen natuurlijke bouw)
Natuurlijk was het nie metteen het idee om een forum te beginnen maar heb eerst een jaar of 2 op het net rondgesurfd en elke site / board online leren kennen.
Dat waren vooral de Amerikaanse boards in die tijd, veel van geleerd en nog altijd is dat zo. Daar kwam echter niet de inspiratie vandaan. Ik ben wat later ook op de Nederlandse boards gaan rondkijken en heb zo enkele bekenden hier aanwezig leren kennen. Dit zijn nu ook moderators op dit board :)

Anyway, veel van de Nederlandse boards zijn erg goed , en ik heb van enkele waaronder fitnessnet ook enorm veel opgestoken. Ook daar komen veel mods vandaan.
Ben meer en meer gaan rondsurfen en het werd bijna een verslaving om het internet te koppelen aan real life. Ik von dechter dat tusse de Nederlandse boards ook nog veel taboe is (oa steroiden) maar dat er ook veel onjuiste dingen worden rondverteld en dat daardoor mensen niet voldoende of verkeerd werden geïnformeerd. Dit bracht me tot denken en vond dat het eigenlijk beter kon.

Toen ben ik op het idee gekomen om zelf een discussieforum op te gaan richten. In begin was dit (zoals bij velen) het bekende EZ board. Dat is een soort bedrijf die servers en een eigen programma ter beschiking steld van webmasters om zo een discussieforum te beginnen.

Dat heeft een maand of 5-6 geduurd geloof ik. Ik vond alleen niet dat dit voldoende was om het grote publiek te bereiken en ben dan overgestapt naar een iets betere keuze: dat was toen met de gratis host provider netfirms, waar ik een board hoste met de gratis software van ikonboard. Het nadeel van al dat gratis is dat je altijd van die pop ups krijgt wat veel mensen terecht niet op prijs stellen.

Ik heb dan mijn spaarpot geleegd en ben overgestapt naar een betaalde provider onder nog altijd de huidige host.
Mensen hebben me aangezet om een sponsor te vinden en ik kreeg ook die vraag van enkele mensen die ons nu nog altijd steunen (bedankt zwier en Robin :thumbs: )

Het begin van dit board was dus eigenlijk al meer dan een jaar terug, maar ben telkens bijna opnieuw moeten beginnen omdat het board zelf niet voldoende kwalitatief was naar mijn mening.
Maar het huidige board met leden bestaat nog maar van vorig jaar oktober. Eigenlijk zijn we dus nog maar goed 7-8 maanden oud en ik mag toch zeggen dat we flink vooruit zijn gegaan als je de stats bekijkt de laatste maanden. (Ik denk dat de harde kern zich nog wel kan herinneren hoe we met een beetje zijn begonnen en nu bijna continu 30 -40 leden online hebben met over de 300 unieke gebruikers elke dag.)

Wel, dat was het zo een beetje, de rest van het verhaal ken je wel, hopelijk heb jer wat aan :)
 
ja dit was wel waar ik benieuwd naar was. bedankt Admin. leuk om te lezen:thumb:
dus Robin en Zwier hebben zichzelf aangeboden om dit board te supporten?
 
Nee, ze waren aan het bankdrukken en toen kwam admin ff langs en die drukte die hield halverwege die stang tegen net zo lang tot ze instemden om de site te sponsoren. :D

Trouwens, leuk om te lezen hoe deze site tot stand is gekomen.
 
Laatst bewerkt:
dat dacht ik ook namelijk eerst.:D, maar allebei tegelijk..lijkt me sterk
 
Originally posted by dandyman
dat dacht ik ook namelijk eerst.:D, maar allebei tegelijk..lijkt me sterk

Onderschat admin nou niet! ;)
 
Nou ik moet nog sponsors afzeggen omdat er maar plaats is voor 2 :p
 
Back
Naar boven