MuscleMeat

Geslaagd voor auto rijbewijs, mag ik al rijden?

Bezoekers in dit topic

Bobby10

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2010
Berichten
5.793
Waardering
1.211
Lengte
1m96
Massa
107kg
Vetpercentage
13%
Ik ben vanochtend geslaagd voor mijn autorijexamen en ik heb net mijn rijbewijs aangevraagd maar de vraag is nu: wat zijn de consequenties als ik nu al ga rijden, zonder rijbewijs? ben ik dan verzekerd, krijg ik dan een boete omdat ik mijn rijbewijs niet kan tonen (60,-) of rijd ik geheel zonder rijbewijs?

Weet iemand hoe dit zit? Ik wil natuurlijk dol graag even auto rijden..
 
Je rijdt geheel zonder rijbewijs. Je krijgt dan dus een 200+ boete en bent niet verzekerd. Wacht gewoon even tot dinsdag is mijn advies ;)
 
Donderdag of vrijdag :'(
 
Donderdag of vrijdag :'(
Dat zeggen ze ja. Ik weet niet waar je woont, maar ik vroeg m'n motorrijbewijs donderdags aan en kon hem maandag ophalen ;)
 
330,- en als je schade/letsel bij een ander danwel jezelf veroorzaakt mag je de portemonnee trekken omdat je, inderdaad, niet verzekerd bent.
 
Gefeliciteerd, en nee, je mag nog niet rijden helaas :(
 
feli met je rbw, nog ff wachten tot je hem ook echt heb ;)
 
Gefeliciteerd!

Die paar daagjes kan je toch nog wel wachten? ;)
 
Gefeliciteerd maar je moet nog even wachten, je hebt nog niet je rijbewijs tot je hem daadwerkelijk in handen hebt! Enorme boete, niet verzekerd en waarschijnlijk kun je je echte rijbewijs dan wel gedag zeggen voor een tijdje.
 
Heb die drang nooit gehad, auto rijden is boring as fuk.

Of je moet een lambo hebben ofzo, dan lijkt het mij leuk.
 
Gefeliciteerd!

Verkapte "ik heb mijn rijbewijs gehaald" topic.
 
Heb die drang nooit gehad, auto rijden is boring as fuk.

Of je moet een lambo hebben ofzo, dan lijkt het mij leuk.


Hier hetzelfde, niet boring as fuk maar verder niets bijzonders aan.

Anderhalve week nadat ik mijn rijbewijs in ontvangst heb mogen nemen op mijn 18e ben ik eens rustig in de auto gestapt om mezelf te verplaatsen :)
 
wie zegt dat ze je aanhouden?

maar ja als t gebeurd krijg je een boete!!
 
Ik heb het risico wel genomen toen en werd twee dagen later aangehouden voor alcoholcontrole, maar ze vroegen niet om rijbewijs. Veel geluk gehad dus.
 
hmm k*t, maar bedankt voor jullie antwoorden :)
 
Zolang je geen schade veroorzaakt is er niks aan de hand maar als je een blauwe tegenkomt die je wilt naaien ben je de lul. Beter een paar daagjes wachten of zorgen dat er iemand naast je zit die de verantwoordelijkheid kan nemen bij een aanrijding (snel op jou plaats gaat zitten).

Maar het is gewoon onzin, je bent geslaagd, je hoeft nooit meer te lessen maar je mag nog niet rijden, typisch NL...
 
Dat zeggen ze ja. Ik weet niet waar je woont, maar ik vroeg m'n motorrijbewijs donderdags aan en kon hem maandag ophalen ;)

heerenveen, ja dat weet ik, ik kijk wel even

thnx
 
Gefeliciteerd! En ja, ik zou toch nog een paar daagjes wachten, hoe moeilijk dat ook is.
 
Oom van vriend had ook gewoon gereden, rijdt hij iemand dood. Heeft ziek moeten betalen in ieder geval, dus beter niet. ;)
 
Back
Naar boven