AndroidHealthClinic

Gesloten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CityTrip

50% Natty 🇲🇨
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2007
Berichten
536
Waardering
287
Lengte
1m88
Massa
118kg
Vetpercentage
12%
Gesloten
 
Laatst bewerkt:
Ik doe incline werk met dumbbells. Ik denk dat jij zo meer bezig bent met balans houden, dan daadwerkelijk pecs trainen
 
Ik doe incline werk met dumbbells. Ik denk dat jij zo meer bezig bent met balans houden, dan daadwerkelijk pecs trainen
Had er al 3 setjes opzitten en deze ging niet helemaal lekker vandaar dat ik dit filmpje plaats ipv wat welke wel goed ging.
 
Dit lijkt mij de kans op blessures alleen maar onnodig te vergroten.
 
Dit lijkt mij de kans op blessures alleen maar onnodig te vergroten.
Heb je een uitleg voor mij waarom dit onnodig blessures vergroot? Haal nu alle kracht uit mijn borst en buikspieren om balans te houden.
 
Beste mede Buffels. Het gaat hier om oefening borst, omdat ik alles uit de borst wil voelen en niet medekracht uit mijn benen wil halen heb ik mijn rug tijdens pressen altijd vlak en benen gekruist. Nu komt het neer op balans en buikspieren. Wat vinden jullie beter voeten op grond of gekruist omhoog?

Zie filmpje zodra ik uit balans raak gooi ik de gewichten ook direct aan de kant. Heb overigens tijd zat om voeten dan aan de grond te zetten maar omdat ik vind dat de oefening dan niet correct is. En daar komt de spanning op onderrug ook nog eens bij met voeten aan de grond.

Pressen met voeten aan de grond kun je wel meer gewicht verwerken dat weer wel maar dan voel ik mijn borst minder!
Lichtere dumbells is ook weer meer stabiliteit kunnen vasthouden.

Wat is jullie visie dames en heren?
Ik zelf zou eerder de Larsen press doen dan dit met DB's.
 
Heb je een uitleg voor mij waarom dit onnodig blessures vergroot? Haal nu alle kracht uit mijn borst en buikspieren om balans te houden.
Als ik met zware gewichten aan de gang ga wil ik zo stabiel mogelijk zitten/liggen zodat ik me volledig kan focussen op het uitvoeren van de oefening. Je zal nu alle kracht uit je borst halen alleen ben je ook continue aan het corrigeren qua stabiliteit. Lijkt me dat als je vermoeid raakt of tot failure gaat de kans op een blessure vergroot wordt hierdoor.

Jij bent ook de eerste buffe gozer die ik zoiets als dit zie doen, als ik iemand het al zie doen zijn het vaak van die popie jopies
 
Als ik met zware gewichten aan de gang ga wil ik zo stabiel mogelijk zitten/liggen zodat ik me volledig kan focussen op het uitvoeren van de oefening. Je zal nu alle kracht uit je borst halen alleen ben je ook continue aan het corrigeren qua stabiliteit. Lijkt me dat als je vermoeid raakt of tot failure gaat de kans op een blessure vergroot wordt hierdoor.

Jij bent ook de eerste buffe gozer die ik zoiets als dit zie doen, als ik iemand het al zie doen zijn het vaak van die popie jopies
Als ik de voeten op de grond zet kan ik dumbells pakken die 10kg zwaarder zijn en hou mijn balans met mijn benen wat als gevolg heeft volop druk onderrug. Nu dumbells rond de 50kg kan ik gedoseerd drukken wat dan weer je buikspieren overuren moeten draaien. Bankdrukken doe ik idem zoals beschreven maar dan is de balans beter te realiseren omdat de druk enigszins verdeeld is zeg maar.

Hahhahaha ja zie de Popje Jopies ook wel maar die bakken er meestal niets van, die liggen met bankdrukken scheef over het bankje heen met de stang scheef ivm verdeelde krachten. Rechts sterker dan links.
 
Niet doen. Zelf deed ik dit met Arnold flys, maar die werken dus ook veel beter met de voeten aan de grond. Dan kan je je borst veel meer opzetten (+schouderblad retractie toepassen)
 
Altjd voeten op de vloer.

Je denkt dat als je je niet hoeft te concentreren op balans je de targetspier(en) meer belast maar het tegendeel is waar (stabiele set-up zorgt ervoor dat je een grotere load aan kan) en alles wat er voor zorgt dat de targetspier(en) minder belast kan worden zorgt voor minder effect.
 
Benen op de grond, 100% focus op de pecs i.p.v. corrigeren en andere zaken. (mijn mening)
Zou wel benieuwd zijn naar een EMG studie op deze 2 vormen van pressen.
 
Beste mede Buffels. Het gaat hier om oefening borst, omdat ik alles uit de borst wil voelen en niet medekracht uit mijn benen wil halen heb ik mijn rug tijdens pressen altijd vlak en benen gekruist. Nu komt het neer op balans en buikspieren. Wat vinden jullie beter voeten op grond of gekruist omhoog?

Zie filmpje zodra ik uit balans raak gooi ik de gewichten ook direct aan de kant. Heb overigens tijd zat om voeten dan aan de grond te zetten maar omdat ik vind dat de oefening dan niet correct is. En daar komt de spanning op onderrug ook nog eens bij met voeten aan de grond.

Pressen met voeten aan de grond kun je wel meer gewicht verwerken dat weer wel maar dan voel ik mijn borst minder!
Lichtere dumbells is ook weer meer stabiliteit kunnen vasthouden.

Wat is jullie visie dames en heren?
Voeten op de grond. Jouw uitvoering ziet er onstabiel en ongecontroleerd uit. Zorg dat je volledige controle hebt over het gewicht en anders doe je iets verkeerd.
 
Voeding op de grond. Jouw uitvoering ziet er onstabiel en ongecontroleerd uit. Zorg dat je volledige controle hebt over het gewicht en anders doe je iets verkeerd.
Dan eet je hond het op ;)
Leuk he tekstvoorspeller
 
Beste mede Buffels. Het gaat hier om oefening borst, omdat ik alles uit de borst wil voelen en niet medekracht uit mijn benen wil halen heb ik mijn rug tijdens pressen altijd vlak en benen gekruist. Nu komt het neer op balans en buikspieren. Wat vinden jullie beter voeten op grond of gekruist omhoog?

Zie filmpje zodra ik uit balans raak gooi ik de gewichten ook direct aan de kant. Heb overigens tijd zat om voeten dan aan de grond te zetten maar omdat ik vind dat de oefening dan niet correct is. En daar komt de spanning op onderrug ook nog eens bij met voeten aan de grond.

Pressen met voeten aan de grond kun je wel meer gewicht verwerken dat weer wel maar dan voel ik mijn borst minder!
Lichtere dumbells is ook weer meer stabiliteit kunnen vasthouden.

Wat is jullie visie dames en heren?
Ik cringe als ik mensen dit zie doen, idem mensen die op een bosu ball trainen. De rest is hierboven al gezegd :p
 
Back
Naar boven