MuscleMeat

Gespierd maar bolle buuk

Bezoekers in dit topic

ansmeijer

Novice
Lid geworden
30 mei 2021
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
59kg
Vetpercentage
24%
Hi!
Ik heb redelijk getrainde buikspieren maar heb toch een bolle buik…
Ik doe elke ochtend 20 minuten buikspieren, waardoor ik een harde gespierde buik heb, maar dus ook een best bolle buik.

wat kan ik doen om een echt plátte buik te krijgen?
Mijn fysio zei me dat ik zou moeten stoppen met m’n oefeningen, maar ik vindt het wel fijn om zo’n harde gespierde buik te hebben…
Graag advies…
 
Een bolle buik kan komen door veel eten, vocht vasthouden (zout), veel carbs, evt. Zuivel als je daar gevoelig voor bent.

Of je hebt gewoon veel vet, maar dat kun je wel voelen aan je huidplooien.
 
Nee, het is niet echt vet denk ik, in elk geval niet aan de buitenzijde



volgens mijn fysio zou dat komen juist omdát ik buikspieren train
Dus wellicht train ik verkeerd, doe de verkeerde oefeningen
 
… melk
Nooit aan gedacht… ik ben een addict voor latte’s…
 
Misschien lijkt het wel bol omdat de rest onderontwikkeld is.
 
Ik denk dat het ook aan je houding zou kunnen liggen.
Dit. En een foto geeft ook meer duidelijkheid wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn. Voor- en zijaanzicht graag.

Mijn fysio zei me dat ik zou moeten stoppen met m’n oefeningen, maar ik vindt het wel fijn om zo’n harde gespierde buik te hebben…
Buikspieren trainen is op zich niets mis mee, maar 20 minuten per dag zou wel eens iets te veel van het goede kunnen zijn. Dan train je meer op uithoudingsvermogen dan op kracht. Want ik neem aan dat je dan sets met heel veel herhalingen doet.
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is niet echt vet denk ik, in elk geval niet aan de buitenzijde



volgens mijn fysio zou dat komen juist omdát ik buikspieren train
Dus wellicht train ik verkeerd, doe de verkeerde oefeningen
Onzin, het trainen van de buikspieren kan juist dat opgeblazen gevoel tegengaan, je geeft te weinig info man, waarom mag jij je buikspieren niet trainen? last van je rug of wat?
 
Zonder foto kan niemand hier je helpen vrees ik.
 
Die 24% is ook best hoog om buikspieren zichtbaar te maken... Maar meer informatie is het beste..
 
Die 24% is ook best hoog om buikspieren zichtbaar te maken... Maar meer informatie is het beste..
Mij is het ook een compleet raadsel hoe je met 24% een harde gespierde buik kan hebben, ik train mijn buikspieren ook regelmatig, zullen vast net zo hard zijn maar ze zijn dus niet te zien he. Ik voel meer het vet zitten wanneer ik check hoe hard het allemaal wel niet is.
 
Ik denk dat het ook aan je houding zou kunnen liggen. Google eens naar anterior pelvic tilt.
Dit kan idd een oorzaak zijn. Train je hip flexors (bijv. met barbell thrusts).
 
Aantal zoals veel eten, veel eten, vocht vasthouden enz zijn al benoemd maar het kan ook gewoon visceraal vet zijn (vet tussen je ingewanden). Zit onder je spier dus zie je niet maar geeft wel een bole buik (vaak ook de reden dat mensen met een dmv huidplooimeting laag vetpercentage op een electronische weegschaal regelmatig een stuk hoger scooren)

Ka oo zijn dat je TVA "slap" is en dat je daar wat gericht werk voor moet doen.
 
Back
Naar boven