Fitness Seller

Gespierd maar niet breed worden

Bezoekers in dit topic

tomey93

Novice
Lid geworden
29 mrt 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
74kg
Ik ben 23, 177 en weeg 74 kilo, Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met fitness. In het begin heel erg fanatiek. Ik was toen ook een aantal kilo's zwaarder en mijn doel was om die er zo ver mogelijk af te trainen. Dat is me toen aardig gelukt. Het enige waar ik toen tegenaan liep was dat ik mezelf te breed vond worden, Ik speel ook fanatiek voetbal dus is een erg breed lichaam wat onhandig. Tevens waren mijn spieren niet echt heel goed zichtbaar. Ik heb toen een blessure aan mijn schouder gehad waardoor ik een lange tijd niet meer heb kunnen trainen. Ik ben veel massa verloren waardoor ik eigenlijk opnieuw kan beginnen. Dit betekend ook ik mijzelf echt wil focussen op het gespierd worden maar niet te breed. Nou weet ik dat hier geen complete voeding /trainingsschema's worden weggeven. Wel ben ik benieuwd of er mensen met goede tips/adviezen zijn die mij een beetje in de goede richting willen duwen.
 
Wat ik.net bij iemand anders ook postte.. Calisthenics.. zo oud als de oude grieken is het ;)
 
Kijk eens op youtube: calisthenics and weighttraining. Trainen op kracht en op uithouding alsook lichaamsgewicht,ik denk dat dat wel iets voor jou kan zijn.
 
Je Wilt gewoon definitie zien begrijp ik, niet zo zeer spiermassa winnen?

Kwestie van voeding.. Lees je in over cutten!
 
Je Wilt gewoon definitie zien begrijp ik, niet zo zeer spiermassa winnen?

Kwestie van voeding.. Lees je in over cutten!
Precies dit. Je voeding bepaalt grotendeels hoeveel massa je kunt bouwen.
 
ik zou bij een voetbal-forum eens navraag doen
 
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
 
Kijk eens op youtube: calisthenics and weighttraining. Trainen op kracht en op uithouding alsook lichaamsgewicht,ik denk dat dat wel iets voor jou kan zijn.
Dit, maar ik zou gewone krachttraining ook overwegen.
Niet te veel op massa trainen, werken op explosiviteit (bv een legpress excentrisch traag zakken en explosief opduwen) en niet met jouw zwaarst mogelijke gewichten. Lange sets opteren, spieren goed isoleren bij de oefeningen. Jouw krachttraining combineren met wat cardio (na de krachttraining), naast jouw voetbal. + voeding zeer belangrijk om definitie te krijgen, cutten (vet% moet omlaag).
 
Hoe ziet iemand eruit die gespierd is maar niet breed?
Iemand die alle spiergroepen traint behalve zijn rug? Al vind ik het raar dat je op 177 je jezelf al te breed vind op 74kg.
Maar ach ja, ieder zijn ideaal natuurlijk :)
 
Hoe ziet iemand eruit die gespierd is maar niet breed?
Gespierd in de ogen van een leek is droog. Als je maar spieren ziet.

o94t1c.jpg
derek11.jpg
 
Dit, maar ik zou gewone krachttraining ook overwegen.
Niet te veel op massa trainen, werken op explosiviteit (bv een legpress excentrisch traag zakken en explosief opduwen) en niet met jouw zwaarst mogelijke gewichten. Lange sets opteren, spieren goed isoleren bij de oefeningen. Jouw krachttraining combineren met wat cardio (na de krachttraining), naast jouw voetbal. + voeding zeer belangrijk om definitie te krijgen, cutten (vet% moet omlaag).

Kijk hier heb ik wat aan dit zijn inderdaad tips die ik goed kan gebruiken ik zal mezelf hier eens beter in gaan verdiepen bedankt!!
 
Iemand die alle spiergroepen traint behalve zijn rug? Al vind ik het raar dat je op 177 je jezelf al te breed vind op 74kg.
Maar ach ja, ieder zijn ideaal natuurlijk :)

Zoals ik al aangaf ben ik nu 74 omdat ik hele lange tijd niet heb kunnen trainen ivm een blessure, Toen ik nog trainde was mijn gewichr rond de 80. Dit merk ik tijdens voetbal heel erg goed aan mijn snelheid en wentbaarheid. Vandaar dat ik nu ik weer opnieuw moet beginnen met trainen veranderen, Mezelf op een licht gewicht houden maar toch gespierd.
 
Zoals ik al aangaf ben ik nu 74 omdat ik hele lange tijd niet heb kunnen trainen ivm een blessure, Toen ik nog trainde was mijn gewichr rond de 80. Dit merk ik tijdens voetbal heel erg goed aan mijn snelheid en wentbaarheid. Vandaar dat ik nu ik weer opnieuw moet beginnen met trainen veranderen, Mezelf op een licht gewicht houden maar toch gespierd.

Cutten/bulken/cutten/bulken that's it.

Geen gekke trainingsschema's of whatever.. snap het stukje over 'niet op massa trainen' wat hier genoemd werd ook niet..?

Je wilt gewoon minder vet, meer spier..wat bijna iedereen die hier zit wilt. Alleen je doelen liggen wat lager als de gemiddelde dbb'er.
 
Zoals ik al aangaf ben ik nu 74 omdat ik hele lange tijd niet heb kunnen trainen ivm een blessure, Toen ik nog trainde was mijn gewichr rond de 80. Dit merk ik tijdens voetbal heel erg goed aan mijn snelheid en wentbaarheid. Vandaar dat ik nu ik weer opnieuw moet beginnen met trainen veranderen, Mezelf op een licht gewicht houden maar toch gespierd.
Ik ben een voetballer (geweest) op vrij hoog niveau en zat constant rond 85kg om optimaal te presteren. Ben 178 lang.
Je moet gewoon sportspecifiek trainen en krachttraining als extra zien.
Sprintjes trekken, springen, techniek etc moet je doen als 'hoofd'training. Krachttraining kan je bv helpen om dan net iets hoger te springen doordat je meer kracht ontwikkeld.
Als je enkel voor massa traint en voetbaltraining niet als hoofddoel ziet (en niks anders van cardio etc), dan word je idd een lompe voetballer die een uur nodig heeft om rond zijn eigen as te draaien.
Tuurlijk heeft het geen nut als voetballer om bij 177 tegen de 100kg te wegen
 
Homo'tje wilt gewoon z'n auschwitz-abs laten zien zodra hij een doelpunt maakt met voetbal.
 
Back
Naar boven