XXL Nutrition

Gespierd worden ZONDER dieet??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hey,

Ik had een kort vraagje.
Is het mogelijk zo veel mogelijk spiermassa aan te zetten als je niet dieet.
Mijn voeding is gezond alleen zo wil ik het houden. Maar ik wil wel maximale resultaten behalen.
Alleen wil niet vast zitten aan een dieet. Maar gevarieerd gezond eten.

Kort gezegd... is het mogelijk gespierd te worden met variabele (gezonde) voeding en geen dieet?

Thanks :cool:

Ja, dit kan! Ik verwijs je door naar de AAS sectie.
 
aankomen of afvallen doen we niet aan in BB he....

Jawel.

Je wilt toch aankomen in spiermassa en afvallen in vet? Juist in BB.

Of moet je per se mierenneuken en het kost wat kost ''bulken'' en ''cutten'' noemen, hoewel je daar ook weer verschillende soorten in hebt?
 
Of je gaat je eerst eens inlezen in voeding ofzo
 
Ik zou gewoon een ijkpunt zetten voor jou wat je onderhoud is bijv 6 broodjes dit en dat paar shakes en goed bord vreten is c.a. onderhoud dan kan je dat als reference aanhouden en daar overheen vreten! pas je om de 2 maanden die reference weer aan bijv. succes
 
Jawel.

Je wilt toch aankomen in spiermassa en afvallen in vet? Juist in BB.

Of moet je per se mierenneuken en het kost wat kost ''bulken'' en ''cutten'' noemen, hoewel je daar ook weer verschillende soorten in hebt?

Bulken en cutten is vaak totale waanzin.

Gewoon goed eten en eten wat je nodig hebt om optimaal te groeien zonder (noemenswaardig) vet aan te zetten.
Aankomen in totaal gewicht door groeiende spiermassa is wel welkom maar puur alleen maar gewicht en vet extra wat er toch weer af moet om dan dus weer te gaan afvallen ....

Je snapt wel wat ik bedoel dacht ik zo.
 
Bulken en cutten is vaak totale waanzin.

Gewoon goed eten en eten wat je nodig hebt om optimaal te groeien zonder (noemenswaardig) vet aan te zetten.
Aankomen in totaal gewicht door groeiende spiermassa is wel welkom maar puur alleen maar gewicht en vet extra wat er toch weer af moet om dan dus weer te gaan afvallen ....

Je snapt wel wat ik bedoel dacht ik zo.

Fout.
 
Bulken en cutten is vaak totale waanzin.

Gewoon goed eten en eten wat je nodig hebt om optimaal te groeien zonder (noemenswaardig) vet aan te zetten.
Aankomen in totaal gewicht door groeiende spiermassa is wel welkom maar puur alleen maar gewicht en vet extra wat er toch weer af moet om dan dus weer te gaan afvallen ....

Je snapt wel wat ik bedoel dacht ik zo.

Het feit dat dit veel makkelijker gezegd dan gedaan is is de reden dat mensen bulken en cutten. In theorie is het leuk maar minder leuk is je achteraf beseffen dat je de afgelopen 2 maanden bijna niest bent opgeschoten omdat je je inname 150 kcal overschatte.

Spiergroei en vooruitgang in kracht zijn door allerlei zaken helemaal niet lineair of constant.
 
Hoe kan je je inname overschat hebben 2 maanden lang en ook nog eens niets opgeschoten als je nauwkeurig je groei en voeding bijhoudt?

Over het algemeen schieten de mensen die na flink vervetten diep gaan cutten bar weinig op. Ze hebben over het algemeen een periode van groei die even groot(relatief) is als iemand die gewoon voldoende eet. Maar daarna diep cutten met flink tekort waarin ze weer massa inleveren.
Degene die amper of niet hoeft te cutten levert niets in.
 
Ik zou voor IIFYM gaan, je kan dan in principe alles eten als het maar in verhouding is. Een app zoals 'Myfitnesspall' is daarbij handig om al het eten te registeren en te zien hoeveel kcal's je nog moet eten. Verder gebruik ikzelf ook IIFYM, ik boek de laatste tijd veel progressie zonder echt een voedingsschema te hebben, voor mij werk het prima.

Dus kort gezegd: ja, je kan optimale spiermassa kweken zonder echt een voedingsschema te hebben. Maar je moet weten wat je eet en in de juiste verhoudingen van koohl/vet en eiwitten. Als je echt groot wilt worden kan je het best wel een voedingsschema maken (klinkt ook logisch).
 
Meer eten dan dat je dagelijks nodig hebt is hoe je massa (Spier als je traint of vet) aankomt. Het is mogelijk maar her zou optimaal zijn als je je macros zou tellen.
 
Ik heb een aantal maanden gebulkt zonder voedingsschema of voeding bijhouden en prima gains gemaakt

idd kwestie van veel proberen te eten een een idee hebben hoeveel je ongeveer binnen krijgt
 
Het feit dat dit veel makkelijker gezegd dan gedaan is is de reden dat mensen bulken en cutten. In theorie is het leuk maar minder leuk is je achteraf beseffen dat je de afgelopen 2 maanden bijna niest bent opgeschoten omdat je je inname 150 kcal overschatte.

Spiergroei en vooruitgang in kracht zijn door allerlei zaken helemaal niet lineair of constant.

Hoe kan je je inname overschat hebben 2 maanden lang en ook nog eens niets opgeschoten als je nauwkeurig je groei en voeding bijhoudt?

Over het algemeen schieten de mensen die na flink vervetten diep gaan cutten bar weinig op. Ze hebben over het algemeen een periode van groei die even groot(relatief) is als iemand die gewoon voldoende eet. Maar daarna diep cutten met flink tekort waarin ze weer massa inleveren.
Degene die amper of niet hoeft te cutten levert niets in.


Hoe wil jij je progressie tracken als je dusdanig weinig boven je onderhoud zit dat je sowieso geen vetmassa aanzet..?
Hoeveel spiermassa denk je dat een advanced lifter kan aanzetten in 2 maanden, met een dusdanig calorie overschot dat hij sowieso geen fatgains maakt? 100 gram misschien? Hoe wil je die 100 gram tracken? Weegschaal? Meetlint?
Alleen je vochtbalans zal van dag tot dag al meer schelen.
 
Laatst bewerkt:
Dit kan maar je moet in zekere maten wel bijhouden wat je binnenkrijgt.

Hoe weet je als je niks bij houd hoeveel -> eiwit, vet, koolhydraten, mineralen, vitamines etc. Hoe kan jij dan weten of je daadwerkelijk gezond bezig bent.

Je kan het best een maand of langer bijhouden wat je eet en in notime weet je wel wat ongeveer overal in zit. Hierna weet je dus wat overal ongeveer in zit en is varieren ook veel gemakkelijker.

Myfitnesspall kan hierbij heel goed helpen.

Groeten, KleinVetje
 
Hoe wil jij je progressie tracken als je dusdanig weinig boven je onderhoud zit dat je sowieso geen vetmassa aanzet..?
Hoeveel spiermassa denk je dat een advanced lifter kan aanzetten in 2 maanden, met een dusdanig calorie overschot dat hij sowieso geen fatgains maakt? 100 gram misschien? Hoe wil je die 100 gram tracken? Weegschaal? Meetlint?
Alleen je vochtbalans zal van dag tot dag al meer schelen.


Dusdanig weinig boven onderhoud? Waarom vraag je daar naar aan mij? Ik heb het in die quote nergens over onderhoud hier dacht ik.

En wat is dusdanig weinig dan? 300, 400, 700? Misschien zelfs wel nog hoger vanaf 1000cal.
Sommigen hebben veel meer nodig en anderen minder.

Feit is dat je een bepaalde minimale hoeveelheid aan de juiste voedingstoffen nodig hebt om goed te herstellen en te groeien. Of de groei van spiermassa dan exact 100% is is een ander verhaal en niet meetbaar over het algemeen en ook afhankelijk van allerlei variabelen.
Teveel eten en vet aanzetten is geen graadmeter of garantie voor groei van spiermassa. Net zoals spierpijn geen garantie is voor groei.

Spiermassa bouwen en vet aanzetten lopen niet gelijk naast elkaar.
Als je bij een extra overschot van 150cal al aardig vet begint aan te zetten lijkt het me zinloos om dan evengoed toch nog minimaal 500cal extra te gaan nemen als je lichaam er toch niets mee doet.

Een beetje advanced bodybuilder(geen lifter) kan inderdaad die 100gram aanzetten in spiermassa maar niet in 2 maanden maar elke week. Sommigen ruim meer en sommigen lukt het bijna niet door meestal verkeerde training vs voeding inname.
 
Hey,

Ik had een kort vraagje.
Is het mogelijk zo veel mogelijk spiermassa aan te zetten als je niet dieet.
Mijn voeding is gezond alleen zo wil ik het houden. Maar ik wil wel maximale resultaten behalen.
Alleen wil niet vast zitten aan een dieet. Maar gevarieerd gezond eten.

Kort gezegd... is het mogelijk gespierd te worden met variabele (gezonde) voeding en geen dieet?

Thanks :cool:

Ja, mits je genoeg eiwit eet. Denk je nu echt dat ik in de 12 jaar dat ik train al 12 jaar op dieet zit? Echt niet. Er zijn gewoon bepaalde dingen die je goed in de gaten moet houden:
- Genoeg eiwitten (+3gr/kg) en met name rond je training hoogwaardige eiwitten of bcaa's;
- Genoeg koolhydraten NA het trainen. Ook als je 's avonds traint is er niets mis mee om een flink bord met rijst te eten, geen patat natuurlijk, al zou ik zelf met 1x per week geen probleem hebben;
- Elke dag genoeg vetten, bijv. 50gr per dag om te beginnen.

Naast bovenstaande hoef je in de praktijk niet heel veel bij te houden als je gewoon wat wilt gainen en lekker wilt trainen. Als je er helemaal niets aan doet gaat er waarschijnlijk ook niet veel gebeuren, dat is wat de meeste mensen in de sportschool doen, daarom is het merendeel ook slap/dun..

Een schema wat je volgt moet vooral naleefbaar zijn! Het moet niet irriteren, moeilijk zijn of teveel dingen in je dagelijkse leven in de weg staan.
 
Heb zonder dieet 1 jaar getraint, en ja, wel spieren mee gemaakt.
Had af en toe een eiwit shake genomen na het trainen.
 
Gevarieerd gezond eten is in principe al een soort dieet... Natuurlijk hoef je niet precies alles uit te pluizen en te doen, zolang je merkt dat je vooruitgaat op een redelijk tempo (niet binnen 2 weken 10kg spier o.i.d. onrealistisch). Ik had meestal wel in mn hoofd zitten wat ik zo ongeveer at en wilde eten, en zo bleef ik op het gewicht dat ik wilde. (Geen BB maar vechtsport, maar goed de principes zijn hetzelfde.)
 
Geen vast schema bedoel je? Als jij elke dag genoeg kcal eet kan je groeien, moet je het wel juist inschatten.

Maximale resultaten vragen om maximale inzet, dus flink veel eten.

Dit.

Zonder "speciaal" dieeet maar wel voldoende van alles kan je prima groeien!
 
Back
Naar boven