AndroidHealthClinic

Nieuws Gespierde mannen hebben zwakker immuunsysteem

Bezoekers in dit topic

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
6.815
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
‘Gespierde mannen hebben zwakker immuunsysteem’


AMSTERDAM - Mannen met een gespierd lichaam hebben niet alleen profijt van hun uiterlijk. Ze zijn door hun goed ontwikkelde spiergestel ook vatbaarder voor ziektes, zo blijkt uit een nieuwe studie.

m1dz8lpa854v.jpg
Onderzoeker William Lassek van de universiteit in Pitssburgh analyseerde de medische gegevens van 5000 mannen tussen de 18 en 49 jaar.
Hij ontdekte dat het immuunsysteem van de mannen met een bovengemiddeld gespierd lichaam over het algemeen minder goed werkte, zo meldt het Britse tijdschrift New Scientist.
,[Afbeelding niet meer beschikbaar] Ze maakten relatief weinig witte bloedcellen aan, die noodzakelijk zijn voor de bestrijding van infecties. Ook produceerden ze minder van het zogenaamde C-reactief proteïne, een molecuul dat erg belangrijk is bij de bestrijding van ziekteverwekkers.

Evolutie


De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Evolution and Human Behaviour.
Volgens Lassek bewijst de studie dat het hebben van een gespierd lichaam niet alleen evolutionaire voordelen heeft, maar ook nadelen. Dat zou verklaren waarom in de loop van de evolutie niet alle mannen een gespierd lichaam hebben gekregen.

Testosteron


Uit eerder onderzoek is al gebleken dat testosteron – het hormoon dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van het spiergestel – het immuunsysteem van mensen onderdrukt.
De voordelen van een gespierd lichaam werden echter ook bevestigd door het onderzoek van Lassek. Hij ontdekte dat gespierde mannen gemiddeld meer coïtusuele partners hebben en hun maagdelijkheid over het algemeen op jongere leeftijd verliezen.
,
 
Ze maakten relatief weinig witte bloedcellen aan, die noodzakelijk zijn voor de bestrijding van infecties. Ook produceerden ze minder van het zogenaamde C-reactief proteïne, een molecuul dat erg belangrijk is bij de bestrijding van ziekteverwekkers.

Hoe zou dit moeten komen dan?
 
En over 10 jaar is gespierd zijn kankerverwekkend...er is altijd wel iets wat niet gezond is of slecht voor je is. Mensen leven nu eenmaal niet 'gezond' en op elke leefsT is wel kritiek te vinden.
 
Dat zware training een aanslag is op je immuunsysteem klopt. Maar dit is een tijdelijk effect. En iedereen weet wel dat heel droog staan op 6% of minder ook niet bevorderlijk is. Maar denk dat het verder wel wat meevalt. Maar zoals met alles in het leven, er is een gulden middenweg. Teveel spiermassa zal wel niet goed zijn. Maar dit heeft meer te maken met het hoog calorie dieet om daar te geraken denk ik.
 
propaganda van de ecto's.

Ze kunnen er gewoon niet tegen dat er een groepje elite als griekse goden leeft.
 
Dat zware training een aanslag is op je immuunsysteem klopt. Maar dit is een tijdelijk effect. En iedereen weet wel dat heel droog staan op 6% of minder ook niet bevorderlijk is. Maar denk dat het verder wel wat meevalt. Maar zoals met alles in het leven, er is een gulden middenweg. Teveel spiermassa zal wel niet goed zijn. Maar dit heeft meer te maken met het hoog calorie dieet om daar te geraken denk ik.

sluit ik mij bij aan
 
Wat noemt de onderzoeker ''gespierd''?
Zijn dat beesten die keihard trainen en gedisciplineerd eten?
Of zijn het gewoon ecto's die van nature ''gespierd'' lijken door een laag vetpercentage?

Hoe zou dit moeten komen dan?

Als het gaat over die eerdergenoemde beesten, zou het dan misschien kunnen komen doordat zij zelf veel meer proteïnen eten, waardoor de eigen productie van C-reactief proteïne als het ware verminderd/stopt?

Ik vergelijk het even met een situatie waarin de eigen testosteronproductie zwaar verminderd/stopt bij het gebruik van AAS.

Is maar een gel theorietje, want ik werkelijk geen idee.
Ik zou het ook wel willen weten...

Zou het immuunsysteem eigenlijk sterker kunnen worden door goed te eten?
Het lijkt me namelijk dat iemand die gezond eet een beter immuunsysteem heeft dan iemand die slecht eet.
 
Lekker belangrijk, ik word een beetje moe van die gezondheidstheorieën over vanalles en nog wat, doe gewoon waar je lekker zin in hebt.
 
Lekker belangrijk, ik word een beetje moe van die gezondheidstheorieën over vanalles en nog wat, doe gewoon waar je lekker zin in hebt.

+1

De kans dat je dood gaat in het verkeer is groter dan de kans van overlijden door 'ongezonde' leefsT
 
Dat zou verklaren waarom in de loop van de evolutie niet alle mannen een gespierd lichaam hebben gekregen.

FOUT!

Dit verklaart dat de zwakkeren onder ons gewoon in leven blijven door onze technologische en medische voortuitgang, zich dus ook kunnen voortplanten en ectobaby's maken.
 
‘Gespierde mannen hebben zwakker immuunsysteem’


[De voordelen van een gespierd lichaam werden echter ook bevestigd door het onderzoek van Lassek. Hij ontdekte dat gespierde mannen gemiddeld meer coïtusuele partners hebben en hun maagdelijkheid over het algemeen op jongere leeftijd verliezen.

na dit stukje kan ik dit onderzoek ook niet serieus nemen.

om echt zo gespierd te worden dat dat je immuun systeem aantast gaat toch echt wel een grote periode overheen. gaat het hier over 40 year old virgins die anders op hun 50pas ontmaagd zouden worden?
 
Dat zou verklaren waarom in de loop van de evolutie niet alle mannen een gespierd lichaam hebben gekregen.


:roflol:
ze zijn gewoon te lui stelletje noobs
 
Anders lezen jullie een studie voor je er over begint... Maar goed, dat onderzoeksresultaten die een eigen denkbeeld niet ondersteunen moeilijker aanvaard worden, lijkt me logisch en bevestigd. :D

Nog een interessante quote:
"Conversely, controlling for age and BMI, each kilogram of FFM decreases the likelihood of being married by 1.3% (p<.01)."

Daarbij vraag ik me af in hoeverre bodybuilders een uitzondering vormen trouwens. In de studie zelf wordt er niet over gerept. Bodybuilders maken maar een bijzonder klein deel van de populatie uit.

Voor zover ik weet is de hoofdzaak van het onderzoek niet de gezondheid, maar evolutie. Het gaat bijvoorbeeld ook in op de oorzaak van de verschillen tussen man en vrouw en de evolutionaire oorzaak daarvan (natuurlijke selectie/coïtusuele selectie)
 
[De voordelen van een gespierd lichaam werden echter ook bevestigd door het onderzoek van Lassek. Hij ontdekte dat gespierde mannen gemiddeld meer coïtusuele partners hebben en hun maagdelijkheid over het algemeen op jongere leeftijd verliezen.
Nog een interessante quote:
"Conversely, controlling for age and BMI, each kilogram of FFM decreases the likelihood of being married by 1.3% (p<.01)."

conclusie; vrouwen zijn geintimideerd door een gespierde buffel en bang dat ze hem niet kunnen temmen? :D
 
conclusie; vrouwen zijn geintimideerd door een gespierde buffel en bang dat ze hem niet kunnen temmen? :D

Die optie lijkt open te liggen ja, al gaat je laatste deel weer voorbij aan de strekking van het onderzoek naar mijn idee (bang zijn) :D
 
Zou best een nadeel kunnen zijn. Maar vergeet alle gezondheidsvoordelen niet t.o.v. mannen die niet trainen.
 
Back
Naar boven