XXL Nutrition

Gestopt met afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jordy Loos

Cool Novice
Lid geworden
30 sep 2016
Berichten
39
Waardering
2
Lengte
1m76
Massa
113kg
Vetpercentage
30%
Ik ben nu een 14 weken bezig met cutten. In de eerste 8 weken ging het super en viel ik 9 kilo af en verloor Ik naar schatting 5 procent vet, ik begon op 102 kilo en ging naar 93. In de daarop volgende week kwam ik terug 1 kilo bij en sindsdien blijf ik steken op 94, al 6 weken lang. Ook qua vet verlies ik niets, af en toe heb ik het gevoel dat er terug wat vet bij komt. Ik fitness 5x per week, ik eet minder, maar ik heb geen voedingsschema tot op de calorie berekent, maar ja moet dat echt zo nauwkeurig zijn dan? Als ik ooit hoor van anderen hoeveel die zijn afgevalle door kleine dingen te doen zoals bv alleen frisdrank weg te laten. Ik woon ook nog thuis dus ik moet ook rekening houden met anderen qua eten, maar ik eet veel proteinen en goede vetten. Ik heb al geprobeerd meer te eten en ook wat minder, maar het blijft hetzelfde. Ik kom wel bij in spiermassa en kan meer gewicht pakken sinds ik begon met cutten en dat vond ik wel raar als je aan het cutten bent. Ik heb wel de genen voor wat dikker te zijn, maarja dan moet dat toch nog lukken niet? Heeft er iemand tips wat ik nog kan doen?
 
Nou wat ik vaak hoor en zie bij mensen is dat ze best lang op hetzelfde gewicht blijven terwijl ze nogsteeds droger en groter worden
 
Ja dat heb ik ook gelezen, en hoop dan maar dat het bij mij ook zo gaat, maar ik vrees er toch voor.
 
Je moet idd een goed schema hebben.

In het begin ben je afgevallen omdat je onder je onderhoud hebt gegeten.
Maar na een tijdje wordt je onderhoud ook minder.
Dan moet je weer wat zakken in kcals.

Of je eet op onderhoud doordat je onderhoud minder is geworden.
Of je eet onbewust te veel.

Ipv minder te eten kan je ook natuurlijk je verbruik verhogen door extra te bewegen.

6 weken blijven hangen wil zeggen dat je op onderhoud eet.
Als je beetje vetter wordt en meer begint te wegen eet je weer boven onderhoud.

Mensen die afvallen omdat ze stoppen met frisdrank vallen af omdat ze gewoon onder onderhoud zitten.
Maar die gaan ook niet blijven afvallen.

Ik zou toch gaan werken met een schema. Je merkt dat uw manier niet werkt als je al 6 weken blijft hangen.
 
Ja dat weet ik, ik heb ook al geprobeerd om minder te eten, maar dan zal ik nog minder moeten gaan eten waarschijnlijk.

Bedankt!
 
hoeveel kcal eet je nu? hou je het ook bij?
hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten eet je?
Wat is je onderhoud?

Post eens wat je nu eet inclusief de hoeveelheden en macro's.
 
Als je afvalt gaat je onderhoud ook omlaag dus je zal je calorieën ook moeten verlagen.
 
hoeveel kcal eet je nu? hou je het ook bij?
hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten eet je?
Wat is je onderhoud?

Post eens wat je nu eet inclusief de hoeveelheden en macro's.

Ik heb geen specifiek schema opgesteld, ik moet rekening houden met andere gezinsleden dus kan niet zomaar eten wat ik wil dan, maar ik weet dat ik vrij goed zit qua aantal eiwitten en goede vetten, misschien iets te hoog in koolhydraten dat kan wel. Ik begin 'smorgens met havermout, daarna 1 stuk fruit met proteinereep, daarna 4 boterhammen met pindakaas/ plakjes kipfilet, daarna makreel/tonijn, dan training met cardio achteraf en proteineshake, daarna gewoon avondmaal wat mijn mama gemaakt heeft, daarna nog pindanootjes en magere kwark met avocado en 1 stuk fruit + 2 liter water per dag, dat is zowat het vaakst wat ik eet. Ik mag een 2500 cal per dag eten. Ik at een klein beetje meer toen ik begon met cutten en daarmee viel ik die 9 kilo af.
 
14 weken cut lees ik. Ik denk dat je lichaam wat gewend is geraakt aan het nieuwe. Ff terug wat meer eten. En bij wat meer bedoel ik dus een stuk fruit smorgens en een stuk fruit savonds. That's it. Doe dat 1 week en daarna terug de cut in maar ipv bv. 2500 - 2400 kcal. Zou moeten werken.
 
Ik snap dat een voedingsschema lastig is als je nog thuis woont, had ik ook. Maar het is wel verstandig om je eten bij te houden. Zo weet je precies wat je binnenkrijgt. Er zijn vast wel dingen die je eet waarvan je schrikt hoeveel calorieën ze eigenlijk bevatten. Of dat je niet de hoeveelheden denkt die je denkt te eten. Zo kun je ook een klein weegschaaltje kopen om je eten op af te wegen. Je moet er wat voor doen, maar bijhouden creëert bewustzijn van wat je binnenkrijgt. Dat kan al veel schelen. Nu is het enkel gissen.
 
Ik snap dat een voedingsschema lastig is als je nog thuis woont, had ik ook. Maar het is wel verstandig om je eten bij te houden. Zo weet je precies wat je binnenkrijgt. Er zijn vast wel dingen die je eet waarvan je schrikt hoeveel calorieën ze eigenlijk bevatten. Of dat je niet de hoeveelheden denkt die je denkt te eten. Zo kun je ook een klein weegschaaltje kopen om je eten op af te wegen. Je moet er wat voor doen, maar bijhouden creëert bewustzijn van wat je binnenkrijgt. Dat kan al veel schelen. Nu is het enkel gissen.

Gissen is missen,meten is weten :D
 
Ik snap dat een voedingsschema lastig is als je nog thuis woont, had ik ook. Maar het is wel verstandig om je eten bij te houden. Zo weet je precies wat je binnenkrijgt. Er zijn vast wel dingen die je eet waarvan je schrikt hoeveel calorieën ze eigenlijk bevatten. Of dat je niet de hoeveelheden denkt die je denkt te eten. Zo kun je ook een klein weegschaaltje kopen om je eten op af te wegen. Je moet er wat voor doen, maar bijhouden creëert bewustzijn van wat je binnenkrijgt. Dat kan al veel schelen. Nu is het enkel gissen.

Ja het effectief allemaal bijhouden en wegen zou het idd makkelijker kunnen maken, ik zal dat proberen te doen.

Bedankt!
 
14 weken cut lees ik. Ik denk dat je lichaam wat gewend is geraakt aan het nieuwe. Ff terug wat meer eten. En bij wat meer bedoel ik dus een stuk fruit smorgens en een stuk fruit savonds. That's it. Doe dat 1 week en daarna terug de cut in maar ipv bv. 2500 - 2400 kcal. Zou moeten werken.

Dat is idd ook iets dat ik eens kan proberen, uiteindelijk moet er iets werken dus :) maar ik heb er ook geen limiet op geplakt van dan moet er alles af zijn, sta al heel mijn leven op 25 procent ofzo dus die paar weken zal het niet maken :)
 
Dat is idd ook iets dat ik eens kan proberen, uiteindelijk moet er iets werken dus :) maar ik heb er ook geen limiet op geplakt van dan moet er alles af zijn, sta al heel mijn leven op 25 procent ofzo dus die paar weken zal het niet maken :)
Klopt. Daarbij als je, je er zorgen om maakt is dat een vorm van stress en dat verhoogd de cortisol in je lichaam wat tegenwerkt. Gewoon even schakelen om dan weer op te trekken.
 
Klopt. Daarbij als je, je er zorgen om maakt is dat een vorm van stress en dat verhoogd de cortisol in je lichaam wat tegenwerkt. Gewoon even schakelen om dan weer op te trekken.

Ja stress heb ik de hele dag door met mijn job enzo dus dat zal mijn lichaam wel al gewoon zijn, ma ik zal eens proberen wat ze hier verteld hebben en dan komt dat wel in orde :)!

Bedankt!
 
Back
Naar boven