MuscleMeat

Gestopt na 3 jaar blast / cruise. Mijn ervaring.

Bezoekers in dit topic

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
2.148
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Na 3 jaar blast & cruise heb ik besloten om te stoppen. De reden hiervoor was omdat ik bang was dat het herstel ontzettend zou tegenvallen en hoe langer ik nog zou blijven kuren hoe kutter het ging worden.

Het is nu ongeveer 4 maanden geleden sinds mijn laatste inject en misschien zijn er mensen die ook al lange tijd on zijn en iets hebben aan mijn nakuur.

M'n stats de afgelopen 10/11 jaar.

2007 (15 jaar)
Begonnen met trainen
Startgewicht: 62kg / 10% vp.

2011 (19 jaar)
Begonnen met mijn eerste kuur
Startgewicht 80kg / 12% vp.
Ik heb meerdere keren een kuur gedaan van 10 weken, om vervolgens weer te stoppen. Ik kwam gemiddeld zo'n 7 á 8 kilo aan tijdens een kuur, waar ik de helft van overhield.

2013 (21 jaar)
Gestopt met kuren en doorgegaan met 'normaal' sporten.
Gewicht: 92kg / 14% vp.

2015 / 2016. (23 / 24 jaar)
2 operaties aan mijn hand gehad, vervolgens heb ik 15 maanden niet kunnen trainen (benen wel getraind in de tijd). Hierdoor was ik 10 kilo afgevallen.
Gewicht: 82kg / 12% vp.

2016 t/m 2019 (24 jaar t/m 26 jaar)
Aan het einde van het revalidatie proces heb ik besloten te beginnen met een blast/cruise. Dit heb ik 3 jaar gedaan.
Ik heb gedurende de 3 jaar altijd minimaal 250mg test-e iedere 10 dagen gepakt tijdens de cruise, en test-e als basis tijdens een blast + 2x per week 500iu HCG.
Kuren die ik gedaan heb:
Test only
Test / tren / mast
Test / deca
Zwaarste gewicht: 102,5kg / 17% vp
'Beste' gewicht: 95kg / 10% vp

2019 (26 jaar)
Besloten om te stoppen met kuren.
Gewicht: 95kg / 10% vp

Mijn nakuur bestond uit
Week 1 t/m 8:
5000 iu HCG iedere week (verdeeld over 3 dagen)
Week 2 t/m 10:
25mg Clomid iedere dag.

Het is nu 4,5 maand sinds mijn laatste inject, en 2 maanden sinds mijn nakuur.
Gewicht op dit moment: 92kg / 11% vp

Ik had verwacht dat ik ver onder de 90kg zou zakken, dus ik ben heel erg tevreden met 'maar' 3kg minder & 1% vp meer.
Verder heb ik vrijwel nergens last van gehad. Natuurlijk gaat het sporten wat minder, en heb ik doorgaans wat minder energie dan tijdens een kuur. Maar ik slaap een stuk beter sinds ik gestopt ben met kuren (zal door de tren ace komen :p)

Het enige waar ik duidelijk aan merk dat ik gestopt ben is m'n libido, maar iedereen die test/tren/mast heeft gedaan zal hetzelfde ervaren zodra je stopt.

Ik was altijd heel erg bang dat ik veel massa zou verliezen en ontzettend depressief zou worden, maar de nakuur + de 2 maanden na de nakuur tot nu toe voelen hetzelfde als de periode waarin in cruisde.

Al met al heb ik nooit een minpunt kunnen ontdekken aan het kuren, behalve het slecht slapen + ontzettend zweten van tren.
Ik heb me altijd topfit gevoeld, en ook nu ik gestopt ben voel ik me zowel lichamelijk als geestelijk prima.


Aangezien ik zoveel horrorverhalen las over het stoppen na een tijd blast/cruise leek het me een goed idee om ook een keer een positieve ervaring hierover te plaatsen.
 
Ik heb bijna exact dezelfde ervaring als jou. Ik heb echter helemaal geen nakuur gedaan dit keer (ook na 3jaar blast/cruise) en ondervind geen verschil met toen ik enkele jaren terug wel hcg+nolva had gebruikt na blast/cruise.
 
Dit wil ik even volgen, ga je ook bloedtesten afnemen? Is dat je huidige shape wat je als profielfoto hebt? Niet lullig bedoelt, maar kan het zijn dat je niet heel veel verder bent gekomen dan je naturel max? Want na drie jaar b&c zou ik idd meer vvm verlies verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Hij is pas 4,5 maand gestopt, het verlies van VVM als je voeding, training en rust op orde zijn gaat ongeveer net zo traag als het aanzetten van VVM. Je zult zien dat naarmate de tijd verstrijkt zijn VP langzaam omhoog zal gaan en zijn VVM langzaam iets minder zal worden. Uiteindelijk gaat het lichaam terug naar de voor hem ideale balans. Bij de 1 duurt dit maanden en bij de ander duurt dit jaren. Voornamelijk afhankelijk van hoe je door blijft gaan met je bodybuilding regime.
 
Hij is pas 4,5 maand gestopt, het verlies van VVM als je voeding, training en rust op orde zijn gaat ongeveer net zo traag als het aanzetten van VVM. Je zult zien dat naarmate de tijd verstrijkt zijn VP langzaam omhoog zal gaan en zijn VVM langzaam iets minder zal worden. Uiteindelijk gaat het lichaam terug naar de voor hem ideale balans. Bij de 1 duurt dit maanden en bij de ander duurt dit jaren. Voornamelijk afhankelijk van hoe je door blijft gaan met je bodybuilding regime.

Maar bij meer massa verlies je ook sneller en meer gewicht (lijkt mij)
 
Maar bij meer massa verlies je ook sneller en meer gewicht (lijkt mij)

Erg persoonlijk, maar theoretisch natuurlijk geen speld tussen te krijgen :)
 
Hij is pas 4,5 maand gestopt, het verlies van VVM als je voeding, training en rust op orde zijn gaat ongeveer net zo traag als het aanzetten van VVM. Je zult zien dat naarmate de tijd verstrijkt zijn VP langzaam omhoog zal gaan en zijn VVM langzaam iets minder zal worden. Uiteindelijk gaat het lichaam terug naar de voor hem ideale balans. Bij de 1 duurt dit maanden en bij de ander duurt dit jaren. Voornamelijk afhankelijk van hoe je door blijft gaan met je bodybuilding regime.

Als je zoals ik een startgewicht had van 62kg en uiteindelijk door kuurt naar de 120kg dan wil ik best geloven dat je door de jaren heen terug zakt naar 95-100kg.

Maar het zwaarste wat ik heb gewogen was 102kg, en toen ik stopte woog ik 95kg. Ik ben er van overtuigd dat als ik goed blijf eten en goed blijf trainen ik redelijk op de 92kg kan blijven hangen met een acceptabel vetpercentage.

De afgelopen maand is mijn vp met 1% gezakt en ben 0,9 kilo kwijt. Volgens de meting was mijn spiermassa gelijk gebleven.

Uiteindelijk is 92kg natuurlijk gewoon een gewicht wat je moet kunnen bereiken zonder te kuren ook als je 62 kilo woog toen je begon.
 
Dit wil ik even volgen, ga je ook bloedtesten afnemen? Is dat je huidige shape wat je als profielfoto hebt? Niet lullig bedoelt, maar kan het zijn dat je niet heel veel verder bent gekomen dan je naturel max? Want na drie jaar b&c zou ik idd meer vvm verlies verwachten.

Nee dat is een hele oude foto van een jaar of 3 terug, ongeveer in mijn eerste blast denk ik.
Ik ben niet zo van de foto's nemen dus dat was de meest recente die ik had :p

Maar ik denk inderdaad dat ik niet veel verder ben gekomen dan mijn naturel max.

Het is natuurlijk moeilijk in te schatten wat je max is, maar ik denk dat het bij 97kg op 10% wel aardig op houdt.

Ik ben vooral gestopt met blast & cruise om te kijken of ik nog zou herstellen, dat deel is helemaal goed gekomen.
Ook wilde ik kijken hoeveel massa ik overhield, ik gokte op 87kg / 12% na 3 maanden.
Ik ben nu 4 maanden na de laatste inject en weeg 92kg / 12%.

Mocht ik niet alsnog ineens een terugslag krijgen en heel veel afvallen dan is het mijn bedoeling om voortaan 1x per jaar een kuur te doen.
Zal waarschijnlijk altijd 400mg tren-e + 250mg test-e worden.
 
ik ben benieuwd, goed dat je dit met ons wilt delen :) zelf zit ik er ook aan te denken aan 1 cutkuurtje per jaar.. natuurlijk wanneer het zonnetje schijnt.
 
Hey ik ben ook gestopt na 3 jaar blast en cruise.
Echter heb ik zelf ooit hcg gebruikt.
Ik ben wel gezakt van 110kg op 12% naar 93kg op 15-17%. Maar heb ook niet meer deftig kunnen eten en trainen doordat ik in gevangenis zat.
Hoe zwaar zijn de problemen met je libido?
Ikzelf krijg hem bv amper ng omhoog en seks is onmogelijk geworden
 
4,5 maand na je laatste inject en 2 maanden na je nakuur is niks, veel te kort. Wacht maar over een paar maanden, dan zul je een stuk meer kwijt zijn. Bedoel ik niet om je af te zeiken of bang te maken maar dat is helaas de realiteit.
 
4,5 maand na je laatste inject en 2 maanden na je nakuur is niks, veel te kort. Wacht maar over een paar maanden, dan zul je een stuk meer kwijt zijn. Bedoel ik niet om je af te zeiken of bang te maken maar dat is helaas de realiteit.

Ik ben benieuwd, ik ben de afgelopen 3 weken gelukkig op gewicht gebleven dus ik verwacht niet dat ik over een tijd ineens uit het niets nog 2 kilo af val.

Ik ben natuurlijk niet zo zwaar nu, daarom verwacht ik dat ik dit gewicht op zn minst wel vast moet kunnen houden :p

En de kans is erg aanwezig dat ik nog een kuur ga doen aangezien het nu allemaal zo goed gaat. Maar eerst inderdaad voor de zekerheid de komende maanden maar afwachten.
 
Interessant topic! Ik, als natty, lees precies hetgeen waarom ik niet aan de AAS begonnen ben. Ik lijk te begrijpen dat zo lang je gebruikt, je beyond je natuurlijke limits gaat, maar zo gauw je stopt, het dus ook weer terugzakt naar je “ideale natuurlijke balans” even los van de sides, wat is dan het nut, als je je gains niet kan behouden, wanneer je er vanuit gaat dat je toch ook wel weer eens gaat stoppen En dan alles weer teruggaat naar “normaal” ?
 
Interessant topic! Ik, als natty, lees precies hetgeen waarom ik niet aan de AAS begonnen ben. Ik lijk te begrijpen dat zo lang je gebruikt, je beyond je natuurlijke limits gaat, maar zo gauw je stopt, het dus ook weer terugzakt naar je “ideale natuurlijke balans” even los van de sides, wat is dan het nut, als je je gains niet kan behouden, wanneer je er vanuit gaat dat je toch ook wel weer eens gaat stoppen En dan alles weer teruggaat naar “normaal” ?

Grotendeels heb je zeker gelijk maar je zult altijd wel iets overhouden van kuren. Het is niet zo dat je echt alles kwijt raakt, behalve als je gezondheidsproblemen erbij zou hebben.
Ik ken iemand die 15 jaar lang non stop heeft gekuurd en nu kan hij niet meer kuren omdat zijn nieren naar de klote zijn gegaan en hij is wel alles kwijt. echt alles, maar dat zijn de extreme gevallen dus.
 
Interessant topic! Ik, als natty, lees precies hetgeen waarom ik niet aan de AAS begonnen ben. Ik lijk te begrijpen dat zo lang je gebruikt, je beyond je natuurlijke limits gaat, maar zo gauw je stopt, het dus ook weer terugzakt naar je “ideale natuurlijke balans” even los van de sides, wat is dan het nut, als je je gains niet kan behouden, wanneer je er vanuit gaat dat je toch ook wel weer eens gaat stoppen En dan alles weer teruggaat naar “normaal” ?

In ieder geval een aantal jaar er goed bij gelopen.. of dat voor Jantje voldoende is moet Jantje zelf beslissen.
 
Ieder zijn keuze natuurlijk. Wil je er groter bij staan, dan je natuurlijke max, dan dat idd de enige optie. En eerlijk is eerlijk iedereen droomt wel van zo’n fysiek (indien natty haalbaar) voor mij is het spelletje meer wat ik kan bereiken zonder, hoewel ik heel goed weet dat dat fors minder zal zijn. Maar goed, dat is dan ook een keuze.
 
Nou ja, 1,92 m en 98 kg plus 16% zijn nette stats hoor.
 
Voor mijn 49 jaar wel happy mee, ik probeer 12% bij 92-94, maar is nog knap lastig en ik beknibbel niet op cardio :)
 
Voor mijn 49 jaar wel happy mee, ik probeer 12% bij 92-94, maar is nog knap lastig en ik beknibbel niet op cardio :)

Respect kerel.
Mocht je toch ooit aan een kuurtje denken, dan voor je leeftijd is 1 ml test E per week meer dan voldoende.
 
Als ik soms pics zie, lokt het wel eerlijk gezegd, maar tot op heden de verleiding nog steeds kunnen weerstaan.
 
Back
Naar boven