MuscleMeat

Getting a little stronger..

Bezoekers in dit topic

Goede ruimte, nog even dat hout eruit gooien en dan kan je helemaal je gang gaan :cool:
 
Ja dat hout moet er idd een keertje uit. Maar opzich heb je er niet al te veel last van hoor. Je kunt er met 2-3 man nog best aardig trainen.

Moet alleen nog een keertje een partij 50 mm's bijkopen.
 
Training van vandaag.

Bench Press
5x60
5x70
1x75
1x80
1x80

Rows
5x50 strict
5x60 strict
5x70 redelijk strict
4x80 smijtwerk
3x85 heel erg smijtwerk

Training verliep aardig nog wel wat moe. Volgende keer even wat rustig aan op de bench press. Rows probeer ik een beetje aan hoog gewicht te gaan wennen.
 
80 kg rows is al aardig bikkel ikzelf pak bor 70KG 5X5 maar wel helemaal strikt. Als ik jou was zou ik dat ook wel blijven doen en dan maar ff wat minder kg
 
Training.

Squat
5x60
5x90
1x100
1x110
1x120 2e rep zit er nog net niet in.
10x90

Calve Raises
15x120
15x120


Dalijk nog even 10 vissticks met rijst naar binnen werken!
 
Je bent wel snel klaar met trainen zeker? :P
 
Hehe ja, maar dat ik vind ook wel fijn. Ik train liever wat meer dagen in de week met korte trainingen gericht op kracht.
 
tip,
ik zou toch iets meer oefeningen gaan doen, je bent nog jong als je alleen maar een enkele basis oefening doet en ook nog op je top, is dit niet zo bevordelijk voor je gestel, je bent nog in de groei.
zou er ook ondersteunde oefeningen bij gaan doen,
bij bankdrukken bijvoorbeeld een schema van 3x3 en 4 setjes incline dumbbell drukken van 10 tot 12 herhalingen.
 
Ok, is misschien best een goede tip. Weet niet hoe de mening van andere over dit is?

Ben zelf eigelijk niet echt gewend om veel isolatie te doen. Liever eigelijk altijd zwaar knallen op de compounds.
 
Ok, is misschien best een goede tip. Weet niet hoe de mening van andere over dit is?

Ben zelf eigelijk niet echt gewend om veel isolatie te doen. Liever eigelijk altijd zwaar knallen op de compounds.

welke compounds doe je allemaal.
ik begin daar vaak mee met compounds zoals PP, squat, rows , benchpress.
maar eerlijk gezegd is incline benchen niet een isolatie oefening.
het is voor de ontwikkeling gewoon goed om je spieren naast de zware sets ook sets te laten draaien die uit wat meer herhalingen bestaan. voordeel van ondersteunde oefeningen is dat je hulp spieren sterker gaan worden en je dus op je compound basis oefeningen ook sterker word.
 
Oke, vind het een goede tip! :)

Dus eigelijk gewoon naast de compounds zoiezo altijd een ondersteunende isolatie pakken zeg maar?

Ben groots fan van squats, bankdrukken, deadlift, rows, mp, push press.
 
idd veel basis oefenigen,
je kunt niet nooit een goede top halen op je bank als je geen sterke rug met name lats hebt, raar maar waar, je drukt ook met je lats mee. heb zelf ook tijden spierpijn gehad in lats na banktraining. je klemt je met je lats om de bank vast en daar zorg je mee dat je stabiel blijft liggen.
wat niet een goede aanvullende oefening is bij borst training wil je powerlift sT trainen, geen flyes doen, voornamelijk druk bewegingen. met flyes rek je de spier op, hierdoor word het weer moeilijker om zwaat de banken.
 
Oke,, ja mijn lats train ik ook wel 1 tot 2 keer in de week :)
En flyes vind ik niet leuk om te doen dus ik doe ze ook nooit.
 
oke dan,
nou succes er mee, lees wel ff mee komende tijd haha,
ga je goed vooruit de laatste tijd nog??
 
Ok dankje :) Ik zal jou log ook eens in de gaten houden!

Ja gaat opzich vrij lekker, alleen zwakke punt blijft toch wel het bankdrukken. Heb al wel wat kilo's gewonnen dmv verbeteren techniek. Maar hij is niet heel sterk in vergelijking met de rest vind ik.
 
op zich is mijn bank al aardig bijgetrokken laatste maanden gelukkig. borst blijft voor vrouwen toch vaak een punt wat wat lager blijft liggen, . ben ook neit zo zwaar he, druk nu al meer dan me eigen gewicht op de bank.
trainings maatje zat al een jaar op zelfde gewicht met bank, schema voor hem gemaakt en drukt binnen 5 weken 5 kilo meer op de bank, af en toe es veranderen in schema zorgt voor vooruit gang.
 
Dat is ook zo!

Qua intensiteit bekijk ik het meestal per training. 80-90 % vind ik wel fijn trainen.
 
daar zit je voor je basis oefeningen wel goed mee.
 
Af en toe een andere soort oefening erdoorheen doe ik zelf ook man, het kan je zelfs helpen om verder te komen. en de afwisseling houd het leuk. Ik doe meestal de ene training incline met DB en de andere recht met stang, zo hoe je lekker de afwisseling er in en met DB trainen kan nog bevorderend zijn ook.
 
@ flip van hout

Met dumbbell trainen is zeer fijn idd! Heb ook wel het idee dat het je kracht op de compounds versterkt.

En jawel er is nog getraind vandaag!

Bankdrukken
3x8x60 vandaag even rustig op de bank gedaan, volgende week weer vol gas !

Dumbbell Press
8x23
8x27
7x27
6x27

Dumbbell Curls
3x8x17

Lekkere training opzich kracht in dumbbell press gaat ook wel vooruit.

Zit alleen even te twijfelen of ik morgen al ga deadliften en zondag squatten, of morgen de squats, en dan zondag deadlift.
Even kijken hoe het aanvoelt qua kracht, heb namelijk wel zin om zware deads te doen :D
 
Back
Naar boven