AndroidHealthClinic

Getting back to the top or die trying!!

Bezoekers in dit topic

Zo vandaag mijn laatste training gehad tot en met 20januari. Even lekker een weekje naar Frankrijk :D

Bench Press:
8x120kg
5x125kg Laatste rep fail
3x130kg Laatste rep fail

Military press:
8x72,5kg
6x77,5kg
4x80kg

Nekstoten:
8x110kg
6x120kg
4x130kg

Vervolgens nog flyes, Tricep extensions en wat schouder oefeningen gepakt met setjes van 3x10



Nu even snel douchen en naar de hema voor een nieuwe toilettas, net de rits kapot getrokken van mn oude :o
 
En we zijn weer terug in Nederland, heb een hele chille week gehad in frankrijk.
7 dagen lang een hele dag aan het snowboarden geweest, Echter begint nu het echte leven weer.

Vandaag eerst een hele dag naar de universiteit en dan om 6uur een werptraining en daarna direct een krachttraining
 
Zeer lang niet actief geweest op het forum.

Dag nadat ik terug was gekomen in Nederland in januari, vol door mijn enkel gegaan(niet aan de zijkant, maar door een gestrekte voet heen) tijdens een training. Dit leidde tot een pijnlijke blessure.
Ik was eerst optimistisch dat het kort zou duren, aangezien ik normaal veel kan hebben op mn enkels.
Echter is het nu nog steeds niet 100%. Het begint wel ergens op te lijken weer, maar zou zelf mn rechterenkel op zo'n 80% inschatten.

Heel vervelend was dat ik dus ook met vijf lagen tape over mijn enkel mee heb moeten doen aan het Nederlands kampioenschap. Uiteindelijk daar toch vierde geworden, maar wel met veel pijn. Het punt wat mij toen nog het meest verbaasde was dat ik slechts 14cm achterbleef op mijn persoonlijk record, wat mij veel vertrouwen voor de zomer gaf.

Nu 1,5maand later is mijn enkel steeds meer aan gaan kunnen, dus heb nog steeds goede moed. Alleen de laatste stapjes moeten nog gezet worden.

Krachttrainingen zijn gewoon doorgegaan en wat is kon doen van stoten etc. heb ik ook gewoon gedaan.
Echter weinig tijd gehad om mn log bij te houden en was ff geirriteerd door mn blessure, waardoor ik eerste weken toen niet kon trainen en daarna niet echt draad opgepakt met loggen.

Dit weekend echter wel goede krachttrainingen gedraaid met als hoogtepunt denk ik mn 110kg overhead squat. Beetje uitbalans op het laatste van het uitdrukken zegmaar, maar wel gehaald.

Zal vanaf deze week gewoon weer gaan loggen, aangezien het toch ook handig is voor mezelf om alles terug te kijken wat betreft vooruitgang en wat werkte om in wedstrijdvorm te komen :)

Training 1 april 2013:

Hangclean:
5x120kg
3x130kg
1x140kg

Squat:
5x210kg
3x230kg
1x250kg

Overhead squat:

5x90kg
3x95kg
1x100kg
1x110kg

Calf raises:
10x170kg
10x170kg
10x170kg

BOR:
5x115kg
3x125kg
1x130kg

Dumbbell rows:

8x60kg
8x60kg
8x60kg

Hammer curls:

8x28kg
8x28kg
8x28kg

3x op/af rollen met gewicht aan een touw

en op het einde nog 10x 45s buikspier/onderrug oefeningen gedaan met 15s rust tussen series.
 
En het is trainingstijd opnieuw.
Nu eerst een borst+schouder+tricep training
Vanavond nog een sprint/spring training
 
Training 2 april 2013:

Bench press:

5x125kg
3x132.5kg
1x140kg
0x145kg:o

Nekstoten:

5x115kg
3x125kg
1x135kg
0x140kg:mad:

Military press:
5x75kg
3x80kg
2x85kg
0x90kg

Small bench press:
5x100kg
3x110kg
1x120kg :D

Incline Flyes:
3x8x25kg

Incline dumbbell press:
3x5x55kg

Vervolgens nog wat losse tricep en shoulder oefeningen gedaan


Opzicht wel een lekkere training, nu even rusten en vanavond sprint+spring training :D
 
Net een sprinttraining gehad

begonnen met 1km inlopen
Vervolgens wat rekken van spieren
Daarna 10x45s buikspier/rugspier met 15s rust tussen series
toen ongeveer een half uur loopscholing(knieheffen etc...)
Daarna bij het echte sprinten aangekomen:
schema van vandaag bestond uit 3x4x20m & 2x4x30m sprinten
Tussen de blokjes van vier sprintjes ongeveer 150-200m lopen als rust en daarna het volgende blokje beginnen. Tussen de sprintjes in de blokken zelf zat geen rust, was 10m teruglopen als wat je had uitgelopen en daarna de andere kant op terug sprinten.

Na de training lekker verzuurde hamstrings, dus prima training.
En het meest positieve is dat ik tijdens het sprinten etc. totaal geen last heb gekregen van mijn enkel, dus het begint weer ergens op te lijken :D
 
250 squat is niet mis ook, heb je daar een filmpje van?
 
250 squat is niet mis ook, heb je daar een filmpje van?

Nope, maar mijn backsquat is niet full he :)
Maakt het al een stuk minder impressive :o

Voor kogelstoten is een full squat niet echt noodzakelijk. Twijfel wel om 1x in de week full te gaan doen en de andere zegmaar de meer kogelstoot based.
Frontsquat heb ik wel altijd full gedaan en overhead ;)
 
ah ok, dacht omdat je overhead squat er goed diep uitziet zal je back squat niet veel schelen.

Dat stuiteren bij kogelstoter benchpress snap ik nog steeds niet. Waarom niet gewoon reverse band ofzo om onderin te deloaden en bovenin te moeten versnellen?
 
ah ok, dacht omdat je overhead squat er goed diep uitziet zal je back squat niet veel schelen.

Dat stuiteren bij kogelstoter benchpress snap ik nog steeds niet. Waarom niet gewoon reverse band ofzo om onderin te deloaden en bovenin te moeten versnellen?


Tis ook weer niet dat ik een quarter/sissy backsquat doe hoor, haha:o
Stuiteren bij bench doen wij omdat door de stuit je precies uitkomt op het punt vanaf waar je de kogel echt moet gaan duwen.

Reverse band heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht om te doen, heb band daar ook niet voor thuisliggen.
 
Lijkt mij veel veiliger, maar of dat hetzelfde effect geeft mag joost weten :D
 
Nooit op die manier gedaan, dus kan er niks over zeggen.
Dit is in ieder geval de manier hoe wij kogelstoters allemaal doen.
Dit filmpje was smalle grip trouwens ;)

Maar deze techniek heb ik onder controle, dus ben niet bang voor veiligheid op deze manier
 
Wat heb ik een spierpijn in mn hamstrings, blij dat vandaag alleen ff moet werken en daarma techniek training heb
 
Spierpijn van de sprints?
 
Net techniektraining gehad.

Begonnen met wat inlopen(800m) en rekken van de spiertjes :o
Daarna wat loopscholing om nog verder op te warmen.

Beetje medicinebal oefeningen en daarna het echte werk gaan doen

stand vanaf de balk: 6x
Standstoot: 8x
Wisselpas(halve aanglij) 8x
en 10x een aanglij

Niet echt een zwaar intensieve training, maar ben blij dat ik dit keer ook met aanglij voor de eerste keer geen reactie op mn enkel had, dus het herstel begint goed te gaan.

Merkte wel in mn stoten dan mn benen erg "zwaar" waren, waardoor er af en toe technisch iets mis ging.
Maar ben tevreden. Laat de wedstrijden over een paar weken maar komen :cool:
 
Tijd voor een nieuwe krachttraining. Dit keer ij de ochtend wat niet echt mijn ding is.
Maar druk dagje voor de boeg, dis geen keus
 
Heb bijna alles wat rustiger gedaan aangezien het een ochtendtraining is en ik dan echt weinig energie heb :o #shameonme
Ook door vermoeidheid het nekstoten overgeslagen, aangezien ik daarbij technisch het zou gaan verpesten en dan wordt het gevaarlijk

Training 4 april 2013:

Bench press
:
5x125kg
3x130kg
1x135kg

Military press
5x75kg
5x80kg
3x85kg

Small bench press:
5x100kg
3x110kg
0x120kg
1x115kg

Incline Flyes:
3x10x25kg

Incline dumbbell press:
3x6x55kg

Vervolgens nog wat losse tricep en shoulder oefeningen gedaan

Al met al geen slechte training voor in een ochtend, alleen merk wel dat het lastiger gaat dan smiddags/savonds...
Dan heb ik gewoonweg meer kracht en energie om net dat beetje extra te geven:o
 
En heb weer genoeg rust gehad, straks weer richting de baan voor een sprinttraining.
Heb er zin in, lekker helemaal stuk gaan!!
 
ochtend is k*t ja.. probeer het te vermijden, maar ga toch ff wat trainingen vroeger op de dag zetten. Moet op 1e competitie wedstrijd gaan slingeren om 10 uur in de ochtend :S... seriously.. wtf..
 
Back
Naar boven