XXL Nutrition

Getting back to the top or die trying!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Netjes, dan ben je toch bij de betere van NL? Had je in NL wedstrijd (heb eigelijk geen idee waar jullie indoorpistes hebben) of kwam je naar Gent?

Sterke gymtrainingen ook!

Was vandaag in Gent inderdaad.
Vorig jaar bij de junioren 2x nederlands kampioen geworden.
Beste resultaat bij senioren is 6e tot nu toe op NK.
Probeer dit jaar top 5 te eindigen. Heb dan wel 17,2m+ nodig. Maar opzicht zou dat in februari wel mogelijk zijn
 
Ben zelf al even uit de atletiek maar ga wel soms nog kijken met m'n jongere broer als hij wedstrijd heeft, is altijd al zo geweest dat er redelijk wat NL'ers naar Gent kwamen, zal in het vervolg de kogelstand in de gaten houden!

Mooie resultaten al dus tot nu, komt wel goed! ;) Veel succes
 
Ben zelf al even uit de atletiek maar ga wel soms nog kijken met m'n jongere broer als hij wedstrijd heeft, is altijd al zo geweest dat er redelijk wat NL'ers naar Gent kwamen, zal in het vervolg de kogelstand in de gaten houden!

Mooie resultaten al dus tot nu, komt wel goed! ;) Veel succes

Oh oké. Ik zit ook bij belgische club. Dus doe meeste wedstrijd indoor.
Heb provinciaal van antwerpen, kampioenschap van vlaanderen nog in gent en dan daarna NK in apeldoorn.
 
Lekker bezig!
 
Het is een tijdje hier stil geweest, heb zondag en vandaag gewoon getraind. Alleen had het niet gelogd, weinig tijd gehad laatste dagen...
Kerst en al die zooi eromheen :o

Zondagochtend stond ik na mijn wedstrijd van de dag ervoor en feestje die avond gewoon om 10uur alweer op de baan om een werptraining te doen.
Ging eigenlijk erg goed technisch, wedstrijd heeft mentaal veel goed gedaan. Heb vorig jaar hele jaar geprobeerd die 16m te halen, wat eigenlijk nog slecht is, haha. Maar die blessure is nu eindelijk 100% uit mijn kop etc.

Na de werptraining gelijk gaan benentrainen.

5x5 schema.
hangclean setjes met 125kg, haalde echter vanaf de 3e set niet meer de 5.
5,5,5,3,1 was de serie geworden.
Squaten was met 180kg, voelde me belabberd, geen kracht na hangclean meer:o

Rest van oefeningen gewoon rustig gedaan.



Maandag heb ik voor de verandering een keer 30minuten hardgelopen door het bos. Was erg zwaar voor me, maar opzicht wel grappig om een keer te doen, alleen in je uppie is het wel beetje saai :o


Training van vandaag (5x5)

Bench:
5x125kg
5x125kg
5x125kg
5x125kg
5x125kg

MP:
5x70
5x70
5x70
5x70
4x70:o

Vervolgens nog wat schouder, tricep en borst SIDE-oefeningen gedaan. Vind ik nooit zo noemenswaardig om te vermelden.

Nekstoten had ik erg weinig zin meer in, dus keertje overgeslagen :o


Morgenochtend staat er weer een benentraining op het programma :D
 
Squat:
5x190kg
5x190kg
5x200kg
5x200kg
5x200kg

Hangclean:

5x120kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg

Calfes:
15x140kg
15x140kg
15x140kg

liggende rows:
5x100kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
3x100kg:o

Nog wat onderarmen + biceps gedaan.


Opzicht voor een ochtendtraining + met kerst, hou ik een redelijk goed gevoel over aan deze training.


Ik begin me fitter te voelen dan ooit, dus ik kan niet wachten tot de belangrijke wedstrijd komen.
 
Vandaag geen tijd gehad voor een krachttraining, Moest lange dag werken en daarna een training op de atletiek..

Krachttraining wordt verplaatst naar morgenochtend

Sprinttraining van vandaag:
-1200m inlopen
-wat rekken en strekken
-klein half uurtje loopscholing + coordinatie

vervolgens begonnen aan een explosieve sprinttraining. Het hele korte werk, wat heel belangrijk is voor de explosiviteit van kogel.

het zag er als volgt uit:
10m
20m
25m
30m
30m
25m
20m
10m
10m
20m
25m
30m

Alles voluit. Al met al na de training voelde ik mn reet en bovenbenen behoorlijk branden :p
 
Laatst bewerkt:
Bovenlichaamtraining van vandaag(5x5):

Bench Press:
5x127.5kg
5x127.5kg
5x127.5kg
5x127.5kg
3x127.5kg:o FAILLLLLL mentaal

Close grip BP:
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg

Nekstoten(Zit meer in, maar is lastig opvangen zonder spotter die gewicht naar beneden helpt...):
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg
5x122,5kg

Military press:
5x72,5kg
5x72,5kg
5x72,5kg
4x72,5kg FAILLL
2x72,5kg NOG HARDERE FAILLL

Vervolgens nog wat triceps en schouder side oefeningen gedaan.
Ga zo naar de atletiek een paar kogels wegstoten en nog wat explosief werk verrichten, beetje sprong kracht. En daarna nog buik en onderrug een sessie voor doen.

Morgen waarschijnlijk ook even werpen, als ik tijd heb en s avonds een benentraining. Eerst morgenochtend de oprit bij mijn vader volgooien met grind, want dat is 1 grote gatenkaas aan het worden, dus 300-400kg grind verplaatsten en gaten opvullen is ook een halve training :o


Cheers!
 
Lange tijd geleden dat ik voor het laatst heb gepost. Heb gewoon doorgetraind, maar iedere keer weinig tijd gehad.

Om te beginnen iedereen nog een gelukkig & sportief 2013!! Dat het een mooi jaar mag worden.

Kan nu iedere training van afgelopen week in de log gaan gooien, maar is niet zo hele boeiende week geweest ivm oud & nieuw en zulke verplichtingen.

Schema van deze week was 10-8-6-8-10. De week goed doorstaan. Gewichten waren oke en voelde me ook fysiek fit.
Daarnaast de gebruikelijke sprint en werptrainingen gedaan.

Morgen heb ik de tweede wedstrijd van het seizoen, voel me fit en verwacht eigenlijk wel een nieuw PR, maar dat zullen we wel zien :D


uhmm zal volgende week weer actief mijn trainingen gaan loggen. Schema van volgende week gaat 8-6-4 worden en voor de hangclean 6-4-2 :D

Cheers voor nu en zal morgen mijn resultaat van de wedstrijd posten + klein verslagje misschien als ik er zin in heb haha :')
 
okeee en we zijn weer terug in Nederland :)

Zoals beloofd zal ik een klein wedstrijdverslag doen.

Het begon gisterenavond eigenlijk. Verjaardag van een vriend gehad en lag rond een uur of drie vannacht in bed, zou je kunnen zeggen van slaaptekort op voorhand etc, maarja was toch geen belangrijke wedstrijd voor me.

Vanochtend om 10uur wekkertje gezet, rustig opstaan. Eigenlijk totaal niet moe van de avond ervoor, wel redelijk verkouden wat best vervelend is, maar dat ging in de loop van de dag wel beetje weg.

Ontbeten met een goed stuk biefstuk en wat pasta rond half 11.
Toen even een stukje van de herhaling van LA Clippers vs LA Lakers gekeken.

Uur of 1 nog een lunch gemaakt, daarna op mijn gemakkie richting een vriend gegaan die zou meerijden richting Gent, maar 1,5uur eerder zou moeten beginnen aan zijn wedstrijd dan ik.

Vanaf half 3 tot vijf uur eigenlijk in de hal van Gent zitten niksen en beetje relaxt atletiek zitten kijken, voelde me eigenlijk vrij goed, had gevoel dat er een mooie afstand aan zou komen.

Daarna wat ingelopen en ingestoten en om zes uur mocht ik zelf aan de bak.

Viel me toen pas op hoe sfeerloos het eigenlijk was, geen muziek niks.
Daarbij kwam het leuke feit dat er 21 man meededen aan de wedstrijd, oftewel lang stilstaan en wachten.
Ook waren er maar vier pogingen ipv de gebruikelijke zes voor de beste acht.

eerste poging wilde ik te graag te ver stoten, wat leidde tot een volledige misser die ergens rond de 15,5m landde
tweede poging zelfde verhaal, alleen landde die op 15,8m

Daarna even mezelf op proberen te laden en af te sluiten van de groep en proberen om toch het knopje om te zetten in mijn hoofd. Dit lukte opzicht wel redelijk, maar nog niet zoals ik het normaal kan doen...

3e poging leidde tot een klein nieuw pr van 3cm oftewel 16.13m, waarna ik in de vierde poging er nog 2cm bijplakte en uiteindelijk als resultaat een 16,15m mocht noteren(2,6m voorsprong op de nummer twee, dus redelijk gebrek aan concurrentie).

Klein pr van 5cm dus, maar wie het kleine niet eert is het grote niet weerd!



De afstanden die ik zou moeten kunnen stoten en ook wil stoten, komen vanzelf wel op de wedstrijd waar het nodig is. Oftewel het NK!!!
 
Pr's zijn altijd goed, gefeliciteerd!
 
[Cliché]
PR = PR ;)
[/Cliché]
 
Training van vandaag: (8-6-4 schema)

Bench Press:
8*117.5kg
6*122.5kg
4*127.5kg

Nekstoten:

8*110kg
6*120kg
4*130kg

Military press:
8*70kg
6*75kg
3*80kg (fail op de laatste)

Close grip Bench press:

8*100kg
6*107.5kg
4*115kg


Hierna nog wat bijoefeningen gedaan:

  1. flyes
  2. side/front/back raises
  3. dumbbell tricep extensions
  4. oefeningen met elastiek voor schouder en tricep
Straks nog even wat buikspieroefeningen doen en dan zit alles erop voor vandaag :D
 
Laatst bewerkt:
Vandaag werd het een ochtend krachtsessie ipv een avond/middag. Heb zo studie en daarna vanavond een etentje, dus had geen andere keuze dan in de ochtend trainen wanneer ik op mijn zwakst ben :o

Squat:
8*170kg
6*180kg
4*190kg

Hangclean:*(auwwww daar ging mn ego:o, wat ging dat moeizaam)
6*112.5kg
4*120kg
2*127.5kg

Calf raises:

3*15*140kg

Liggende rows:*(gingen eigenlijk erg goed:D)
8*85kg
6*95kg
4*105kg

Vervolgens nog wat onderarm oefeningen en bicepoefeningen gedaan

al met al een zware training conditioneel voor de vroege ochtend, desondanks toch wel tevreden ondanks mindere gewichten op squat en hangclean een beetje :D
Voel me moe en voldaan, dus dan is het goed
 
Leuke trainingen! Dit ga ik volgen.
 

Haha Ari, helaas was het geen 1 op 1 wedstrijd.
Omstandigheden waren totaal niet gelijk. Ik moest de wedstrijd op de zaterdag en hij op de zondag.
Dat is opzicht natuurlijk geen probleem of andere concurrentie.
Echter was het gat tussen mij en de nummer twee ongeveer 2,7m. Bij hem slechts 60cm en de top 4-5 zat binnen 1,2m, zorgt toch voor een extra boost om verder te stoten.
Ook hadden ze bij de wedstrijd op zondag 6 pogingen en wij op zaterdag maar 4, dit vond ik zelf nog het meest aparte. Het was namelijk allebei een provinciaal kampioenschap en dan zijn de omstandigheden in het aantal pogingen vast zou je zeggen op voorhand :o

http://www.toastit-live.be/results/2013/jan/zo06/event066h01.html
http://www.toastit-live.be/results/2013/jan/za05/event085h01.html

Leuke trainingen! Dit ga ik volgen.

thanks :)
 
Gisteren qua krachttraining een rustdag, echter stond er wel een sprongkracht training op het programma.
Resultaat: spierpijn als een mother****er :o

Training zag er als volgt uit:

  • 1,2km inlopen
  • wat streching
  • 10x45s buikspieroefeningen met 10s rust tussen series
  • 20minuten medicineball oefeningen
  • 10minuten loopscholing
  • 2x10(per been) hinkelen met een stop bij iedere hink
  • 3x10 stopsprongen(kikkersprong en niet in 1x doorgaan)
  • 3x10 Plyometrische sprongen(kleine sprong achteruit in 1x explosief vooruit)
  • 2x7 standver(verste was zo'n 2,95m, best tevreden mee met de verzuring die ik al had)
  • 2x5 sprong over horde en vervolgens in 1x "standver"(is natuurlijk niet uit stilstand dit keer, maar weet niet hoe ik het anders moet noemen)

Vandaag stond er een benentraining op het programma, direct gevolgd door een werptraining, ga wel gewoon de benentraining doen, maar verwacht er erg weinig van, want spierpijn ten top :o
Switchen is niet echt een optie, want moet morgen sprinten en daarvoor een benentraining is echt nog erger en op vrijdag plaatsen is ook niet echt optie, want dat ga ik 10dagen naar frankrijk :D
 
Training van vandaag duurde van 17:10 - 21:20 ongeveer, dus erg lang.
Wel tussendoor enkele pauzes en kogelstoten/discuswerpen word je niet zo moe van.

Training begonnen met 800m inlopen en wat stretching.
Vervolgens kon het echte werk beginnen: de BENENtraining

Hangclean:
6x110kg
4x120kg
2x130kg

Squat:
8x170kg
6x190kg
4x200kg

Liggende rows:

8x90kg
6x100kg
4x110kg

Calf raises:
3x15x145kg

Vervolgens nog verzwaarde rug extensions gedaan(40kg dumbbell als verzwaring)
Nog wat onderarm oefeningen en een bicepoefening

Na deze krachttraining even een rust van 10-15minuten gehad en even staan praten met wat mensen.
Daarna was het tijd voor een kogelstoottraining. Had gerekend dat ik totaal geen kracht meer had of iets, zeker door de spierpijn die ik eigenlijk wel voelde en de verzuring van de training.
Desondanks was het een technisch zeer goede training met af en toe ook hele vere stoten.

Daarna nog even een uurtje wat discussen weggeworpen, just for fun.
En toen had ik genoeg getraind en ging ik maar weer naar huis :D


Al met al zeer tevreden over deze dag, spierpijn zoals ik zelden heb ervaren, maar toch krachtniveaus kunnen halen die eigenlijk gewoon goed zijn. Daarnaast ook een goede kogeltraining gehad, dus ik sluit af met de woorden: IK BEN BLIJ!!!!!
 
Back
Naar boven