Fitness Seller

Getting 'shredded', is dat nog wel verstandig in Corona-tijd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.757
Waardering
9.064
Lengte
1m80
Massa
69kg
De titel zegt het al. Even op mezelf betrekkend: ik was van plan voor het eerst in m'n leven eens echt 'shredded' te worden tijdens de DBB contest, maar ik hoor nu van verschillende kanten, dat dat in deze tijden misschien niet zo verstandig is. Ten eerste wil je nu niet ziek worden en we weten allemaal dat een erg laag vetpercentage je immuunsysteem verzwakt. Ten tweede kunnen we zonder sportschool niet optimaal trainen en zullen we met een cut waarschijnlijk te veel spiermassa verliezen. Wat is jullie visie hierop?
 
Naar een echt heel laat vetpercentage gaan lijkt mij inderdaad niet verstandig vanwege je weerstand.
Voor personen die niet goed kunnen trainen nu lijkt mij cutten afgeraden vanwege spierverlies
 
Ik ken je probleem. Ik heb me precies hetzelfde voorgenomen namelijk. Het is niet de alles handigste en verstandigste move op dit moment, maar als ik iets in m’n kop heb.... :o
Ten eerste wil je nu niet ziek worden en we weten allemaal dat een erg laag vetpercentage je immuunsysteem verzwakt.
Dit is inderdaad wat je überhaupt wil voorkomen. Ik zou dus echt niet tè laag gaan onder onderhoud. Max 500 kCal. Of nog beter: op onderhoud eten en met cardio je tekort creëren.

Ten tweede kunnen we zonder sportschool niet optimaal trainen en zullen we met een cut waarschijnlijk te veel spiermassa verliezen
Hoe kun je wel trainen? Welke mogelijkheden heb je thuis? Als het je lukt om je spiermassa grotendeels te behouden zou dat top zijn. Anders weet ik van mezelf dat ik dat heel snel weer opbouw. Voor mij is mijn massa niet heilig en ben niet bang om iets te verliezen, maar snap dat t voor jou anders is.
Als je de tijd hebt dan zou ik minimaal 4-5, en als het lukt elke dag je bestaande massa aanspreken met trainingen.

Je moet hoe dan ook een overload creeëren, dus net zo dicht tegen falen aanzitten als je normaal zou doen als minimum.
Daarvoor heb je soms meer reps nodig, tempo's, unilateraal werk of simpelweg omdat je meer uitdagende oefeningen doet tov gewoonlijk.
(C) ProudPizza
 
Hoe kun je wel trainen? Welke mogelijkheden heb je thuis? Als het je lukt om je spiermassa grotendeels te behouden zou dat top zijn. Anders weet ik van mezelf dat ik dat heel snel weer opbouw. Voor mij is mijn massa niet heilig en ben niet bang om iets te verliezen, maar snap dat t voor jou anders is.
Als je de tijd hebt dan zou ik minimaal 4-5, en als het lukt elke dag je bestaande massa aanspreken met trainingen.
Upper body kan ik nog steeds tot failure trainen. Benen wordt al iets lastiger. Quads kan ik op 1 been nog wel zwaar pakken, maar glutes en hams is al erg lastig omdat het deadliftpatroon cq. het hip hinge patroon niet goed meer mogelijk is met veel gewicht. Spiermassa moet ik zeker grotendeels kunnen vasthouden (72 kg bij 1m80). Ik train nu om de dag full body, 11 oefeningen, 4 sets per oefening. Dat moet volgens mij ruim voldoende zijn. Ik ga denk ik wel wandelen en fietsen op dagen dat ik geen KT doe. Gelukkig ligt mijn onderhoud erg hoog (3600 KCal !!!), zodat ik waarschijnlijk op 3000 KCal al prima kan cutten zonder extra cardio.
 
Laatst bewerkt:
Quads kan ik op 1 been nog wel zwaar pakken, maar glutes en hams is al erg lastig omdat het deadliftpatroon cq. het hip hinge patroon niet goed meer mogelijk is met veel gewicht.
Er is vanalles mogelijk. Pistol squats, unilateral hip bridges, GHR ...
google eens op calisthenics + hamstrings/ glutes/ quads. Je hebt misschien niet direct hetzelfde gevoel als dat je bij krachttraining hebt, maar het gaat in deze fase ook om het behoud van je massa :)
 
Stats, doelen, pics?
Welkom op dbb.
 
Waarom is dat topic gesloten dan?
 
Waarom is dat topic gesloten dan?

b. Logboek
  1. Elke deelnemer moet een logboek bijhouden, dit logboek moet in deze sectie geplaatst worden.
  2. Dit logboek moet uiterlijk op 31-03-2020 worden geopend. Indien je besluit pas later deel te nemen, vraag je een moderator om je logboek tijdelijk te sluiten totdat je start met loggen. Je mag dus zelf bepalen in welke periode tussen maart en augustus je gaat loggen. Als het maar twee aaneengesloten maanden zijn.

Wel op blijven letten Kaassaus
 
Als je je spieren kan blijven prikkelen. Kan een cutje geen kwaad vind ik. Tot procentje of 10 kan je daarna gewoon lekker bulken.
 
Als je je spieren kan blijven prikkelen. Kan een cutje geen kwaad vind ik. Tot procentje of 10 kan je daarna gewoon lekker bulken.
Wordt geen lange cut dan. Ik ben al redelijk 'lean'...
 
Nooit cutten als je niet degelijk kunt trainen imho. Ook niet tijdens deloads of weekje vrij/vakantie of ziek of geblesseerd of wat dan ook.

Wordt geen lange cut dan. Ik ben al redelijk 'lean'...
Hoeveel %/kg vet wil je verliezen denk je?
 

Kort antwoord: neen.

Zolang je geen homegym ter beschikking heeft, kun je naar mijn mening beter gewoon lekker op onderhoud blijven (of zelfs iets daarboven) aangezien je trainingsprikkel niet hetzelfde zal zijn. Focus je deze periode lekker op behouden, vooruitgang boeken is een stuk moeilijker.
 
Hoeveel %/kg vet wil je verliezen denk je?
Geen idee, op 1 april post ik start pics. Mogen jullie mijn vet% schatten, maar ik schat zeker niet boven de 15%. Gaande weg het cutten moet blijken hoe diep ik kan gaan zonder dat het ongezond wordt. Misschien krijg ik na het plaatsen van de start pics ook wel het advies om maar helemaal niet te gaan cutten.
 
In augustus ging je bulken vanaf 71 kg en nu ben je 72kg? Zit daar al cut ervaring tussen?
 
Dit is inderdaad wat je überhaupt wil voorkomen. Ik zou dus echt niet tè laag gaan onder onderhoud. Max 500 kCal. Of nog beter: op onderhoud eten en met cardio je tekort creëren.
Ik heb dit nooit gesnapt, wat is het verschil tussen het niet eten van de calorieën of cardio? Beide is een tekort en geven hetzelfde resultaat. Corona weet het verschil ook niet :dunno:
 
Check Greg Doucette, How to mantain your muscle. Don't worry :thumb:
Greg was 20 jaar natty en won alles wat er te winnen viel. Daarna nieuwsgierig geworden naar anabolen en doet nog steeds wedstrijden.
P.S. zet je volume vast lager
 
Check Greg Doucette, How to mantain your muscle. Don't worry :thumb:
Greg was 20 jaar natty en won alles wat er te winnen viel. Daarna nieuwsgierig geworden naar anabolen en doet nog steeds wedstrijden.
P.S. zet je volume vast lager

Greg Doucette is geen dokter.
 
Ik heb dit nooit gesnapt, wat is het verschil tussen het niet eten van de calorieën of cardio? Beide is een tekort en geven hetzelfde resultaat. Corona weet het verschil ook niet :dunno:
Ik begrijp dit ook niet. Tenzij je zo laag moet gaan in calorieën, dat je met je voeding onvoldoende essentiele voedingsstoffen binnen krijgt. Dan zou het handig kunnen zijn cardio toe te voegen, zodat je meer kunt eten. Maar dat is in mijn situatie (onderhoud van 3600 KCal) beslist niet het geval!
 
Back
Naar boven