MuscleMeat

Getting sick in a month or so!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Maar hoeveel gewicht pak je bij die oefeningen?
Je rug mag zeker krommen maar er mag geen x aantal kilos op steunen.

:roflol: En waarom dan wel niet? Met een gekromde rug iets optillen is gewoon een doodnormale functie van de rug. Zolang jij je stabiliserend systeem goed aanspreekt (wat bij de meeste gezonde personen dus het geval is), kan je ook een zwaar gewicht met gekromde rug optillen. Veel mensen buiten de PL sectie schatten de kracht van het lichaam zo tragisch laag in. Pas op voor dit, dat is gevaarlijk, blabla. :rolleyes:

Masa succes man met je smolov! :thumb:
 
:roflol: En waarom dan wel niet? Met een gekromde rug iets optillen is gewoon een doodnormale functie van de rug. Zolang jij je stabiliserend systeem goed aanspreekt (wat bij de meeste gezonde personen dus het geval is), kan je ook een zwaar gewicht met gekromde rug optillen. Veel mensen buiten de PL sectie schatten de kracht van het lichaam zo tragisch laag in. Pas op voor dit, dat is gevaarlijk, blabla. :rolleyes:

Masa succes man met je smolov! :thumb:
Waarom zegt iedereen dan dat je niet mag dl met een gekromde rug.(ook jij)
Wat zeg ik je mag je rug zeker krommen maar er mogen geen x aantal kilos op steunen. Dus waar ben ik dan gemist?
 
Bijna een week voorbij, 3 pagina's vol gepost in dit smolov log en nog geen squats:p?
 
Waarom zegt iedereen dan dat je niet mag dl met een gekromde rug.(ook jij)
Wat zeg ik je mag je rug zeker krommen maar er mogen geen x aantal kilos op steunen. Dus waar ben ik dan gemist?

Omdat je bij het uitvoeren van een oefening van het meest optimale bewegingspad uit moet gaan, omdat je dan het sterkst bent. Indien je met gebogen rug tilt met deadlifts komt de bar verder van je lichaam af en legt de bar geen "rechte lijn" af, dus ben je dan zwakker.
 
Bijna een week voorbij, 3 pagina's vol gepost in dit smolov log en nog geen squats:p?

ik zat inderdaad net alles te lezen en wilde precies hetzelfde gaan posten.

ga is trainen dude :p
 
Bijna een week voorbij, 3 pagina's vol gepost in dit smolov log en nog geen squats:p?

ik zat inderdaad net alles te lezen en wilde precies hetzelfde gaan posten.

ga is trainen dude :p

Rustweek hè jongens ;) volgende week begin ik met de 2 weken introductie,
maandag, dinsdag en woensdag zal ik squatten :D
 
Introductie weken Smolov - Week 1 Training 1 Maandag 15 oktober

Heb als 1 Rm ingevuld 135 kg, heb nog even in mijn vorige topic gekeken en zag daar dat ik
als laatste 1x140 kg heb gesquat met een klein beetje hulp en de 130 kg wel 1x zonder hulp
omhoog heb gekregen dus dacht ga er mooi tussen in zitten.

Warming up

Leg extensions L/R
3x10x15 kg

Fullsquat
15x20 kg
5x50 kg
3x60 kg
3x80 kg

Werksets volgens Smolov
3x8x87,5 kg
5x95 kg
2x2x100 kg
1x110 kg

Pull ups wijdst mogelijk
3x8xbw
1x7xbw

Superset barbell curls / reverse barbell curls
3x 8x20 kg / 8x20 kg

Commentaar
Heb al gelijk wat spierpijn in de benen te pakken, het is toch al wel even terug de laatste
keer dat ik gesquat heb. Merkte al wel dat ik weer wat gewicht in de nek had zitten met
de 1x110 kg maar het ging allemaal wel lekker. Curls licht gedaan vanwege mijn onderarm.

Morgen moet ik dezelfde trainingsessie doen als vandaag en woensdag ietsje zwaarder,
ben benieuwd morgen heb er zin aan :)
 
Laatst bewerkt:
nice training bro, knallen met die squat:)
 
2 dagen achter elkaar hetzelfde?
 
Welke oefeningen ga je allemaal doen voor je bovenlichaam te trainen "op onderhoud"?
Leg extensions, doe je waarschijnlijk voor de benen wat op te warmen en vol te pompen met bloed? Ook een idee van onze Meneer Smolov? :D
 
nice training bro, knallen met die squat:)

Will do will do!

2 dagen achter elkaar hetzelfde?

Yes, twee dagen hetzelfde en dan de derde dag iets zwaarder en de rest van de week wat lunges,
volgende week moet ik om de dag squatten zal dus ma, wo en vr worden met 80-85% van mijn 1 Rm
en dan uiteindelijk aan de einde van de week opbouwen naar een setje van 5

Smolov Squat Cycle

Staat wel in het eerste stukje, doe dus eerst de introductie, dan base cyle en dan intense cycle.
 
Welke oefeningen ga je allemaal doen voor je bovenlichaam te trainen "op onderhoud"?

Ben er nog niet zeker van welke oefeningen ik allemaal nog kan/mag gaan doen met mijn onderarm.
Ik heb morgen een afspraak bij de fysio en afhankelijk daarvan zal ik kijken welke oefeningen ik kan gaan doen.

Zat zelf te denken aan:

  • Rug: Pull ups / chin ups
  • Biceps: Barbell curls / reverse barbell curls
  • Borst: Incline benchpress
  • Schouders: Machine side raises / face pulls
  • Triceps: (weigthed) dips

Leg extensions, doe je waarschijnlijk voor de benen wat op te warmen en vol te pompen met bloed? Ook een idee van onze Meneer Smolov? :D

Meneer Smolov heeft eigenlijk iets anders impetto namelijk:

Whatever stage of the cycle you are in, Smolov advises to include what Russian Olympic lifters know as a protyazhka, or a long pull, in your warmup. A protyazhka is a snatch without any knee dip whatsoever. Smolov plugs it in a time tested combo: a snatch grip long pull x 3-5 reps + a wide grip press behind the neck x 3-5 reps + a squat with the bar on the shoulders x 3-5 reps. I believe that you would do even better if you ditch back squats in favor of overhead squats. The latter are great for developing SQ specific flexibility and enforcing a good technique the hard way. Smolov's warm-up calls for four to five sets of the above combo.

Maar dat vind ik allemaal teveel van het goede en ook niet echt onderarm ontlastend.
Daarom doe ik extensions en wat lichtere fullsquats + rek werk dat is imo voldoende.
 
over die onderarmen....


ik heb ook een overbelastingblessure gehad aan me onderarmen.
mijn probleem was dat ik van high bar squatten naar low bar squatten ging en me handen even breed hield.

dit konden mijn onderarmen niet hebben en kreeg enorm last rond mijn elleboog.
ik heb 6 week niet getraint en begon weer en kreeg weer beetje last nu ben ik met mijn armen wijder gaan squatten en is het probleem zo goed als opgelost.

misschien dat het je helpt
 
over die onderarmen....


ik heb ook een overbelastingblessure gehad aan me onderarmen.
mijn probleem was dat ik van high bar squatten naar low bar squatten ging en me handen even breed hield.

dit konden mijn onderarmen niet hebben en kreeg enorm last rond mijn elleboog.
ik heb 6 week niet getraint en begon weer en kreeg weer beetje last nu ben ik met mijn armen wijder gaan squatten en is het probleem zo goed als opgelost.

misschien dat het je helpt

Het klinkt gedeeltelijk bekend, heb zelf de stang tussen low en high inliggen voor mijn gevoel dan.
Had ook altijd een "smalle" grip hierbij en kreeg ook tijdens het trainen en dan vooral met de zwaardere
gewichten steken in de onderarm. Ben toen over gegaan naar een wijdere grip, ringvinger op de
ringen van de bar en heb sindsdien bij deze oefening geen last meer.

Thanks voor de input, ook wel handig voor de mensen die hier ook mee zitten
en misschien dat dit dan een oplossing voor ze zal zijn :thumbs:
 
Update fysio bezoek 1

Vanmorgen bij de fysio geweest vanwege mijn onderarm, de fysio heeft gelijk een gehele
checkup gedaan van me bovenlichaam. Als eerste mijn hoofd zitten draaien om te kijken
of ik bij zowel links als rechts kijken me hoofd net zover kon draaien. Met over mijn linker
schouder kijken kwam ik verder dan over de rechter schouder kijken. Trapezius vond hij
zeer goed ontwikkeld ( :D ) alleen was de rechterkant iets meer ontwikkeld dan links.
Daarna mijn bovenlichaam moeten draaien, check up van de wervelkolom om te kijken
hoever ik hiermee links en rechts kon opdraaien, linksom kwam ik weer een stuk verder dan
rechtsom, schouders kwamen makkelijk in één lijn ten opzicht van mekaar, rechtsom moest
hij veel meer kracht zetten om de schouders in één lijn te krijgen.

Daarna waren de onderarmen aan de beurt, als eerste werd er gekeken naar de lock van de
ellebogen, hierbij ook weer links die makkelijker ging dan rechts, bij de rechterarm
zat er veel meer spanning op. Daarna een aantal testjes waar bij ik de beweging
die hij wilde maken tegen moest werken hierbij geen pijntjes in de onderarm.
Daarna de handen 90 graden buigen ten opzichte van de polsen, ook ging hier bij links
alles veel makkelijker dan rechts, bij mijn rechterhand moest hij overal veel meer kracht
zetten om alles te buigen, constant zat er veel meer spanning op mijn onderarm.

Hij concludeerde hieruit, ook kijkend naar waar de pijntjes zaten, dat het aan mijn flexoren
zou liggen, welke even daargelaten, zal het hem nog weer vragen. Mijn onderarm zou
liever onder spanning staan dan niet, kan het zelf ook wel terug beredeneren wanneer ik
naar mijn workouts kijk, knijpend ,onder spanning dus, terug leggen van barbells
en dumbbells en weer langzaam loslaten niks aan de hand, gelijk loslaten bij het terug
leggen trekt wel die steek er in.

Maar goed, mijn rug is dus niet symmetrisch en aan mijn onderarm moet ook gesleuteld worden.
Donderdag heb ik een nieuwe afspraak waarbij hij mij oefeningen gaat opgeven die ik
moet doen, zowel voor de rug als voor mijn onderarm.

De schouders waren trouwens in orde deze heeft hij ook nog even na gekeken,
dat is dus al weer beter nieuws, deze waren vroeger ook niet goed in verhouding
nu gaat dat dus al de goede kant op.

Binnenkort ga ik trouwens ook maar is een sportmasseur opzoeken om me eens in de
zoveel tijd te laten masseren, op deze manier kunnen knellingen en dergelijke ook nog
weer gevonden worden, zo kan je gelijk je training eventueel aanpassen.

Keep u posted, vanmiddag weer de beentjes aanpakken :D
 
Laatst bewerkt:
Cool, ik heb geleerd hoe dat onderzoek gaat en het is tot in de puntjes uitgevoerd :D. Sterkte, hopelijk is het snel over!
 
Introductie weken Smolov - Week 1 Training 2 Dinsdag 16 oktober

Warming up

Leg extensions L/R
3x10x15 kg

Fullsquat
15x20 kg
5x50 kg
3x60 kg
3x80 kg

Werksets volgens Smolov
3x8x87,5 kg
5x95 kg
2x2x100 kg
1x110 kg

Commentaar
Was wel goed te doen, ondanks al flinke spierpijn in de benen :D
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed die conclusies bij de fysiotherapeut Masa!

@Wimmos: ??? Er is hier geen vaststaand onderzoek voor. Vaststaande onderzoeken in de fysiotherapie stammen nog uit de jaren 70 en zijn al flink achterhaald. ;)
 
Klinkt goed die conclusies bij de fysiotherapeut Masa!

@Wimmos: ??? Er is hier geen vaststaand onderzoek voor. Vaststaande onderzoeken in de fysiotherapie stammen nog uit de jaren 70 en zijn al flink achterhaald. ;)

misschien aan jou om de nieuwe te doen? :p


@mass-allah: Ben benieuwd naar je volgende afspraak bij de fysio, en de oefeningen die je gaat krijgen. Succes met smolov ook, ik steek mn neus nog wel een keer in je log later ^^
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven