XXL Nutrition

Geupdate voedingsschema (cutting) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gunz for Hire

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 jan 2014
Berichten
886
Waardering
89
Beste DBB'ers,

Ik ben nu een aantal weken aan het cutten en ik merk dat het de goede kant op gaat. Ik heb mijn voedingsschema geupdate om hem iets beter te maken, naar mijn mening.

Kunnen jullie hier feedback op geven? :)

:D
 

Bijlagen

  • Voedingsschema I.xlsx
    44 KB · Weergaven: 205
Meer vetten nemen, goed voor je hormoonhuishouding etc, en overdag minder carbs. Probeer overdag meer vette vis/ noten te eten bijvoorbeeld. Verder ziet het er goed uit :).
 
Ik wilde eigenlijk nog die boterhammen eruit halen voor iets anders.. maar weet even niet zo goed wat. In mijn oude schema at ik 's avonds noten met kwark, die heb ik hier vervangen voor Caseine shake. Denk dat ik ze afwissel :)

Zou ik de kwark naar de middag halen om zo toch nog vet uit noten te kunnen halen?
 
Banaan eruit
Schnitzel vervangen voor gekookte of gerookte kip
En al je melk vervangen door water
2 boterhammen eruit

Kan je er weer een week of 2-3 tegen aan
 
En hoe de rest van de kcal aanvullen dan? Als ik dat allemaal eruit haal, haal toch minimaal 500-600 kcal eruit..

Waarom de melk vervangen door water? Melk bevat makkelijke eiwitten en maakt shakes veel lekkerder dan water. Daarnaast drink ik al minimaal 2 liter water per dag.
 
En hoe de rest van de kcal aanvullen dan? Als ik dat allemaal eruit haal, haal toch minimaal 500-600 kcal eruit..

Waarom de melk vervangen door water? Melk bevat makkelijke eiwitten en maakt shakes veel lekkerder dan water. Daarnaast drink ik al minimaal 2 liter water per dag.

Omdat er in water vrijwel niks zit.
En ja dat het minder lekker is neem ik maar voor lief.
Je heb ook 0% melk maar weet niet wat daar in zit dus reken me daar niet op af:)

Ja je gaat ruim 500 naar beneden.
Maar je lichaam een flink op ze donder geven is ook niet erg.
Ik ben van mening dat je lichaam er snel aan went dus zo af en toe alles om gooien is wel eens goed

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

En melk zou vet onder je huid opslaan
 
Boterham kun je vervangen voor dezelfde hoeveelheid aan rijst om je carbs weer aan te vullen. Kipschnitzel idd vervangen voor gewone kipfilet, of tonijn :). Zou idd nog wat noten toevoegen, walnoten bijvoorbeeld.

En melk zou vet onder je huid opslaan

Heb je hier onderbouwing voor? Ben ik wel erg benieuwd naar!
 
Nee niet echt vandaar dat ik het ook aangeef dat ik het ook niet zeker weet
Je leest er wel eens het Een en ander over.
Ook dat je een bloaded look krijgt van oa melk
 
Denk dat het dikke broscience is. Ik hoor en lees ook erg veel, maar het merendeel daarvan is onzin.
 
Miss heeft de een er meer last van als de ander.
Gewoon uitproberen en kijken hoe je er op reageerd.
 
Ik gebruik inderdaad op dit moment al magere melk (0% vet). Dus je zou zeggen om eens een paar weken zo'n 1.000 kcal onder onderhoud te gaan zitten om sneller te cutten?
 
Ik gebruik inderdaad op dit moment al magere melk (0% vet). Dus je zou zeggen om eens een paar weken zo'n 1.000 kcal onder onderhoud te gaan zitten om sneller te cutten?

Nee dat moet je zeker niet doen. 500 is al meer dan genoeg.
 
Dat wou ik ook zeggen, anders wordt het spierverlies in de cut en dat moeten we niet hebben.

Verder nog tips voor het voedingsschema? Zou ik bijvoorbeeld pindakaas kunnen toevoegen om af te wisselen tijdens de lunch voor wat extra vetten?
 
Dat kan, maar ik neem aan dat dit dan ten koste zou gaan van de kipfilet. Wat ongezouten noten (walnoten, cashewnoten, amandelen etc) kan ook.
 
Ja die wissel ik sowieso af met m'n Caseine shake, dus krijg dan de ene dag iets meer vetten binnen dan de andere dag.

Verder nog wonder voedsel dat ik kan toevoegen en/of afwisselen? :p
 
Wondervoedsel bestaat niet. Het beste voedsel voor de basis van een goed schema vind ik kip, tonijn, magere kwark, havermout, rijst, groente en noten. Dat heb ik er altijd sowieso in zitten.
 
Okee thanks. Denk dat ik dat voedsel wel goed erin verwerkt heb nu :).

Ga dit maar een paar weekjes doen zo!
 
Back
Naar boven