XXL Nutrition

Gevraagd, tips voor mijn voedings schema

Bezoekers in dit topic

bigwig

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Achtergrond info:

Ben 23 jaar, train ongeveer al 4 jaar natural en weeg 93 kg. Indien meer achtergrond info gewenst voor betere en nuttigere tips, hoor ik het graag.

9:00 whey shake (2 scheppen met melk) 1 volkoren boterham met pindakaas, 1 volkoren boterham met 2 plakjes kipfillet, vitamine preparaat

12:00 3 volkoren boterhammen met 120 gr kip/ kalkoen fillet

15:00 Blikje tonijn op water met 70 gr (ongekookt gewicht) volkoren rijst

18:00 70 gr (ongekookt gewicht) volkoren pasta/ rijst, 200 gr mager vlees (kipfillet/ biefstuk....), 150 gr groente

19:30 whey shake (1 schep met melk), 1 banaan

Tussen 20:00 en 20:30 Begin training

Direct na training 10 gr creatine opgelost in flesje extran.

22:00 70 gr (ongekookt gewicht) volkoren rijst, 250 gr kwark met schuitje melk en klein blikje ananas op eigen sap.

23:30 Whey shake (2 scheppen met melk) en daarna genieten van me nachtrust.

Sta open voor nuttige tips, aanvullingen, verbeteringen, etc.... Alvast bedankt, voor de moeite.

Die Whey shake voor het slapen waarom neem je die eig?? Ik zou een casseinaat nemen! En probeer je shakes met water te drinken.

roebbengert zei:
Die Whey shake voor het slapen waarom neem je die eig?? Ik zou een casseinaat nemen! En probeer je shakes met water te drinken.

Bedankt voor je reactie, maar heb nog een paar vraagjes....

Waarom is casseinaat beter dan whey voor het slapen gaan?? Is het niet zo dat je lichaam van casseinne veel minder opneemt in verhouding tot whey?

Verder vroeg ik me af waarom je me aanraad de shakes met water te nemen ipv. melk. Enige reden die ik vermoed is dat je doelt op mogelijk vettige huid, door de melk.

whey neem je snel op terwijl je heel de nacht eiwitten nodig hebt. beter doe je een blikje tonijn of een bak kwark.

D. zei:
whey neem je snel op terwijl je heel de nacht eiwitten nodig hebt. beter doe je een blikje tonijn of een bak kwark.

Ah, over die kwark heb ik een klein vraagje, ik zie in veel nutrition guides steeds het woord 'cottage cheese' voorkomen als een aan te raden tussendoortje. Is dit dan die kwark?

stomme vraag misschien, maar ik kan het nergens terugvinden :D

neen, cottage cheese is iets anders, ook wel bekend onder hütenkäse.
Kwark kennen ze bij jullie onder de naam 'platte kaas.'

cottage cheese
( niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
* Hüttenkäse
* ( ongeveer ) kwark
* ( in België ) plattekaas

slick zei:
cottage cheese
( niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
* Hüttenkäse
* ( ongeveer ) kwark
* ( in België ) plattekaas

Hihi letterlijk uit de vandale engels - nederlands :clap:

Ja had al 2 supermarkten (carrefour & makro) afgelopen en nergens kwark te vinden, maar plattekaas in overvloed hier :p

cottage cheese en kwark zijn echt 2 verschillende dingen hoor

kijk maar is in de supermarkt dan..

idd. ik werk al 3½jaar in een supermarkt (dat is idd een carriere waar je trots op kunt zijn) en heb al vele soorten kwark uitgeprobeerd. Cottage cheese is écht iets anders, tenminste in Holland. Hoe ze dat in belgie zien, weet ik niet. Wat ik wel weet is wat men hier in holland van de belgen weet, wellicht is dat een verklaring voor het feit dat in jullie 10bladzijden dikke vandale sommige dingen met dezelfde kleur hetzelfde genoemd worden. Gemeen he!
maar tis wel zo ;) (over die kwark dan)
:nana:

Ahaaaaaaaa kwark

Ja ik al 100 keer kwark gelezen in dit forum dacht dat het een soort kippenmelk was ofzo met extra veel eiwitten :D, enneu die lijnzaadolie of wat is het daar ook al weer, is dat een ander woord voor fruitsap ofzo? zo nee waar kun je het dan kopen :D
thx op voorhand

Cottage cheese is heus iets anders dan platte kaas (aka kwark) ... Had het per ongeluk eens meegebracht ... maar euh, dat is nog minder te vreten dan kwark ! :p

Ehhhm, ben blij dat de spraakverwarring is verholpen, tussen onze belgische collega's in de sportschool..... Nooit bij stil gestaan dat het andere benamingen zou hebben daar.

Maaaaar ehhhhhh mensen, is er echt niet nog iemand die aanvullingen heeft, of die zegt, dit zou je eens anders moeten doen... Of heb je dit al eens geprobeerd?

Enneu die lijnzaadolie of wat is het daar ook al weer, is dat een ander woord voor fruitsap ofzo? zo nee waar kun je het dan kopen
thx op voorhand

Hier is genoeg over te vinden op het forum (HINT >> SEARCH), lijnzaadolie, olie met belangrijke vetten, etc, verkrijgbaar in de reformshops.

Back
Naar boven