XXL Nutrition

Geweld tegen homo’s mag!

Bezoekers in dit topic

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
1.092
Waardering
69
Geweld tegen homo’s mag

31.01.2007 11.36u - Laurette Onkelinx (minister van Justitie) en Patrick Dewael (minister van Binnenlandse Zaken) zijn het blijkbaar niet eens over de aanpak van ‘gaybashing’, geweld tegen homo’s.
In de grootsteden is het in mekaar rammen van homo’s een groeiend fenomeen. Een fenomeen waaraan vooral allochtone jongeren (jongens) zich bezondigen. Zo werd op 13 januari nabij het Brusselse Fontainasplein nog een homo het ziekenhuis in geslagen.

Onkelinx (PS) liet in het verleden verstaan dat het beleid tegen homofoob geweld voor haar prioritair is en dat de parketten voortaan het homofobe karakter van geweld moeten registreren. Maar Patrick Dewael (VLD) is het daar niet mee eens. Volgens Gazet van Antwerpen heeft Dewael, samen met de politie en de wijkverenigingen, beslist om het homofobe karakter van geweld niét te registreren. Want – en hou u vast – “dat is discriminerend”…

Discriminerend? Voor wie? Voor de slachtoffers of de daders? Merkwaardig toch. Want welk signaal geeft de overheid? Dat fysiek geweld tegen homo’s toegestaan is? Of wil de overheid niet onder ogen zien dat allochtonen niet altijd ‘slachtoffer’ zijn, maar vaak ook dader? En wil men die ongemakkelijke waarheid tot elke prijs uit de statistieken houden?
Hoe kan je nu een probleem aanpakken of oplossen als je het niet eens in kaart mag brengen?
De Belgische ‘oplossing’ dan maar: als er geen cijfers zijn, is er ook geen probleem… [Link niet meer beschikbaar]
Relnichten tegen allochtonen, kortom bitchfight!
 
Gooi jezelf in een vuilnis container ofzo....
 
Gooi jezelf in een vuilnis container ofzo....

Ach, altijd als het over allochtonen gaat heb jij wel iets te zeggen. Dit is toch zwaar verkeerd. Waarom zou er niks tegen dat soort geweld gedaan mogen worden... omdat het toevallig van jouw geloof mag ?

En dat wilt dan agent worden. Je zou goed naast die moslima passen die Blair de hand weigerde te schudden.
 
aangepast -> zie volgende post van mij...
 
Laatst bewerkt:
Andere bron plaatsen of er gaat een slot op, dit stukje is geschreven door iemand van het Vlaams Belang en is het niet duidelijk of die uitspraak ook werkelijk zo gedaan is.
 
Tijd om allochtonen in mekaar te gaan slaan dan. Als de overheid hier niet eens een remedie tegen kan verzinnen, wordt het tijd dat de bevolking zichzelf gaat beschermen.
 
Andere bron plaatsen of er gaat een slot op, dit stukje is geschreven door iemand van het Vlaams Belang en is het niet duidelijk of die uitspraak ook werkelijk zo gedaan is.

??? ook mensen van vlaams belang hebben recht op vrijheid van meningsuiting, EricR

Best erg dat er straks topics die rechtsgezind zijn gesloten gaan worden, omdat het een bron bevat die een mod niet leuk vindt.
 
Andere bron plaatsen of er gaat een slot op, dit stukje is geschreven door iemand van het Vlaams Belang en is het niet duidelijk of die uitspraak ook werkelijk zo gedaan is.

En waarom is de info die Vlaams Belang geeft onmiddelijk troep voor
de prullenmand? Als iemand van VLD ofzo het geschreven had, mocht
het wel geplaatst worden?

Discriminatie op die miljoen mensen die op VB hebben gestemd dus ...
Democratie?

OT ...
Tsja, alom bekend dat moslims zichzelf alleen voegen naar de wet
van de Koran. En dit wanneer het hun uitkomt alleen naar de wetten
van het land waarin zij verblijven. (jaja, tuurlijk niet elke moslim etc)

En nu kan je racist zeggen of eender wat maar iedereen gelijke rechten ->
is ook iedereen gelijke plichten en gelijke verantwoordelijkheden
 
Omdat er geen partijberichten dienen gebruikt te worden om een thread te starten. Anders gaat iedereen hier zijn eigen partijtje promoten om bepaalde standpunten uit te lichten.

En serieus, **** off voor degenen die het als censuur zien.
 
Heb even de regels gelezen hier, maar ik zie niks staan EricR. Terwijl we wel een politiek forum hebben. Heel vreemd
 
Denk niet dat het hier gaat om propaganda van een partij ...
Der wordt louter een voorbeeld aangekaart dat volgens mij ook
wel in het dagelijkse leven gebeurd

Net zozeer zoals bekend gemaakt werd op de radio dat na het tanken,
het wegrijden zonder betalen niet meer strafrechtelijk zou vervolgd worden.

Gewoon een punt meer dat het gerecht & de wet in België stuk loopt
 
Heb even de regels gelezen hier, maar ik zie niks staan EricR. Terwijl we wel een politiek forum hebben. Heel vreemd

Partijberichten dragen niets bij om een discussie te starten. Als StillStrong een bron kan plaatsen met dezelfde inhoud dan is dat prima, ook al moeten er geen idiote conclusies aan verbonden worden. Oproepen tot geweld de andere richting op is gewoon tegen de regels.
 
Afijn, even ontopic blijven dan maar. Ik zie dit soort voorbeelden anders ook in NL gebeuren. En zoals een eerder geplaatst artikel hier op DBB onderwerpen we ons maar al te veel aan het niet willen discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen om agressieve reakties maar te voorkomen.

Het wordt tijd dat er echt spijkers met koppen geslagen gaan worden, want op deze manier voorspel ik binnen 10 jaar vrij spel voor generaties die het nu al niet goed op hebben met westerlingen. Wel consequent iets aan de staatsschuld willen doen, consequent mensen erop wijzen dat men 3km te hard rijdt of dat men toch echt je legitimatie bij je moet hebben, maar consequent iets aan dit probleem doen, ho maar. En dit gaat nu juist in de toekomst dikke ellende veroorzaken.
 
Niet mee eens ... zijn hun minder dan ons .
 
Homofoob geweld niet geregistreerd

Homofoob geweld wordt in België niet officieel geregistreerd. Dat schrijft federaal minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD). Zijn partijgenoot Annemie Turtelboom wilde begin dit jaar weten hoe vaak gewelddadige homofobie voorkwam.

Op die vraag moet Dewael het antwoord schuldig blijven, want uit de nationale gegevensbank kan men dit niet halen.

"Ik kan het geachte lid [van de Kamer] meedelen dat de gevraagde gegevens, zijnde het aantal daden van homofobie, niet kunnen geleverd worden, daar de nationale gegevensbank niet toelaat dergelijke gegevens te extraheren", luidt het antwoord.



Ok dit is dus iets anders. Homofoob geweld wordt idd niet geregistreerd. Het VB trekt dus blijkbaar zelf de conclusie dat dit niet gebeurt vanwege het feit dat agressie tegen homo's veel voorkomt in het allochtone milieu. Maar dit kan men dus niet opmaken uit het originele bericht want er wordt geen oorzaak of reden opgegeven.

Speculatie dus...
 
Bedankt Bart, daarom is het dus zaak om objectieve bronnen te gebruiken.

Voor de duidelijkheid, een ieder die partijberichten plaatst om een thread te starten kan rekenen op een slotje. Daar hoeven we geen regels voor op te stellen, het is gewoon ongewenst om partijberichten te gaan gebruiken voor een aanzet van een discussie. Partijen zijn nooit objectief.

De sectie heet dan wel Politiek en Religie, maar is geen platform voor opiniestukken die door partijen worden uitgebracht. Over de richting van de sectie hoeft niemand zich verder te zorgen te maken, alleen bij verregaande eenzijdigheid van berichtgeving kan worden ingegrepen.
 
tsja, ik kan mij voorstellen dat wanneer je toegetakeld wordt, naar
de politie gaat om klacht neer te leggen, ze je niet vragen naar
je coïtusuele geaardheid

Dus ja, hoe kan men dat dan weten hé
 
Dan mag je dus nooit meer wat typen, want als het over politiek gaat, dan heb je het over stukken welke juist door partijen worden gemaakt.

Bijv: CDA wil coffeeshops sluiten.

Dit mag dus ook niet meer, want het wordt door een partij uitgedragen.

Bijv: Wilders wilt extreme allochtonen terug zetten naar Marokko

Mag ook niet meer, want het wordt door een partij gedragen

Bijv: CDA en PVDA willen gratis kinderopvang

Mja, dat mag dus ook al niet meer, want blabla......

Misschien bedoel je dus eerder dat als er kwesties over allochtonen door een partij worden uitgebracht, dat dat dan niet meer mag. En dat is weer discriminatie cq. een belemmering van vrijheid van meningsuiting.

Ik wil niet stoken hoor EricR, ik snap jou wel, maar ik vind jou nu net verzonnen regelement nog te omslachtig en eventueel dan dus een discussie wel waard. Want alles wat ik het nieuws komt is politiek gezind en veelal gaat het over allochtonen...we leven nu eenmaal in zo'n wereld.
 
Yzord, je zeurt. Het is geen verzonnen regelement overigens maar niet alles zal je terugvinden in de regels. Waar jij mee aankomt zijn koppen van nieuwsberichten, niet de berichten van een partijsite. Dat je het verschil niet wil zien geeft al aan dat je gewoon loopt te zeuren,
 
Lamaar Eric, een discussie die je niet aan wilt gaan schijnbaar. De groeten
 
Back
Naar boven