Fitness Seller

Gewicht Barbell

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
6.231
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Op de barebell bij ons staat 700 LB, Hoeveel gewicht is deze dan? in KG? Ik heb uitgerekent zoown 30 Kilo maar klopt dit ook!?

Moet ik het gewicht van de Barbell ook meetellen bij de gewichten die ik eraan doe? Of alleen de gewichten zelf
 
700lb = +-350kg, zal max toegelaten laadgewicht zijn

olympische bar = 20kg
 
Oke het is volgens mij wel een olympysche barbell, als ik op google zoek ziet hij er hetzelfde uit! Bedankt allen!
 
700lb = +-350kg, zal max toegelaten laadgewicht zijn

olympische bar = 20kg

Als hij maar 700 lbs aankan kon hij wel eens niet echt olympisch zijn. Die van ons kan 1800 lbs aan en die is echt 20 kilo. Die andere die er ligt is 18.5 kilo, en die met die plastic sleeves zelfs 12 kilo of zo (net als die kortere stang (tussenmaatje))

Nooit een stang vergelijken met een andere stang en altijd dezelfde gebruiken. Je moet machines ook niet met elkaar vergelijken.
 
de lager belastbare zijn meestal zo'n 16 a 17 kilo
en de olympische zijn ZONDER sluiters 19.5 kilo
 
FF heel simpel, loop met de barbell naar de weegschaal, ga er op staan, kijk naar het gewicht, laat de barbell vallen en kijk weer naar het gewicht, preciezer kan je het niet krijgen ;)
 
Moet ik het gewicht van de Barbell ook meetellen bij de gewichten die ik eraan doe? Of alleen de gewichten zelf

Alleen de gewichten zelf. Als je er een schijf van bijvoorbeeld 20kg aan doet, zal deze het gewicht van de stang opzuigen, waardoor je dat niet meer mee neemt.
 
20kg blijft 20 kg ook al gooi je er 4 schijven van 25kg bij op dan heb je nog 120 kg
 
FF heel simpel, loop met de barbell naar de weegschaal, ga er op staan, kijk naar het gewicht, laat de barbell vallen en kijk weer naar het gewicht, preciezer kan je het niet krijgen ;)
Als je de barbell verkeerd laat vallen heb je en mooie deuk in je weegschaal :D
 
als je 20 kilo al niet kunt houden idd wel :P

30mm stang reken ik 10kg voor.
Olympische stang rekent met 20kg voor
ez stang 8.5 (50mm)
 
Ik snap dat soort vragen ook niet.

Nooit rekenen gehad of wat dan ook?

Alleen de gewichten zelf. Als je er een schijf van bijvoorbeeld 20kg aan doet, zal deze het gewicht van de stang opzuigen, waardoor je dat niet meer mee neemt.

Ik snap dit antwoord niet.
En wat ik zij was het antwoord :D

Het gewicht van de stang blijft meetellen imo.
Anders zou ik een stang van 100kg met aan bijde kanten 25kg gewichten ook maar max 50kg zijn ?
 
Ik snap dit antwoord niet.
En wat ik zij was het antwoord :D

Het gewicht van de stang blijft meetellen imo.
Anders zou ik een stang van 100kg met aan bijde kanten 25kg gewichten ook maar max 50kg zijn ?

:roflol: dat zou natuurlijk nergens op slaan.
 
http://www.lenntech.com/conversie-calculator/massa-gewcht.htm

LB = pounds

Op de dumbelds staat bij ons in de sportschool het totale gewicht vermeld,
thuis heb ik verwisselbare schijven en dan moet je idd de schijven en de stang bij elkaar optellen,
kan me daar enige verwarring over voorstellen.

Ik vond de 20 kilo in de sportschool ook al een stuk lichter als de 20 kilo thuis, totdat ik eea op de weegschaal gooide.
 
Laatst bewerkt:
de stang telt alltijd mee. die druk je ook toch in de lucht.
 
Meer lower body trainen en iets minder upperbody
 
Ik snap dit antwoord niet.
En wat ik zij was het antwoord :D

Het gewicht van de stang blijft meetellen imo.
Anders zou ik een stang van 100kg met aan bijde kanten 25kg gewichten ook maar max 50kg zijn ?

Met mijn antwoord wou ik duidelijk maken dat ik de vraag van de topic starter niet snap :D

Hoe onnozel ben je als je de stang niet gaat meer rekenen, alsof dat gewicht opeens niet mee doet ofzo.
 
Back
Naar boven