Fitness Seller

Gewicht blijft hetzelfde!

Bezoekers in dit topic

Steven_123

Novice
Lid geworden
20 jan 2020
Berichten
5
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
81kg
Beste,
Ik ben 19 jaar, 175cm lang en weeg 80.7 kg. Ik doe nu zo’n 2,5 jaar krachttraining.

6 januari ben ik begonnen met afvallen/cutten. December was iets teveel eten en alchohol en te weinig goede trainingen. Vandaar dat ik het nieuwe jaar goed wil beginnen (zoals iedereen). Aangezien ik deze zomer echt een keer droog wil zijn, wil ik nu een week of 8 cutten, dan een lean bulk en het laatste gedeelte tot de zomer nog een cut.

Ik heb na verschillende berekeningen besloten om te starten met 2400 kcal. Na de eerste paar dagen was ik al 0.7 kg kwijt (vocht ofc). Echter ben ik sindsdien geen gram meer afgevallen, al 1,5 week weeg ik 80,7 kg. Ik heb geen cheat days gehad, ik houd alles goed bij en ik weet zeker dat ik geen een dag over de 2400 kcal ben gegaan. Ik eet eerder te weinig dan te veel.

Voeding:
2400 kcal
30% eiwitten
40% koolhydraten
30% vetten

Drink geen calorieën
Kook altijd zelf en gezond

Training:
4/5x in de week krachttraining
2/3x korte cardio voor de training

Ik begrijp dat 2 weken veel snel is om conclusies te trekken maar ik vind het opvallend dat ik al 1,5 week niks meer ben verloren. Dat voelt niet helemaal lekker en ik heb ook het idee dat ik iets fout doe. Het voelt nu als verspilde tijd.

Zelf kan ik 2 logische verklaringen bedenken:

1. Ik eet nog teveel kcal. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat ik 5/6 berekeningen erop heb losgelaten en ik continu rond de 2900 onderhoud kwam. 2400 voor afvallen is dus voor mij logisch.
2. Ik maak spiermassa aan waardoor ik op de weegschaal niks merk.

Heeft iemand hier een verklaring voor of een aanvulling?

Alvast bedankt!
 
Je onderhoud is lager dan je denkt, ga eens op 2200 zitten of doe wat cardio na je kt
 
Ik ga het eens proberen... Daarbij wil ik er wel aan toevoegen dat ik 2400kcal aanhoud maar dat ik geen een dag dat ook daadwerkelijk aantik. Maar ik zal is die 2200kcal gaan aanhouden.
 
Ik ga het eens proberen... Daarbij wil ik er wel aan toevoegen dat ik 2400kcal aanhoud maar dat ik geen een dag dat ook daadwerkelijk aantik. Maar ik zal is die 2200kcal gaan aanhouden.

Hoe kan je dan 2400 aanhouden :roflol:
 
Yep als je niet afvalt dan eet je teveel. Daar is geen wiskunde voor nodig.
Dat berekenen van je minimale gebruik is een gemiddelde en daar horen nu eenmaal niet alle mensen bij.

Cutten is meten en kijken. Ik ben persoonlijk voorstander van die weegschaal eruit flikkeren en enkel op de spiegel afgaan.
Maar nog is het zo dat je een keuze maakt met hoeveel kcals je mee start en dan 2-3 weken aankijken wat dat doet.
Dus bv 2500kcals, val je af dan kcals toevoegen, kom je aan dan kcals verminderen om in evenwicht te blijven.
En dan heb je een goed beeld. Daarna weet je precies wat je moet doen met cutten of gainen.
 
De weegschaal gaat jou niks geven hoor, je moet de spiegel hebben, als je spiermassa aanmaakt dan zie je dat vanzelf wel in de spiegel, maar je moet er niet van uit gaan dat je na 2 weken trainen kilo's aan spiermassa hebt gewonnen, zo werkt het helaas niet.
 
Kloppen alle berekeningen in je schema? droog vs gekookte gewichten etc?
 
Hoe kan je dan 2400 aanhouden :roflol:

In de avond heb ik vaak nog 100-200 calorieën over maar wel mijn macro’s gehaald en geen grote honger meer. Meestal laat ik die calorieën dus zitten :-)
 
In de avond heb ik vaak nog 100-200 calorieën over maar wel mijn macro’s gehaald en geen grote honger meer. Meestal laat ik die calorieën dus zitten :-)

Maar als je dus geen 2400 eet dan kun je dat ook niet aanhouden...
Als je dan namelijk 2200 gaat aanhouden veranderd er blijkbaar niks aan je eetschema aangezien je dat nu al doet xD.
 
Ik schommel al 3 maand tussen de 94-95kg nuchter gewicht, word geleidelijk aan terug wat droger in spiegel. Eet op onderhoud,droger en kom aan in massa, heel traag maar liever zo dan dat cut en bulk gedoe.
Als ik echt zou willen cutten voeg ik gewoon cardio toe en blijf ik op onderhoud eten.
Het is toch geen race, kijk naar de spiegel niet de weegschaal want dit zegt niets.

Probeer eens te doen wat Camelus zegt.
 
Maar als je dus geen 2400 eet dan kun je dat ook niet aanhouden...
Als je dan namelijk 2200 gaat aanhouden veranderd er blijkbaar niks aan je eetschema aangezien je dat nu al doet xD.

Exact dit.... Je moet jezelf niet voor de gek gaan houden door 2400 aan te houden omdat het in de app staat terwijl het daadwerkelijk 2200 is. En als je op die 2200 niet afvalt is dat voor jou dus nog steeds teveel als je wilt afvallen maar dat niet gebeurd... Dus moet je minder gaan eten, daar heb je geen hogere wiskunde voor nodig (want zelfs deze domme jongen snapt het :p ) Hierbij de kanttekening plaatsende dat er natuurlijk medische zaken invloed kunnen hebben, maar das gelukkig bij de meesten niet van toepassing.
 
Als ik echt zou willen cutten voeg ik gewoon cardio toe en blijf ik op onderhoud eten.

Das natuurlijk een verkeerde stelling, als je cardio gaat toevoegen gaat je onderhoud omhoog. Blijf je hetzelfde eten dan ga je dus automatisch onder je onderhoud eten ;)
 
Das natuurlijk een verkeerde stelling, als je cardio gaat toevoegen gaat je onderhoud omhoog. Blijf je hetzelfde eten dan ga je dus automatisch onder je onderhoud eten ;)
Het 'deflict' dat ik krijg van cardio zal maar een goede 100-200 kcal zijn, aangezien ik met cardio maar 15-20 minuutjes zou toevoegen.
Ook is het hele onderhoud eten/bulk/cut verhaal onzin en slechts een indicatie aangezien je tijdens de ene training wat meer verbrand dan de andere. Dan zou je tijdens je rustdagen een apart voedingschema moeten samenstellen om te compenseren.
 
Gewoon alles basic houden.
Lekker met een vast schema werken. Dan heb je ook geen gedoe als je plots niet gaat of kan trainen.
En cardio is niet enkel een manier om kcals te verbruiken. Cardio heeft een super (preventieve) cardiovasculaire werking op je gestel.

Das natuurlijk een verkeerde stelling, als je cardio gaat toevoegen gaat je onderhoud omhoog. Blijf je hetzelfde eten dan ga je dus automatisch onder je onderhoud eten ;)
Uhhhh dat is toch de bedoeling bij een cut? :dunno:
 
Het 'deflict' dat ik krijg van cardio zal maar een goede 100-200 kcal zijn, aangezien ik met cardio maar 15-20 minuutjes zou toevoegen.
Ook is het hele onderhoud eten/bulk/cut verhaal onzin en slechts een indicatie aangezien je tijdens de ene training wat meer verbrand dan de andere. Dan zou je tijdens je rustdagen een apart voedingschema moeten samenstellen om te compenseren.

Ik snap je punt, maar als je zegt dat je cardio toevoegt en op onderhoud blijft eten val je natuurlijk niet af want afvallen betekend simpelweg dat je minder eet dan je onderhoud. Doordat je meer gaat verbranden veranderd er iets aan je caloriebehoefte, die gaat simpelweg omhoog. Doordat je blijft eten alsof je die cardio niet doet val je af omdat je door de cardio dus wel degelijk onder je onderhoud zit van dat moment.
 
Ik snap je punt, maar als je zegt dat je cardio toevoegt en op onderhoud blijft eten val je natuurlijk niet af want afvallen betekend simpelweg dat je minder eet dan je onderhoud. Doordat je meer gaat verbranden veranderd er iets aan je caloriebehoefte, die gaat simpelweg omhoog. Doordat je blijft eten alsof je die cardio niet doet val je af omdat je door de cardio dus wel degelijk onder je onderhoud zit van dat moment.
Dat zeg ik.
Cardio omhoog en voeding hetzelfde = cutten.
Cardio hetzelfde en voeding lager = cutten.
Ik verkies cardio omhoog en voeding omlaag
 
Ik snap je punt, maar als je zegt dat je cardio toevoegt en op onderhoud blijft eten val je natuurlijk niet af want afvallen betekend simpelweg dat je minder eet dan je onderhoud. Doordat je meer gaat verbranden veranderd er iets aan je caloriebehoefte, die gaat simpelweg omhoog. Doordat je blijft eten alsof je die cardio niet doet val je af omdat je door de cardio dus wel degelijk onder je onderhoud zit van dat moment.
Klopt hoor wat je zegt, het enige waar ik wil op duiden is dat mensen hier direkt met getallen gaan smijten. Meteen -500kcal, en dan nog eens een zware training waarbij je meer verbrand dan dat je ingerekend had. Komt niet ten goede.
Dus ik prefereer op ''onderhoud'' eten en gewoon cardio toevoegen voor een kleinere deflict. Onderhoud in deze context dus niet te letterlijk nemen.
 
Klopt hoor wat je zegt, het enige waar ik wil op duiden is dat mensen hier direkt met getallen gaan smijten. Meteen -500kcal, en dan nog eens een zware training waarbij je meer verbrand dan dat je ingerekend had. Komt niet ten goede.
Dus ik prefereer op ''onderhoud'' eten en gewoon cardio toevoegen voor een kleinere deflict. Onderhoud in deze context dus niet te letterlijk nemen.

Dat ben ik inderdaad wel met je eens.
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Back
Naar boven