Fitness Seller

Gewicht fluctueert

Bezoekers in dit topic

RvanWijk

Novice
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m83
Hey allemaal!

Ik ben nu een goede maand (5 weken) bezig met intermittent fasting op basis van 1800 cal. De macro verhoudingen zijn verder prima met als uitgangspunt dat eiwitten altijd 2g per kg is. Even wat stats:

• Start Cutten: 76kg
• VP: 13,9 (maargoed basic shit weegschaal dus die is zo onnauwkeurig als de pest) ik hanteer daarvoor liever mijn spiegel haha.

Na 5 weken zit ik op 73,2 kg wat op zich niet verkeerd is en bijna gemiddeld een 500 gram per week is geweest.

Nu weeg ik wekelijks op de vrijdagochtend op lege maag voor mijn training en zat ik vanochtend opeens op 73,9kg terwijl ik voor mijn gevoel er "droger" uit zie.

Deze week verder geen "cheats" gehad of afgeweken van mijn schema buiten gisteravond 2 blikjes cola zero. Nu vraag ik me af is dit nou puur vocht geweest of kan het voorkomen dat je ondanks een deficit even wat aan kan komen door wellicht spiermassa oid.

Ik train 5 keer per week in de ochtend op lege maag waarvan 3x kracht, 2x cardio (op BCAA's) waar ik om 12 uur begin met eten tot 7/8 uur.
 
Gewoon doorgaan waar je mee bezig was, kan van alles zijn, maaginhoud, vocht, spieropbouw etc.

Bekijk e.e.a. Over een langere termijn....
 
Misschien is het een goed idee om je meerdere dagen per week te wegen en dan het gemiddelde te nemen. Zal je meer kunnen vertellen dan één weging per week. Net om de impact van die fluctuaties (i.e. outliers) een beetje tegen te gaan.
 
Houd ook rekening met de hitte ik ben zelf door de hitte juist 2 kilo lichter dan dat ik woog.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Misschien is het een goed idee om je meerdere dagen per week te wegen en dan het gemiddelde te nemen. Zal je meer kunnen vertellen dan één weging per week. Net om de impact van die fluctuaties (i.e. outliers) een beetje tegen te gaan.

Ja daar zat ik inderdaad ook al over na te denken!

Houd ook rekening met de hitte ik ben zelf door de hitte juist 2 kilo lichter dan dat ik woog.

Klopt, maar vorige week toen het nog allemaal lekker doorging met de kilo's was het warmer dan nu dus dat kan het verklaren ivm vocht?
 
Back
Naar boven