AndroidHealthClinic

Gewicht lengte (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Stel je voor je hebt 2 mannen van dezelfde leeftijd met hetzelfde vetpercentage en spiermassa. Alleen de 1 is 10cm groter dan de ander. Hoeveel kg of g zit er tussen de mannen vanwege het 10cm lengteverschil? Ik heb soms wat vage gedachten/vragen i know, maar is hier een antwoord op? Of is dat niet mogelijk uit te rekenen?
 
Misschien wil je die vreemde gedachtes niet direct hier online plempen met het openen van een topic
 
Maar om op je vraag terug te komen :

Ik denk dat het in basis 0.5 kg scheelt, wel inachtneming dat de ene een dikkere tampeloerus heeft en de andere een wat langere.
Daarnaast heeft de eerste persoon squat billen en dan ander totaal platte hol

Dat meenemen in de berekening zal het uiteindelijk zo'n 0.333336 kg schelen

vage vraag , vaag antwoord :rolleyes:
 
Maar is hier een antwoord voor topper want de ene is groter dan de ander dus er zou toch wat gewichtsverschil moeten zijn lijkt mij, misschien moet ik hier een formule voor bedenken. Formule van Looney
 
Meestal 10kg oftewel 10.000g.
 
Stel je voor je hebt 2 mannen van dezelfde leeftijd met hetzelfde vetpercentage en spiermassa. Alleen de 1 is 10cm groter dan de ander. Hoeveel kg of g zit er tussen de mannen vanwege het 10cm lengteverschil? Ik heb soms wat vage gedachten/vragen i know, maar is hier een antwoord op? Of is dat niet mogelijk uit te rekenen?

Voor een standaard man wordt meestal uitgegaan van je lengte in cm min 100 = gewicht in kilo's, +/- 10%

1cm is dus 1kg, +/- 10%, 10cm is 10kg, +/- 10%
 
Stel je voor je hebt 2 mannen van dezelfde leeftijd met hetzelfde vetpercentage en spiermassa. Alleen de 1 is 10cm groter dan de ander. Hoeveel kg of g zit er tussen de mannen vanwege het 10cm lengteverschil? Ik heb soms wat vage gedachten/vragen i know, maar is hier een antwoord op? Of is dat niet mogelijk uit te rekenen?
Je kan het wel uitrekenen als je de lengte (L1) en gewicht (M1) van de 1e man kent, en je stelt dat ze beiden dezelfde BMI zullen hebben. En man 2 is 0.1 m langer dan man 1. Dan is:
M1/L1**2 = M2/L2**2 ofwel M1/L1**2 = M2/(L1+0.1)**2 ofwel M2 = M1 * (L1+0.1)**2 /L1**2
dus als man1 1m80 is dan is man2 1.114 maal zwaarder, een stuk of 9 kilo dus op de 80 kg. Komt in de buurt van bovenstaande (3XL). En dit is ook maar een benadering.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven