AndroidHealthClinic

Gewicht omlaag maar toch sterker en (iets) meer spieren

Bezoekers in dit topic

devilslayah

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2010
Berichten
123
Waardering
2
Lengte
1m82
Hallo allemaal,

Ik ben een half jaar geleden begonnen met fitness, en het gaat redelijk goed nu.
Gewichten gaan nog steeds omhoog, ben duidelijk sterker geworden, en spieren worden een heel klein beetje zichtbaar.

Ondanks bovenstaande, ben ik toch 1 kilo afgevallen laatste maand, terwijl de gewichten omhoog gaan, en shirtjes die half jaar geleden losser zaten, nu strakker beginnen te zitten.

Voedingsschema:
1e maaltijd: 2 boterhammen kipfilet + 250ML Melk
2e maaltijd: 4 boterhammen kipfilet + 250ML Melk
3e maaltijd: 30g ongezouten noten + 250ML Melk
4e maaltijd: Whey Shake 30g + daarin 250-350ML Melk
5e maaltijd: Wat de pot schaft (Minimaal 100g groente, aardappels en 1-2 stuks vlees in de vorm van rundvlees (gebakken in water dus weinig vet)
Over de dag verdeeld: Water, en 1-2 glazen cola light

Trainingen : 3x per week, split.
2x kickboxen

Verder werk ik parttime.

Om verwarring te voorkomen, ik ben geen dun joch, alles behalve, ik heb een redelijke speklaag op mijn buik.

Wie of wie kan dit ophelderen voor mij?
 
Laatst bewerkt:
Als beginner kun je met slechte voeding toch wat sterker worden omdat je spieren en pezen zich toch wat verstevigen. Wil je echter serieus spiermassa aankomen dan zul je moeten gaan bulken, of eerst je vetlaag eraf trainen en dan gaan bulken. Anders zul je redelijk snel tegen een plateau aanlopen.
 
Ondanks bovenstaande, ben ik toch 1 kilo afgevallen laatste maand, terwijl de gewichten omhoog gaan, en shirtjes die half jaar geleden losser zaten, nu strakker beginnen te zitten.
je shirtjes moet je niet zo heet wassen, dan krimpen ze ook niet ;)
met andere woorden, je kan niet groeien als je afvalt tegelijk.
 
Leuke grap, en ik snap de theorie, maar ik heb geen andere verklaring.
Ik verzin dit niet hoor, en ben verreweg van tevreden met mn lichaam.
 
Beginnersgains: spieren bouwen en vet wat afbouwen. Zolang dat lukt: doorgaan.
 
Ik vind de maaltijden wat schraal.
Daarbij heb je 2 maaltijden vervangen door noten en een shake, fout.!
Neem 6 maaltijden en vul aan met shake en soms wat noten. Ga omhoog in caloriën en train hard en zwaar (op jouw niveau natuurlijk) Zorg dat de intensiteit erg hoog is als je vet wil verbranden, maar zorg voor voldoende aanvoer van de juiste voedingstoffen de hele dag door om goed te herstellen en te groeien.

Ik schat in dat jij minimaal 3000cal nodig hebt om te groeien. Om geen vetlaag te krijgen zal je hard moeten trainen, je moet stuk gaan in je training. Hijgen als een paard en zweten als,....een lek vergiet. Na de training ook gelijk een shake nemen, gelijk de aanvoer weer op gang brengen van bouwstoffen(eiwitten).

succes.

ps, je kan geen vlees bakken in water, dat heet dan koken. En het vet heb jij hard nodig voor o.a. je testosteron aanmaak.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven