AndroidHealthClinic

Gewicht tussen de bulk en cut. (Wanneer-waarom?)

Bezoekers in dit topic

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
1.526
Waardering
316
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
hoeveel gewicht zit er bij jullie tussen de bulk en de cut ?
en wanneer/waarom nemen jullie de beslissing om te gaan cutten
en hoelang doen jullie ongeveer over de cut ?
 
hoeveel gewicht zit er bij jullie tussen de bulk en de cut ?
en wanneer/waarom nemen jullie de beslissing om te gaan cutten
en hoelang doen jullie ongeveer over de cut ?
Cut naar bulk ruim +15kg.

30 weken bulk / 15 weken cut pj ongeveer, overige tijd vakantie/deload etc

Wanneer je wekenlang elke dag maximaal aan je kcal zit voel je jezelf ongemakkelijk vroeg of laat, kost enorm veel tijd het eten/bereiden. Tijd die je niet kan spenderen aan andere leuke dingen/tijd met je partner/gezin. Geniet nergens meer van en alle sociale gelegenheden mbt eten ga je liefst niet heen aangezien je toch heel de dag “vol” bent.
 
Cut naar bulk ruim +15kg.

30 weken bulk / 15 weken cut pj ongeveer, overige tijd vakantie/deload etc

Wanneer je wekenlang elke dag maximaal aan je kcal zit voel je jezelf ongemakkelijk vroeg of laat, kost enorm veel tijd het eten/bereiden. Tijd die je niet kan spenderen aan andere leuke dingen/tijd met je partner/gezin. Geniet nergens meer van en alle sociale gelegenheden mbt eten ga je liefst niet heen aangezien je toch heel de dag “vol” bent.
Of je kuurt of niet speelt natuurlijk ook een grote rol
 
Of je kuurt of niet speelt natuurlijk ook een grote rol
Dat ook, maar over het algemeen moet je meer weken uittrekken voor een bulk dan cut. Spiermassa bouwen duurt langer dan vet verliezen.
 
Dat ook, maar over het algemeen moet je meer weken uittrekken voor een bulk dan cut. Spiermassa bouwen duurt langer dan vet verliezen.
jij verliest dus ongeveer kilotje per week met cutten ?
ik vreet me elke dag echt vol soms met tegenzin maarja zal toch moeten gebeuren lijkt me.
 
jij verliest dus ongeveer kilotje per week met cutten ?
ik vreet me elke dag echt vol soms met tegenzin maarja zal toch moeten gebeuren lijkt me.
Als ik in een bulk +15kg aankom en dan in een cut weer 15 kg verlies stop ik gelijk met al dat gekut.

Cut verlies je hopelijk iets minder dan je aankomt
In je bulk en dat is dan de gewonnen spiermassa van je bulk. Eerste weken in een cut verlies je overigens wel 1a2kg pw aangezien je dan veel vocht/maaginhoud verliest.
 
vind het zelf moeilijk te bepalen of ik nou genoeg mass hebt eengemaakt om te kunnen cutten.
niet dat ik ineens op een skinny boy lijk.
10kg aankomen en daarna cutten is beetje men doel.
 
Vaak zie je er zonder dat vet alsnog een stuk beter uit hoor. En in het ergste geval ben je idd skinny, maar sta je wel op een fucking goede positie om lean massa te pakken.

Ik bulk vaak tot circa 15% bf omdat ik me daarboven zeer onprettig begin te voelen.
Hoe snel je dat bereikt ligt natuurlijk aan op welk bodyfat je begint te bulken. Vorig jaar was dat voor mij 10-11%. Dit keer begin ik op 7% dus dat zou betekenen dat ik met dezelfde aanpak iets langer zou kunnen bulken dan de vorige keer, maar ik kan ook best besluiten om bijvoorbeeld op 12% al de omslag naar cut te maken zodat de cut qua lengte weer meevalt.
 
vind het zelf moeilijk te bepalen of ik nou genoeg mass hebt eengemaakt om te kunnen cutten.
niet dat ik ineens op een skinny boy lijk.
10kg aankomen en daarna cutten is beetje men doel.
Wat je vergeet is dat je in een cut ook wat kracht verliest icm dat je “denkt” te krimpen kan dat mentaal wel een issue worden voor sommige.

.
 
Ik heb een 'eindoel' van 90-100kg op 12-15% VP als natural (ben 190cm en 13%vp nu). Mijn plan is gewoon bulken totdat ik boven de 15% en daarna een mini cut te doen van een maand. Daarna gewoon verder bulken. Heb niet echt een (kort?) bulk doel, wil gewoon sterker en massiever zijn.
 
Vaak zie je er zonder dat vet alsnog een stuk beter uit hoor. En in het ergste geval ben je idd skinny, maar sta je wel op een fucking goede positie om lean massa te pakken.

Ik bulk vaak tot circa 15% bf omdat ik me daarboven zeer onprettig begin te voelen.
Hoe snel je dat bereikt ligt natuurlijk aan op welk bodyfat je begint te bulken. Vorig jaar was dat voor mij 10-11%. Dit keer begin ik op 7% dus dat zou betekenen dat ik met dezelfde aanpak iets langer zou kunnen bulken dan de vorige keer, maar ik kan ook best besluiten om bijvoorbeeld op 12% al de omslag naar cut te maken zodat de cut qua lengte weer meevalt.
als ik een cut zou doen dan zou dat waarschijnlijk eerder van 20% naar 10% gaan
als ik lager dan 10% zou willen gaan dan zou ik niet echt kunnen genieten en extreem weinig moeten eten denk ik.
het is ook beetje dat ik geen idee heb hoeveel % ik zelf heb ik gok beetje aan hand van foto,s vaak
 
Ik heb een 'eindoel' van 90-100kg op 12-15% VP als natural (ben 190cm en 13%vp nu). Mijn plan is gewoon bulken totdat ik boven de 15% en daarna een mini cut te doen van een maand. Daarna gewoon verder bulken. Heb niet echt een (kort?) bulk doel, wil gewoon sterker en massiever zijn.
zon mini cut dat klinkt altijd zo nutteloos in mijn oren.
wat kun je nou in 4 weken bereiken vraag ik me dan altijd af.
hooguit 2/3 kilo ?
 
zon mini cut dat klinkt altijd zo nutteloos in mijn oren.
wat kun je nou in 4 weken bereiken vraag ik me dan altijd af.
hooguit 2/3 kilo ?
Als je dan weer op een mooi VP zit om weer opnieuw te beginnen met bulken zie ik er wel meerwaarde van, echter valt de eerste week van je cut meestal al weg omdat je nog een kcal overschot heb van de dagen ervoor van de bulk.
Dus ik zal er nooit een tijd aan leggen maar een minicut is wel zinvol. maar 4 weken is wel heel mini idd. denk hooguit 1 a 2% dat je verliest.
 
hoeveel gewicht zit er bij jullie tussen de bulk en de cut ?
en wanneer/waarom nemen jullie de beslissing om te gaan cutten
en hoelang doen jullie ongeveer over de cut ?
Vorig jaar dec/Jan 2020 bulk rond de 100kg cut in de zomer rond de 92kg.
Dec/Jan 2021 bulk 96kg en nu 91.7 en ... ik weet niet tot waar. Als ik me er niet prettig bij voel, dan stop ik ermee. Eet nu nog 2700 kcal das goed te doen.
Dit jaar wel iets meer massa dan in zomer van 2021.
Dit jaar wil ik voor de zomer klaar zijn en terug pakken wat ik door het cutten verlies aan spieren. Kracht ben ik nu nog niet kwijt, mede daardoor voelt 2700kcal ook goed, ik lever nu nog niets in. Als de gewichten gaan zakken, weet ik nog niet of ik door wil met cutten.
 
Als je dan weer op een mooi VP zit om weer opnieuw te beginnen met bulken zie ik er wel meerwaarde van, echter valt de eerste week van je cut meestal al weg omdat je nog een kcal overschot heb van de dagen ervoor van de bulk.
Dus ik zal er nooit een tijd aan leggen maar een minicut is wel zinvol. maar 4 weken is wel heel mini idd. denk hooguit 1 a 2% dat je verliest.
Ja dit inderdaad. Als je van te voren denkt dat je vier weken nodig hebt doe dat dan uit voorzorg maar alvast vermenigvuldigen met factor twee.
 
wat gebruiken jullie precies dan om je vet percentage te meten dan
gewoon zon staand knijpertje ?
zoek iets betrouwbaars.
 
wat gebruiken jullie precies dan om je vet percentage te meten dan
gewoon zon staand knijpertje ?
zoek iets betrouwbaars.
Huidplooimeter bij mijn coach.
Leuk om te weten, maar je kunt prima op de spiegel en lichaamsgewicht af gaan want het is maar een getalletje
 
Huidplooimeter bij mijn coach.
Leuk om te weten, maar je kunt prima op de spiegel en lichaamsgewicht af gaan want het is maar een getalletje
snap ik doe ik ook altijd wel maar zou soms wel handig zijn om beetje te weten waar ik ongeveer zit.
 
Net klaar met de cut. 20kilo totaal in 5,5 maanden.
Van 22% naar 10%. Laat het nu nooit meer boven de 15% komen heb ik wel geleerd
 
zon mini cut dat klinkt altijd zo nutteloos in mijn oren.
wat kun je nou in 4 weken bereiken vraag ik me dan altijd af.
hooguit 2/3 kilo ?
Kilo per week als je het goed doet. Is niet nutteloos, zo kun je jezelf weer even speling geven om te bouwen.
 
Back
Naar boven