MuscleMeat

gewicht verliezen

Bezoekers in dit topic

Jordy Loos

Cool Novice
Lid geworden
30 sep 2016
Berichten
39
Waardering
2
Lengte
1m76
Massa
113kg
Vetpercentage
30%
Hey!

Ik wil graag serieus wat gewicht verliezen. Ik weeg op dit moment 113kg en ben 1m76 en 29j met een vetpercentage van tussen de 25 en 30%. Ik heb mijn cal behoefte berekend op 4100 zonder mijn sport.
Ik heb rechtstaand werk met heel veel verplaatsingen, doe vlotjes meer dan 10000 stappen per dag en sport 4x per week. 2x krachttraining en 2x hardlopen waarvan 1x intervaltraining.
ik heb al redelijk wat spiermassa opgebouwd door al 8jaar te fitnessen maar meer massa hoef ik echt niet. Omdat ik graag een 80-85kg wil wegen heb ik een groter calorietekort gehanteerd de afgelopen weken, namelijk 2500-2700 per dag, maar ik verlies geen gewicht en in de spiegel zie ik ook geen verschil. Ik weeg mijn eten af en tel mijn calorieën via myfitnesspal. Ik eet havermout, whey eiwitpoeder, kip, groeten, fruit, pasta, eiwitrepen, volkoren brood, ... Weet iemand wat ik kan doen eraan? Ik ben al 8j aan het proberen om mager te zijn maar het is me nog nooit gelukt, ondanks heel veel pogingen en altijd alles af te wegen en te tellen.
 
Welkom, nobele doelen, succes!

1. Met jouw gewicht hardlopen, zeker intervallen is vragen om problemen;
2. Je weet pas hoeveel spiermassa je hebt opgebouwd als je lager in vetpercentage komt, dit kan weleens tegenvallen;
3. Een crashdieet is geen goed idee, behalve als je zeker weet dat je spiermassa wilt verliezen;
4. Als je niet afvalt bij een bepaald aantal kcals dan haal je daar iets af, noet heel veel;
5. Als je blijft hardlopen doe dat dan lekker in zone 2, maar liever doe je meer KT en cardio met minder impact;
6. Je gewicht moet onder de 100 kg en je vp onder de 20%, tot die tijd mik je op een gemiddelde van 1kg per week;
7. Er is niets mis met vis, varkensvlees of rundvlees, ook mag er best vet in je eten zitten, kcals in vs. out.


A. Welke macro's hanteer je?
B. Eet je ook groente en fruit?
C. Hoe zien je trainingen eruit?
 
Bedankt voor je snelle antwoord!

Het logische is inderdaad cals in vs out, maar hoe kan het dan dat er geen gewicht afgaat? 2500-2700cal is nog geen crashdieet hoor
normaal gezien zou ik vlotjes 1-1,5kg per week moeten verliezen nu omdat ik normaal met dit gewicht meer dan 4000 cal verbrand
Als ik niets verlies heb ik volgens de wetenschap geen calorietekort, maar met 113kg verbrand ik toch echt wel veel meer dan 2500kcal?

ik eet zeker groenten en fruit en drink ook water, de macro's volg ik niet helemaal volgens het boekje, omdat ik de cals in vs out veel belangrijker zijn
 
ik eet zeker groenten en fruit en drink ook water, de macro's volg ik niet helemaal volgens het boekje, omdat ik de cals in vs out veel belangrijker zijn
Hoe belangrijk is spierbehoud voor je?
Dat zou je manier van trainen en aandacht voor macro's moete bepalen.

Met jouw vp is 160g eiwit voldoende en vet wil je ook niet te laag hebben.

Of je verbrandt zo weinig bij dat lichaamsgewicht of je maakt tel- of rekenfouten, er zijn niet veel andere opties. Met jouw gewicht en het verbruik wat ik daarbij verwacht zie ik dat als een crashdieet, maar zolang je gewicht niet zakt is er weinig zinnigs over te zeggen.
 
Het logische is inderdaad cals in vs out, maar hoe kan het dan dat er geen gewicht afgaat? 2500-2700cal is nog geen crashdieet hoor
Doordat je liegt of iets “vergeet”.

Afvallen heeft niks te maken met wat je eet of hoe je traint of dat je 3 appels elke dag eet, het is puur onder onderhoud eten en met jou bw is 2700 kcal pd 100% onder je onderhoud.

Voor spierbehoud en algemenen gezondheid is het wel belangrijk om je voedingskeuze optimaal te maken en enigszins bepaalde macros te hanteren.
 
Vergeet die apps, schrijf gewoon precies op wat je eet (incl koffiemelk, bakvet, hoestsnoepje etc). Val je af, prima. Zoniet, minder eten. Daarbij uiteraard wel je macro's aanhouden.
Je zegt al veel spiermassa te hebben, maar dit zal waarschijnlijk met jouw bw en vet% vies tegenvallen. Het zal zeker zo lijken, maar als je gaat cutten tot 12% zul je zien dat er waarschijnlijk weinig overblijft. Is geen kritiek verder, meer een aandachtspunt.
 
Oke, bedankt allemaal voor de reacties!
 
Ivm je hardlopen is interval zeker niet nodig en ook niet goed voor afvallen.
Zoals hier gezegd: cardio doe in je hartslagzone 2. (60-70% van je maximale hartslag). Bij mensen met flink wat overgewicht wordt in het begin wandelen aangeraden. Met wandelen bedoel ik stevig doorstappen, niet slenteren.
Beter voor je gestel en wanneer je het goed doet ga je er flink door verbranden ook.
 
Ja ik doe de interval voor wat extra conditie, maar dan laat ik dat wel achterwege en focus ik me op wandelen
 
Hardlopen vergeten, ga stevig wandelen ~6km/u en eet wat gezonder. niet snoepen en frisdrank zero, sausjes light etc etc.
Hardlopen is niet goed voor je gewrichten bij overgewicht, dan krijg je blesure en kunt niets meer, dip,. vreten en zwaarder worden !
 
Ik ga proberen nog wat minder te eten! Bedankt
 
Kan me ook voorstellen dat van dat werk en hardlopen doodmoe wordt.
En dan nog te weinig eten ook.

Doe je nog wel eens wat leuks ?
Man als ik 29 was... ging ik stappen vanavond, niet teveel drinken, veel dansen en dan om 0700 uur weer thuis voor de F1. Paar uurtjes pitten, Ronde van Vlaanderen kijken en zo weer de stad in.
Misschien kun je gaan scheiden en een andere woning zoeken, daar krijg je stress van, vallen de meeste mensen ook van af.

Of je zegt dat je aan powerlifting doet, ben je klaar. :D
 
ik doe op zich weinig leuks. Moet veel werken en heb niet vaak vrij in het weekend. Het afvallen neemt op mentaal vlak veel tijd en energie van me. Maar ik wil zo graag mager zijn, daarom dat ik er veel voor over heb.
 
ik doe op zich weinig leuks. Moet veel werken en heb niet vaak vrij in het weekend. Het afvallen neemt op mentaal vlak veel tijd en energie van me. Maar ik wil zo graag mager zijn, daarom dat ik er veel voor over heb.
Wel eens dacht om een goede coach in de arm te nemen?
Dat kan jij je richten op het uitvoeren en besteed je het denkwerk uit.
En hopelijk heb je dan tijd en energie over om het leuk te houden.
Want als het werkt, is afvallen en eventueel aankomen, best goed te doen.
Succes :thumb:
 
ik heb al een keer of 3 een coach gehad, maar ik had steeds teveel honger door hun schema's. Ik kon het niet volhouden.
 
ik heb al een keer of 3 een coach gehad, maar ik had steeds teveel honger door hun schema's. Ik kon het niet volhouden.
Als je niet afvalt op 2700kcal werkelijk gemeten, eet je teveel of beweeg je te weinig.
Eet maar eens 3 dagen achter elkaar alleen havermoutpap in de ochtend. 150g met 700/800 ml melk.
 
ik zal proberen mijn beweging nog te verhogen en minder te eten en dan kijken wat het geeft de volgende weken.
 
ik heb al een keer of 3 een coach gehad, maar ik had steeds teveel honger door hun schema's. Ik kon het niet volhouden.
" ow".
:dunno:
Tja...drie keer.
Misschien past het niet bij je.
 
ik heb al een keer of 3 een coach gehad, maar ik had steeds teveel honger door hun schema's. Ik kon het niet volhouden.
Dan vraag ik me af wat voor coach en of die jou op een crash schema hadden gezet...
Je zal vast nog wel een voorbeeld van zo een schema hebben.
 
Je BMR op dit gewicht is ~2000Kcals, je hebt echt geen 2000Kcals extra nodig voor onderhoud. Gewoon eerlijk alles tracken wat ik al zei, en val je niet af eet je minder of beweeg je meer.

Meer is er niet, als je niet afvalt houd je jezelf voor de gek.
 
Back
Naar boven