MuscleMeat

Gewichten basic fit

Bezoekers in dit topic

daanbfit

Novice
Lid geworden
9 feb 2022
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Ik ben sinds kort overgestapt van basic fit naar biggym omdat ik het heel druk vond worden en ik amper nog kon doen wat ik wou voor al een aantal weken. Nu heb ik bij basic fit de 72,5 kilo gebencht en red ik bij biggym nog geen eens de 70 kilo. Ik train 5x per week waarin ik 2x bench dus zou deze nooit zo snel omlaag kunnen gaan. Nu begin ik eerder te twijfelen aan de gewichten/stang ik ging er van uit dat deze stang 20 kilo was maar kan het zo zijn dat deze 15 zijn zonder ik het wist?

Weten jullie misschien antwoord op deze vraag en hebben jullie ervaring met de basic fit stangen?
 
Bij mijn oude gym hadden ze ook een keer nieuwe barbells aangeschaft. Die bleken 22 kg te zijn ipv 20.
Er zijn dus wel degelijk variaties.
De 15 kg stangen zijn vaak dunner en korter.
 
Ik ben sinds kort overgestapt van basic fit naar biggym omdat ik het heel druk vond worden en ik amper nog kon doen wat ik wou voor al een aantal weken. Nu heb ik bij basic fit de 72,5 kilo gebencht en red ik bij biggym nog geen eens de 70 kilo. Ik train 5x per week waarin ik 2x bench dus zou deze nooit zo snel omlaag kunnen gaan. Nu begin ik eerder te twijfelen aan de gewichten/stang ik ging er van uit dat deze stang 20 kilo was maar kan het zo zijn dat deze 15 zijn zonder ik het wist?

Weten jullie misschien antwoord op deze vraag en hebben jullie ervaring met de basic fit stangen?
Kan ook tussen de oren zitten. Heb het zelf gehad toen ik van een slaapkamer naar de garage ben verhuist met mijn krachthonk. Zelfde gear, andere omgeving, gewicht voelde 3x zwaarder.
 
Was het een olympische stang?
 
Kan ook tussen de oren zitten. Heb het zelf gehad toen ik van een slaapkamer naar de garage ben verhuist met mijn krachthonk. Zelfde gear, andere omgeving, gewicht voelde 3x zwaarder.


Dat zou het kunnen zijn idd hopelijk ben ik daar dan gauw van af😅 Want de stangen bij basic zijn gewoon even groot en ik vind 5 kilo een groot verschil dus dat zou ik dan wel moet voelen. Een vriend van me was een keer mee gegaan naar basic en die sport al iets langer dan ik en die ging ook opeens dik over zijn eigen pr heen. Misschien toch maar een keer gaan wegen dan 🤷🏻‍♂️
 
Kan ook tussen de oren zitten. Heb het zelf gehad toen ik van een slaapkamer naar de garage ben verhuist met mijn krachthonk. Zelfde gear, andere omgeving, gewicht voelde 3x zwaarder.
Nu je t zegt.
Wat ook enorm kan schelen is de bench zelf. Breedte, hoogte, hoe stabiel je ligt etc.
 
Die vrouwen stangen zijn wat korter en wegen 15. Niet Olympische barbbells heb je in meerdere gewichten

Nee deze was gewoon normaal iedereen gebruikte hem ook voor bench
 
Alleen maar meer motivatie om sneller sterker te worden joh
 
Lang geleden trainde ik ook bij basic fit in Leeuwarden. Daar hadden ze idd alleen maar 15kg oly stangen.
 
Andere omgeving, andere bench etc
Lang niet op elke bench ben je even sterk.
 
Ik trainde vroeger bij All Inn in Utrecht. Op de bench waren de witte schijven van 10kg populair, bleken achteraf 9kg te zijn. Was wel een deceptie :).
 
Kan zijn dat het slechte kwaliteit schijven/barbells zijn. Daar kan best wel wat gewicht verschil inzitten.
 
Zal een gym zoeken waar ze gewoon quality spul hebben zoals technogym
 
Back
Naar boven