Fitness Seller

Gewichtenheffen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
3.134
Waardering
1.430
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Snatch

  1. 146kg - AlexV
  2. 136kg - tomvt
  3. 95kg - Ari70
  4. 90kg - Maxiation
  5. 90kg - calibre
  6. 90kg - Daster
  7. 90kg - broken bat
  8. 85kg - Tito
  9. 85kg - Vladi
  10. 80kg - Triple Aces
Clean & jerk

  1. 168kg - tom_vt
  2. 147kg - Alexv
  3. 125kg - Chreiz
  4. 125kg - MironT
  5. 120kg - calibre
  6. 120kg - lloydatoni
  7. 116kg - Jopthelis
  8. 115kg - Vladi
  9. 115kg - wackonielsie
  10. 110kg - Leophyte
Totaal

  1. 304kg - tom_vt
  2. 293kg - Alexv
  3. 210kg - calibre
  4. 200kg - Vladi
 
Laatst bewerkt:
Sterk man !!
 
Schelen je snatch en clean en jerk maar 1 kg?
 
Schelen je snatch en clean en jerk maar 1 kg?

Klopt. Ik heb vanwegen bankdrukken nooit kunnen front racken, Daarbij komt nog de mentale blokkade van het 2x blessure aan mn pols van cleans, dus vandaar dat deze een beetje achter loopt. Mn huidige all time best is 140kg met power clean, maar mn doel is volledig te focussen op full clean, waarbij mn best 130kg, dus zoals ik het nu zie, loopt clean&jerk eigenlijk 5kg achter op mn Snatch. Misschien een beetje een kromme redenering, maar voor nu, that's what I'm sticking with.
 
Hoe komt het dat je snatch meer is dan je clean&jerk?
 
Klopt. Ik heb vanwegen bankdrukken nooit kunnen front racken, Daarbij komt nog de mentale blokkade van het 2x blessure aan mn pols van cleans, dus vandaar dat deze een beetje achter loopt. Mn huidige all time best is 140kg met power clean, maar mn doel is volledig te focussen op full clean, waarbij mn best 130kg, dus zoals ik het nu zie, loopt clean&jerk eigenlijk 5kg achter op mn Snatch. Misschien een beetje een kromme redenering, maar voor nu, that's what I'm sticking with.

Hoe komt het dat je snatch meer is dan je clean&jerk?

Ik heb een bericht geciteerd waarin ik het al eens uit heb gelegd. Dit is echter in de loop van de tijd wat veranderd. Mijn beste full clean is tegenwoordig 155kg, echter is deze nog zeer inconsistent, want ik verlies vaak spanning onderin, of ik verlies wat vinger contact op de frontrack, wat voor mij lastig te herstellen is vanwege mobiliteit. Echter zie ik momenteel m'n jerk als de grootste bottle-neck. Ik heb eindelijk je juiste overhead positie kunnen vinden in de jerk, echter is deze wederom inconsistent. Daarbij merk ik dat mijn trapezius nog erg moet wennen aan de positie, wat vaak trainen erg lastig maak vanwege de spierpijn.
 
Back
Naar boven