MuscleMeat

Gewichtheffen, hoe begin je? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo,

Als ik mensen die ik zie Clean & Jerken, en al helemaal Snatchen, denk ik altijd, wauw dat wil ik ook wel kunnen.
Maar hoe begin je nou met zoiets? Ik ben nu op het punt gekomen dat ik het echt wel wil leren, ik denk dat het grote probleem niet bij de C&J, maar bij de Snatch ligt. Ik heb wel het wel eens geprobeerd met een stang van 10kg, maar het gaat echt niet. Ik krijg de stang nooit zover over en achter mijn hoofd, en ook bij het 'opvangen' van de stang kan ik niet echt ver naar beneden squatten.

Heeft iemand tips voor iemand zoals ik die het toch graag wil leren, om naast Powerliften een beetje afwisseling te houden wat betreft training?

Mvg, Jesper
 
Naar een crossfitbox gaan waar ze olympisch gewichtheffen. Ik heb laatst ook geprobeerd om een overheadsquat te doen met 15 kilo maar het is allemaal een hele kunst.
 
Ik zou zeker proberen om ergens wat lessen te volgen, het zijn behoorlijk technische lifts. Ik heb zelf net een aanvraag gedaan voor begeleiding, dus even afwachten.
 
Zeker ergens lessen volgen of een coach regelen. Het is allemaal vrij technisch en om jezelf constant te moeten coachen is echt moeilijk en kun je als beginners gewoonweg niet.
 
Naast het technische gedeelte is het een hele atletische sport. Schouder mobiliteit en enkel mobiliteit zijn echt punten die zeer belangrijk zijn bij gewichtheffen om in de juiste positie te komen en te behouden.
 
Naast het technische gedeelte is het een hele atletische sport. Schouder mobiliteit en enkel mobiliteit zijn echt punten die zeer belangrijk zijn bij gewichtheffen om in de juiste positie te komen en te behouden.

Ben inderdaad al bezig met m'n enkel 'dorsiflexie' aan het verbeteren. Vanaf volgende week ga ik kijken hoe het gesteld is met m'n schouder mobiliteit.
 
Back
Naar boven