MuscleMeat

Gewichtheffen: onderdeel van de USC (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aushef

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
352
Waardering
1
Gewichtheffen is officieel sportsonderdeel van de USC in Amsterdam. Deze infomatie staat op de website van de USC

Gewichtheffen

Wil jij graag meer kunnen met halters dan alleen bankdrukken? Ben je nieuwsgierig naar uitdagende halteroefeningen? Wil je de juiste tiltechnieken leren onder begeleiding van een expert? Of zoek je een effectieve en efficiënte manier om door een haltertraining je kracht en conditie op te bouwen? Daarvoor heeft het USC de basiscursus gewichtheffen.

De cursus
De cursus is bij uitstek geschikt voor:
* iedereen die zich wil oriënteren op het gebied van gewichtheffen;
* sporters die d.m.v. functionele krachttraining hun sportprestaties willen verbeteren;
* fitnessers die op zoek zijn naar nieuwe, uitdagende oefenstof.

Cursusinhoud
De cursus bestaat uit 10 lessen (trainingen) van 45 minuten, waarin de volgende aspecten aan bod komen:
* Olympic lifts (OL) & circuit weight trainingen (CWT);
* alle basistechnieken en afgeleide vormen van het Olympisch gewichtheffen;
* veel individuele aanwijzingen en correcties voor optimale progressie in tiltechnieken;
* kennismaking met veel extra oefeningen die ook geschikt zijn voor toepassingen in sportspecifieke of eigen programma's;
* een veelzijdige introductie in de krachtsporten.

Lesinhoud
De lessen bestaan uit:
* gewichtheffen in circuitvorm (WAC-methodiek), aangevuld met extra oefenstof;
* opbouwen van intensiteit, volume en variaties in belastingsprotocollen;
* ruime aandacht voor de basishouding en varaties in houdingen en tilsTen;
* combinaties van statische, dynamische, ballistische en plyometrische belastingsvormen.

Let op: je moet wel een halterstang boven je hoofd kunnen en mogen tillen en normaal belastbaar zijn. Twijfel je hierover? Je kunt elke woensdag tussen 16.00 - 17.00 uur gratis terecht voor een advies bij USC Fysiotherapie. Een afspraak kun je maken aan de USC-sportbalie.

USC-docent
Emile te Riele is de USC-docent voor deze cursus. Hij is bevoegd judo- en jiu jitsuleraar en heeft in alle vechtsportdisciplines ruime ervaring. Emile is in het USC tevens te vinden bij fitness, groepsfitness, de cursus introductie vechtsporten en inline skaten. Hij is een sportieve duizendpoot.

Rooster
Dag/tijd Dinsdag 18.00 - 18.45 uur
Startdata in 2007
11 september
20 november

in 2008
12 februari
22 april

Plaats Gewichthefplatform in USC De Boelelaan,
De Boelelaan 46, Amsterdam
Overig Maximaal 15 deelnemers per cursus
Kleding Schone sportschoenen en -kleding

Tarieven
Per cursus
Cat. I € 25,50
Cat. II € 54,50
Cat. III € 61,-
 
Jammer dat het in Amsterdam is! Goed initiatief though.. Iemand nog een goede plek in de buurt van Breda?
 
Organiseerden ze zoiets maar eens in antwerpen!
 
Kunnen ze dat niet ook in Leiden doen? Is toch niet zo ver van Amsterdam ;)
omgekeerd zou ik ook naar Amsterdam kunnen komen,maar neem er een paar mee van Leiden en de cursus is vol....denk ik :scratch:

Maar ja...
Let op: je moet wel een halterstang boven je hoofd kunnen en mogen tillen en normaal belastbaar zijn.
...daar heb ik toch wel twijfels over,ok die halterstang dat gaat natuurlijk wel maar normaal belastbaar ??? ik vrees van niet...

...

USC-docent
Emile te Riele is de USC-docent voor deze cursus. Hij is bevoegd judo- en jiu jitsuleraar en heeft in alle vechtsportdisciplines ruime ervaring. Emile is in het USC tevens te vinden bij fitness, groepsfitness, de cursus introductie vechtsporten en inline skaten. Hij is een sportieve duizendpoot.

Interessant allemaal,maar kan hij ook gewichtheffen?
Ik mag aannemen van wel :o maar het wordt hier niet vermeld....

Verder ben ik wel benieuwd wat er bedoeld wordt met cat I, II en III aangezien dat nogal schijnt te schelen in prijs ;)
 
cat 1 is voor studenten, cat 2 medewerkers en cat 3 voor gewone abbo's als ik me niet vergis.
 
USC-docent
Emile te Riele is de USC-docent voor deze cursus. Hij is bevoegd judo- en jiu jitsuleraar en heeft in alle vechtsportdisciplines ruime ervaring. Emile is in het USC tevens te vinden bij fitness, groepsfitness, de cursus introductie vechtsporten en inline skaten. Hij is een sportieve duizendpoot.

Al mn vertrouwen in deze cursus is na dit stukje tekst weer uit het raam gevlogen.
 
Jammer dat het in Amsterdam is! Goed initiatief though..

Deze cursus is in Amsterdam omdat het is een inititief van en opgezet door het USC. Het USC is de sportscentrum van de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam. Logisch dus dat deze cursus in Amsterdam wordt gehouden.

Kunnen ze dat niet ook in Leiden doen? Is toch niet zo ver van Amsterdam ;)

Leiden heeft een eigen gewichthefvereniging:

Vereniging: L.K.V. de Spartaan
Contact: Dirk van ’t Riet
Adres: Groenesteeg 107
2312 SP Leiden.
Website: FITNESS & GROEPLESSEN L.K.V.de Spartaan Leiden
e-mail: sportsmansparadise@planet.nl

Als er genoeg belangstelling voor is denk ik dat Dirk bereid is om een cursus te geven. Moet je maar eens informeren naar de mogelijkheden.

Jammer dat het in Amsterdam is! Goed initiatief though.. Iemand nog een goede plek in de buurt van Breda?

Helaas is er in Breda geen gewichthefvereniging aangesloten bij de NOGB. De twee dichtstbijzijnde verenigingen zijn in Den Haag en Veldhoven.

Den Haag
Vereniging: Simson K.D.O.
Contact: Hussan Heydari
Adres: Rubenstraat 41
2526 PD DenHaag
Telefoon: (070) 38 40 666

Veldhoven
Vereniging: W.I.K. Veldhoven
Contact: Jac van de Graaf
Adres: Libra 2
5505 VK Veldhoven
E-mail: wik@nogb.org

Interessant allemaal,maar kan hij ook gewichtheffen?
Ik mag aannemen van wel :o maar het wordt hier niet vermeld....

Gewichtheffen heeft hij nooit als sport niet gedaan maar dat is niet perse slecht. Emile te Riele heeft wel verstand van krachttraining en interesse voor krachtsporten (encl. Gewichtheffen)

Emile heeft een cursus gewichthefftrainers cursus gevolgd en in het proces zijn KNKF gewichtheftrainers diploma aan het halen.

Tijdens mijn trainingen heb ik Emile zien een aantal mensen zien begeleiden. Dit doet hij keurig. Hij is zeker in staat haltertechnieken trainingen te geven.

cat 1 is voor studenten, cat 2 medewerkers en cat 3 voor gewone abbo's als ik me niet vergis.

zoals vermeld staat op de website van de USC.
Categorieindeling verkort: Cat. I studenten UvA en HvA, Cat. II medewerkers UvA en HvA, Cat. III overigen
 
Back
Naar boven