MuscleMeat

Gewichtstoename bij start van cut (na lang niet deftig trainen)

Bezoekers in dit topic

FuzzCod

Novice
Lid geworden
8 aug 2014
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
Hi allemaal, lang geleden dat ik hier nog eens gepost heb. Ik had dit account gemaakt toen ik 14 was, inmiddels ben ik 22.

Maar nu mijn vraag, toen ik ongv. 21 was verloor ik een beetje de motivatie om te trainen (ook na corona), en wou meer focussen op carriere. Ik had toen ook besloten om een schouder operatie te doen.
De ingreep was heel zwaar op het lichaam maar wel het beste voor sporters. Na ongv. 3 maandjes was ik weer te vinden in de gym. Ookal was het beetje bij beetje opbouwen.
Kort daarna was de motivatie ook weer weg, had er geen zin meer in.

Ik weeg nu 95kg en ben 1m93. Schat mezelf in op 18% bodyfat. Ik heb het gevoel dat ik de passie terug heb gevonden en zelfs sterker dan ooit. Ik woon nu ook alleen met men vriendin en moet zelf mijn eten maken. Ik dacht de zomer komt eraan, waarom start ik niet gewoon met cutten. Want ik wist van mezelf wel dat ik ging groeien in men cut doordat ik muscle memory heb. Ongv. 3 weken geleden rustig gestart met tracken. Ik wou starten met 3000 calorieen alhoewel dat ik dat soms zelfs niet haal en zat meestal rond de 2.8k maar het was zeker niet consistent. Sommige dagen 2.5k, soms 2.9k...

Nu afgelopen 2 weken wel consistent geweest en gelet op men eten en veel gesport, en werd ook elke week sterker. RDL's zijn van ongv. 100kg 4x8 gegaan naar 110kg 4x6. Squat gestegen van 80kg 3x8 naar 100kg 3x5, incline db press 30kg x 8 naar 32kg x 8.

Maar mijn gewicht blijft precies wel stijgen, ik had wel verwacht dat ik ging "groeien" in men cut maar dit is wel heel erg akelig weetende dat ik al zeker 2 weken onder 3000 calorieën zit. In de fitness lijk ik wel droger, meer aders enzo in de voorarmen. Heb ook het gevoel dat ik mijn kaaklijn enzo beter kan zien.

Is deze vooruitgang normaal of moet ik meer consistent zijn, of toch eerder dalen in caloriëen? Men carbs inname is wel niet zo consistent, soms 250g, soms 280g (water vasthouden etc).
Momenteel heb ik wel zoiets van trust the process, ik zal uiteindelijk wel dalen.

Wat is jullie advies.
 

Bijlagen

  • IMG_4111.PNG
    IMG_4111.PNG
    105,5 KB · Weergaven: 61
Track wat je nu eet en verlaag dat met 250-300Kcals voor dag of 10 en houd progressie bij. val je niet af zak je nog iets
 
Ik zou op die 3000 blijven mikken, en groeien en sterker en droger worden zolang het duurt. Pas daarna de kcal omlaag. Haal alles uit de mm wat er in zit, hoe meer massa, hoe gemakkelijker je droger wordt.
 
Hi, even een kleine update. Nadat ik deze topic had gepost at ik nog kort even 2.7K caloriëen. Dan ben ik gaan denken, ik werk van thuis en zit praktisch heel de dag en kom niet buiten. Buiten voor naar de gym te gaan. Dus eigenlijk verbrand ik bijna niks. Ik heb ook geen tijd gehad om men metabolisme op te drijven.

Ik heb daarna even wat andere calculators getest en moet inderdaad minder eten. Rond de 2.7K calorieën val ik 250g af per week wat ook klopt te zien aan mijn vorige cijfers.
Nu heb ik mijn dieet verlaagt naar 2.4K calorieën (dit vind ik best laag) en probeer nu ook elke gym sessie 20min te wandelen. Mijn weekly average in men app is ondertussen al gedaald naar 0,5kg verlies wat top is. Ik verwacht dat dit nog meer zal dalen naar mate dat ik nog langer op 2.4K zal zitten. Ik ben nu ook begonnen met elke vrijdag foto's te maken en wordt ook weer elke dag sterker in de gym.

Mijn doel is wel om 800g af te vallen per week, want ik heb geen zin om 4 maand te dieeten.

PS. kan hier misschien wel een logje van maken?

IMG_4285.PNG
progress.png
 
Back
Naar boven