Fitness Seller

Gewichtstoename door stoppen met roken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Am_Nightmare

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
29
Waardering
0
Ik train 3x per week met gewichten en doe sinds kort 3x per week cardio (hardlopen).
Ik heb besloten dat roken daar niet bij past en ben dus daarmee gestopt.

Mijn vraag is nu; wat heeft stoppen met roken voor invloed op mijn metabolisme en dus gewicht? Wat doet stoppen met roken eigenlijk met je verbranding?
Ik hoor altijd dat mensen die stoppen aankomen.. Is dit puur omdat ze in plaats van te roken meer gaan eten, of verandert hun verbranding?
 
Originally posted by Am_Nightmare
Ik train 3x per week met gewichten en doe sinds kort 3x per week cardio (hardlopen).
Ik heb besloten dat roken daar niet bij past en ben dus daarmee gestopt.

Mijn vraag is nu; wat heeft stoppen met roken voor invloed op mijn metabolisme en dus gewicht? Wat doet stoppen met roken eigenlijk met je verbranding?
Ik hoor altijd dat mensen die stoppen aankomen.. Is dit puur omdat ze in plaats van te roken meer gaan eten, of verandert hun verbranding?

Roken gooit je metabolisme wel iets omhoog , maar dit is opzich wel verwaarloosbaar..

De reden dat mensen die gestopt zijn met roken meer gaan eten is omdat mensen die wel roken :

1minder smaak hebben aan eten door het roken
2 ipv iets te eten even een sigaretje pakken


dus als ze stoppen gaan ze meer eten omdat het eten hun gewoon beter smaakt...
 
Het is vaak zo dat mensen op de verkeerde manier met roken stoppen, die mensen denken dat wanneer ze stoppen, ze iets gaan missen en gaan dat dan compenseren door er iets anders voor in de plaats te nemen in de vorm van eten.
Je moet juist in je hoofd houden dat wanneer je stopt met roken je juist alleen maar dingen krijgt, zoals betere gezondheid, zelfrespect, meer geld, enz. enz. dan kom je niet aan en heb je ook veel minder moeite met het niet roken.
Succes, Rob.
 
Originally posted by rob
Het is vaak zo dat mensen op de verkeerde manier met roken stoppen, die mensen denken dat wanneer ze stoppen, ze iets gaan missen en gaan dat dan compenseren door er iets anders voor in de plaats te nemen in de vorm van eten.
Je moet juist in je hoofd houden dat wanneer je stopt met roken je juist alleen maar dingen krijgt, zoals betere gezondheid, zelfrespect, meer geld, enz. enz. dan kom je niet aan en heb je ook veel minder moeite met het niet roken.
Succes, Rob.

zit ook zeker wat in..

ipv afleiding te zoeken in het roken van een sigaretje halen ze junkfood ofzo het is allebei iets dat je een prettig gevoel geeft
 
Ik ben ook gestopt, nu een week al. Makkie (maar regelmatig wel moeite mee hoor!). Blow nog wel savonds, rook wel een cigaretje in het weekend. Boeiuhhh....
 
Je bent niet gestopt, maar je probeert te stoppen:D:D

Ik ben wel ruim 8 maanden gestopt. Ik raak geen sigaret meer aan, want ik kan de verleiding niet aan ???

Originally posted by Rob G
Ik ben ook gestopt, nu een week al. Makkie (maar regelmatig wel moeite mee hoor!). Blow nog wel savonds, rook wel een cigaretje in het weekend. Boeiuhhh....
 
Ik snap ook al helemaal niet waarom mensen er ooit aan beginnen.
 
Je stofwisseling gaat wel een beetje omlaag hoor. Ik heb gehoord dat het gemiddelde ongeveer 2-3 kilo is. Meestal komen mensen veel aan omdat ze snoepen en zich vervelen.
Ik had ook last van mijn stoelgang, heb jij daar geen last van?


groetjes Daffy



Originally posted by Am_Nightmare
Ik train 3x per week met gewichten en doe sinds kort 3x per week cardio (hardlopen).
Ik heb besloten dat roken daar niet bij past en ben dus daarmee gestopt.

Mijn vraag is nu; wat heeft stoppen met roken voor invloed op mijn metabolisme en dus gewicht? Wat doet stoppen met roken eigenlijk met je verbranding?
Ik hoor altijd dat mensen die stoppen aankomen.. Is dit puur omdat ze in plaats van te roken meer gaan eten, of verandert hun verbranding?
 
Ben nu 1,5 jaar gestopt, rookte 2 pakjes per dag, was net de schoorsteen van een industriegebied :D

Ik kreeg de periode erna veel honger, dat was merkbaar, als ik normaal trek had en ik nam een peuk had ik daarna geen trek meer, nu kreeg ik ineens meer smaak en veel honger, heb daar niet aan toe gegeven en ben geen kilo zwaarder geworden.. wel ben ik wat meer cardio gaan doen en dan vooral op de conditie gericht, deze was slecht door het roken en wilde ik graag een stuk beter hebben..

believe me, eenmaal een jaar gestopt wil je het nie meer, je voelt je fitter, meer conditie, je eten heeft smaak en je hebt 's nachts geen hoestaanvallen meer en extreme slijmaanmaak..
 
Originally posted by Dutchgirl
Je bent niet gestopt, maar je probeert te stoppen:D:D

Ik ben wel ruim 8 maanden gestopt. Ik raak geen sigaret meer aan, want ik kan de verleiding niet aan ???


Laten we het bij minderen houden :) Maar wel veeeel minder!
 
Huhh, een groter hongergevoel... zou wel goed van pas kunnen komen ook, als je gezond voedsel eet.
 
Ik ben nu ruim 2,5 jaar gestopt. Ik kwam in de periode erna rond de 3kg aan. Je metabolisme gaat idd omlaag waardoor je dus meer voedingstoffen kan benutten. Roken kost ook veel vocht!
 
Back
Naar boven