AndroidHealthClinic

Gewichtsverlies, maar ook verlies van vetvrije massa...

Bezoekers in dit topic

mani3012

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
31
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
69kg
Ik probeer te vermageren (en dus uiteraard vooral vetpercentage te verlagen) door combinatie van minder & gezonder eten en meer beweging/sport. Als sport ga ik nu 4 à 5 keer per week lopen. Ik volg "start to run" lessen (en zit momenteel aan les 15 van 30). Vanaf binnen een viertal weken, zodra ik minstens 5km zonder probleem kan lopen, zou ik 2 keer per week gaan lopen en 1 keer per week gaan zwemmen.

Voorlopig zijn de resultaten alvast zichtbaar. Ik ben al redelijk wat gewicht verloren en gezakt in vetpercentage. Zoals je hieronder kan zien, is mijn vetpercentage sinds 29/02 gezakt van 19,6% naar 17,8%. Als ik dat percentage in verhouding zet met mijn gewicht is mijn vetmassa gezakt van 16,25 naar 14,03 kg. Een totaal verlies van 2,22 kg vet.

Echter, mijn gewicht zelf is gezakt van 82,9 naar 78,8 kg. Een gewichtsverlies van 4,1 kg dus.

Daardoor maak ik mij nu wat zorgen: ik ben 4,1kg gewicht kwijt, waarvan slechts 2,22kg vet. Met andere woorden: ik ben dus ook 1,88kg vetvrije massa verloren, bijna evenveel als het vetlies...

Ben ik dan wel goed aan het vermageren?
Of is het normaal dat vermageren/gewichtsverlies ook gepaard gaat met verlies in vetvrije massa en is dit geen probleem, zolang de verhouding (percentages) vetvrije massa tot het totale gewicht niet zakt?

overzicht.PNG
 
Wat denk je van vocht amigo? Van die 4,1 kg aan gewicht is ook een hoop vocht.. Zeker in de 1ste week. Zou me dus niet teveel zorgen maken..
 
Gemeten met een weegschaal?
 
Dat is niet nauwkeurig.. stap 4 x op zo een weegschaal en jehebt een andere meetwaarde.
eelt, vocht, warme voeten.. hebben allemaal invloed op de metingen..
Beter doe je een huidplooimeting.
 
Geen krachttraining?
 
Een goede analyse begint met goede data. Vet% met een weegschaal is niet nauwkeurig zoals hierboven gezegd. je schema kan voorlopig de ijskast in, meet eerst goed je vet%
 
Back
Naar boven