Fitness Seller

Gewichtsverschil

Bezoekers in dit topic

Don D.

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
66
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
72kg
Goeiedag,

Ik heb mijn schijven en mijn barbell bij decathlon gekocht toen ik begonnen was met trainen.
Nu heb ik meer gewicht nodig en wou ik terug bij decathlon bestellen maar ik zag dat daar heel veel slechte reviews stonden, de schijven van slechte kwaliteit waren en dat ze niet wegen wat ze moeten wegen.

Dus heb ik het thuis is 2 schijven van 10kg gewogen
de eerste woog 9.8kg
de tweede was 10.2kg

is dit verschil normaal?
zo niet weten jullie waar ik dan goeie schijven kan kopen?
liefst via het internet dat ik het kan laten leveren.

Alvast bedankt!
 
Alle budget platen zullen marginaal gewichtsverschil hebben. Als je gekalibreerde schijven wilt hebben moet je bijvoorbeeld platen van Eleiko kopen. Maar dan betaal je wel 150 euro voor een twintig kilo plaat.
 
Alle budget platen zullen marginaal gewichtsverschil hebben. Als je gekalibreerde schijven wilt hebben moet je bijvoorbeeld platen van Eleiko kopen. Maar dan betaal je wel 150 euro voor een twintig kilo plaat.

ik moet dat niet hebben, vroeg me alleen af of dat het normaal was dat er een verschil was.
bij deze weet ik het bedankt!
 
Een afwijking van 2% of iets meer is redelijk normaal.
 
Voortaan schijven bestellen bij Fitness Seller dam heb je geen last van zulke grote afwijkingen.
 
Voortaan schijven bestellen bij Fitness Seller dam heb je geen last van zulke grote afwijkingen.

een afwijking van 2% kon toch geen kwaad? nu heb ik al terug bij decathlon besteld :s
want de diameter daar is 28mm, en ik zie bij andere 30mm of 50mm
 
Voortaan schijven bestellen bij Fitness Seller dam heb je geen last van zulke grote afwijkingen.
Onze gietijzeren halterschijven kunnen ook afwijken hoor, dat is onvermijdelijk bij gietijzer (tenzij de prijs een stuk hoger wordt, dan kunnen de gewichten gekalibreerd worden of iets dergelijks).

Een afwijking van 200 gram op een 10 kg gewicht is in ieder geval niet extreem ofzo :)
 
Onze gietijzeren halterschijven kunnen ook afwijken hoor, dat is onvermijdelijk bij gietijzer (tenzij de prijs een stuk hoger wordt, dan kunnen de gewichten gekalibreerd worden of iets dergelijks).

Een afwijking van 200 gram op een 10 kg gewicht is in ieder geval niet extreem ofzo :)

oke, bedankt
 
Post verkeerd gelezen dacht dat er 2kg afwijking stond ipv 200 gram.

Valt dus alleszins mee.
 
Maakt op ons niveau ook geen reet uit. Of ben je een serieuze gewichtheffer?
 
Back
Naar boven