Fitness Seller

Gewichtverlies advies nodig bij nekhernia (albuterol gebruik)

Bezoekers in topic

Gast 170932

Novice
Lid geworden
16 mei 2021
Lengte
1m70
Hoi Hoi,

Ik zou graag wat advies ontvangen betreffende mijn situatie.

Voorgeschiedenis
Voor dat ik uberhaupt ooit ziek ben geworden met rare ziektes was ik erg athletisch ingesteld. Ik deed aan atheletiek en handbal (competatief)
1,70 m met een gewicht van 65-68 kg, 17 jaar oud, lichaamstemperatuur 37,3 C gemiddeld.

Op mijn 18de kreeg ik last van mijn longen en bleek ik Sarcoidose te hebben. Dat jaar ben ik ook aan de anticonceptiepil gegaan (ook zeker van invloed op mijn gewicht)
Sindsdien is het berg afwaarts gegaan. Ik mocht niet meer sporten of belastende dingen doen voor mijn longen.
Gewichtstoename kwam toen erg snel. En toen ben ik blijven hangen op 80kg.

Vanaf een jonge leeftijd heb ik al last van chronische oorontstekingen en deze werden erger in mijn 20ge jaren.
Vanaf 21 tot 26 heb ik meer dan 15 x verschillende antibiotica gehad die mijn hele darmstelsel naar de klote hebben geholpen.
Ik raakte altijd geconstipeerd vanaf de eerste pil en het duurde elke keer ongeveer 6 maanden tot een jaar om het weer naar een acceptabel niveau te krijgen.
Helemaal normaal werdt het niet meer.

Helaas toen ik 26 was werd ik wakker met een half verlamd gezicht, Belse parese hiervoor kreeg prednisolon voorgeschreven voor een volle maand.
Prednisolon is absoluut geen fijn medicijn en heeft nare bijwerkingen.
Omdat tijdens de genezing ik veel last had van zenuwpijnen kreeg ik amitriptyline voorgeschreven voor een aantal maanden.
Na 1,5 maand ben ik meer gestopt vanwege de aanhoudende bijwerkingen.

Toen ik 30 was heb ik nogmaals prednisolon voorgeschreven gekregen omdat het erop leek dat ik weer Belse parese kreeg in mijn gezicht.
Dit heeft gelukkig niet door gezet.
Ditzelfde jaar hebben ze ontdekt dat ik geboren ben met 1 nier, ik heb een nierfunctie van 70% ten opzichte van een normaal persoon.

Sinds het gebruik van prednisolon en al die antibiotica is mijn gewicht alleen nog maar toegenomen helaas.
Mijn darmen werken absoluut niet meer zoals vroeger. Constipatie is de norm geworden en laxeermiddelen daar lachen mijn darmen alleen maar om. Die werken totaal niet meer.

2020 Calorie inname en werklast (niet aan de anticonceptie pil)
1,70 m, 98 kg 5 april 2020 (35% vet)
1400 calorie
4000 - 5000 kg tillen per dag voor werk
1,70 m 94,9 kg 25 Sep 2020 (31% vet)
Afname totaal: 3.1 kg (erg demotiverend)

Oktober: bedrijfsongeval; Hersenschudding en whiplash (onverwachte zwangerschap door de hersenschudding, abortus eind Nov).
December: full-time terug aan het werk.

Februari 2021: verplicht de ziektewet in door huisarts, ik was oververmoeid door de werklast van mijn werkgever.
1 Maart MRI: nekhernia C4-C5
5 Maart: verlammingsverschijnselen rechterarm, 95% krachtverlies, arm tinteled en brand, motoriek is slecht en warm en koud voel ik weinig van. (weinig tekenen van verbetering)

Zondag 16 Mei 2021 (huidige situatie) Wonend in de bossen van Noord Scandinavie
1.70 cm, 100,3 kg, 32 jaar oud en lichaamstemperatuur 36,1 C gemiddeld, gebruik anticonceptiepil (Vinelle 75microgram desogestrel)

Momenteel heb ik een nekhernia C4-C5 en verlammingsverschijnselen in mijn rechterarm.
Deze situatie is ontstaan door mijn sadistisch werkgever die mij afgelopen jaar als werkpaard heeft gebruikt voor het tillen van 20 000 kg per week (geen grapje).
Ja, de arbo dienst is hier mee bezig.

Door deze fijne situatie ben ik nu heel beperkt in wat voor soort sport ik kan doen.
De dichtsbijzijnde sportschool is 30 km hier vandaan en ik ben niet eens instaat om auto te rijden.
Van 1 auto rit in de week voor boodschappen kost het mij 3-5 dagen om te herstellen naar een pijn niveau waarbij ik niet een hele strip paracetemol en ibuprofen slik.
Ik heb een loopband, gewichten en een touw om mee te springen.

Ik probeer dagelijks te lopen, dit varieert van 1 - 4 km afhankelijk van hoe erg de pijn is.
Mijn calorie intake is 1400 calorien per dag (als ik hoger ga, kom ik meteen aan; lager gaan dan val ik sowieso niet af en wordt constipatie nog erger)

Ik heb de huisarts hier weten te strikken in het voorschrijven van Albuterol en ketotifen.
Ik gebruik deze sinds 27 april. Ik neem de albuterol altijd een uur voor het eten.
Schildklierhormonen zijn compleet normaal, geen afwijkingen.

4 mg 's morgens
4 mg 's middags
2 mg 's avonds
* ik krijg maar een beperkt recept van de huisarts (hij is streng in het gebruik)

27 april, 100, 3 kg - temp 35,9 C
4 mei, 99,3 kg - temp 36,3 C
6 mei 99,0 kg - 36,3 C
15 mei, 100,4 kg 36,0 C

Bijwerkingen albuterol: constipatie is erger, vaker koud en overmatig trillen.

Ik zeg niet dat ik verwacht van albuterol dat het een wondermiddel is. Maar ik had wel verwacht dat er iets zou gebeuren.

Zou het gebruik van de anticonceptiepil met Albuterol en Ketotifen weerhouden van af te vallen?

Graag voor dat je tips geeft over calorie intake of wat dan ook zorgvuldig deze post lezen.

1400 cal is mijn de optimum om af te vallen. Niet meer niet minder.
Sporten ---> nerhernia en krachtverlies in armen.

Alvast heel erg bedankt!!!

Naar boven