AndroidHealthClinic

Gewichtverlies in cutfase (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rbn87

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
1.237
Waardering
1.679
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Beste leden,

Op 8 januari plaatste ik het volgende topic:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/hoe-verder-progressie-van-afgelopen-weken.419176/#post-10121705

Op advies van een aantal leden ben ik een cutfase begonnen om mijn vetpercentage te verlagen. Hier ben ik nu 14 dagen mee aan de gang. Ik heb mijn schema aangepast naar 2400 kcal. Mijn onderhoud lag volgens verschillende calculators rond de 2650.

Op 10 januari woog ik 84.2 kg. Vanochtend woog ik 82.3 kg. Ik ben dus ongeveer een kilo kwijt in 12 dagen. Ik voel aan mijn lichaam dat ik slanker word en zie het ook in de spiegel. Qua kracht bouw ik nog steeds op en kan ik nog steeds wekelijks verhogen. Mijn stats:

- Bench Press: 3x6 x 87,5kg (deze groeit momenteel minder snel dan squat en deadlift)
- Deadlift: 1x5 x 120kg
- Squat: 3x6 x 90kg

Per dag drink ik 2 liter water minstens en drink ik zwarte koffie. Ik eet daarbij het volgende (elke dag gelijk, weekend uitzondering maar zorg dat ik qua macro's gelijk zit en niet boven de 2400 kom):

- 330ml melk
- perfect oats (XXL Nutrition)
- whey isolate (XXL Nutrition)
- banaan
- omega 3 capsule

- clementine
- handje ongebrande cashewnoten (30 gram)
- 100 gram kalkoenfilet

- 2 volkoren bollen
- pindakaas

- zoete aardappel
- 200 gram groenten (wisselend)
- stukje vlees (bief, kip of gehakt)

- 250 gram magere kwark

Ik kom dan uit op de volgende macro's (afgerond):

K: 260 gram
E: 160 gram
V: 80 gram
kcal: 2400

Hierbij heb ik de volgende vragen:

- Is 1 kg per 12 dagen een goede basis? Of moet ik mijn inname per dag nog verder verlagen?
- Op 2680 kcal kwam ik langzaam aan, is de marge tussen afvallen en aankomen dan zo klein?
- Zouden jullie aanpassingen maken aan bovenstaand schema?
- Tot wanneer zouden jullie cutten en een lean bulk inzetten?

Thanks in avance!
 
Ten eerste... waarom ga je niet gewoon verder in je oude topic? Je had hier geen nieuw topic voor aan hoeven maken. :o maar dat terzijde

- Richt je op max 0,5 kg per week. Sneller gaat ten kostte van je spiermassa. In het begin zal het sneller gaan. Dus als je verder wil afvallen zou ik niet lager gaan zitten maar dit gewoon nog een paar weken aanhouden.
- Je bent ook aan het trainen. Dus mogelijk ook wat spieropbouw. Vergeet niet dat je nooit 100% zeker weet wat je eet. Ook voedingswaardes op verpakkingen zijn gemiddeldes. Daarbij beweeg je ook nooit elke dag 100% hetzelfde. In het begin verlies je vooral ook veel vocht.. dus in het begin kan het snel gaan met afvallen en later veel minder snel (zie opmerking hiervoor). Dus ja.. ook met een klein verschil in kcal kan het (vooral in het begin) nog best snel gaan.
- Nee. hou eerst nog maar een paar weken vol en kijk wat je gewicht doet. (zie opmerking 1)
- Tot je zelf tevreden bent of te skinny wordt en weer massa wil bouwen. Dus ik zou zeggen kijk het eerst gewoon nog even aan.
 
Ten eerste... waarom ga je niet gewoon verder in je oude topic? Je had hier geen nieuw topic voor aan hoeven maken. :o maar dat terzijde

- Richt je op max 0,5 kg per week. Sneller gaat ten kostte van je spiermassa. In het begin zal het sneller gaan. Dus als je verder wil afvallen zou ik niet lager gaan zitten maar dit gewoon nog een paar weken aanhouden.
- Je bent ook aan het trainen. Dus mogelijk ook wat spieropbouw. Vergeet niet dat je nooit 100% zeker weet wat je eet. Ook voedingswaardes op verpakkingen zijn gemiddeldes. Daarbij beweeg je ook nooit elke dag 100% hetzelfde. In het begin verlies je vooral ook veel vocht.. dus in het begin kan het snel gaan met afvallen en later veel minder snel (zie opmerking hiervoor). Dus ja.. ook met een klein verschil in kcal kan het (vooral in het begin) nog best snel gaan.
- Nee. hou eerst nog maar een paar weken vol en kijk wat je gewicht doet. (zie opmerking 1)
- Tot je zelf tevreden bent of te skinny wordt en weer massa wil bouwen. Dus ik zou zeggen kijk het eerst gewoon nog even aan.

Ahh, sorry niet bij nagedacht. Daar had het wellicht beter gepast. Thanks voor je antwoord in ieder geval, duidelijk!

Ok. Dan zit ik nu dus in principe nog net goed (0,5kg p/w). Ik ga dit dan nog een aantal weken doorzetten totdat ik tevreden ben.
 
Back
Naar boven