AndroidHealthClinic

Gewoon wat meningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VStreet

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2006
Berichten
3.515
Waardering
2
Telkens 10x8x6x6

Maandag:
Biceps:
Standing Barbell Curl
Preacher Curl
Cable Curl

Borst:

Dumbbell Flyes
Incline Dumbbell Flyes
Barbell incline Bench Press (smalle grip)
Bench press

Benen:
45° leg press
Lever Seated Leg Curl
Death Squad

Woensdag:

Schouders:
Dumbbell Lateral Rise (seated)
Barbell Shoulder Press
Machinaal: oefening met stang net onder kin trekken (?)
Machinaal: oefening door stang tussen benen met licht gebogen armen voorwaarts te trekken.

Rug:
Cable front pulldown
Cable back pulldown
Chins
Seated row

Onderarmen
Wrist Curl 4 x 10
Reverse wrist curl 4 x 10

Vrijdag:
Triceps
Bench Dips
Tricep dips
Koord uit mekaar trekken
Barbell overhead

Kuiten
Standing calf raises
Calf press
Seated calf raises

Buik
verschillend; telkens 3 oefeningen

En zondag begint ie opnieuw.
Had graag wat meer aandacht besteed aan biceps en onderarmen. Eventueel om thuis te doen. Wanneer en hoe?? Enige tips?
 
Laatst bewerkt:
redelijk veel bicepswerk, ik zou alleen bb curl en preacher curl doen.

peck deck is nagenoeg hetzelfde als flyes, die kan er dus uit en dan zou ik die vervangen voor bench press of dumbbell press.

Machinaal: oefening met stang net onder kin trekken (?) zou ik eruit halen en vervangen voor rear delt row

Cable front pulldown
Cable back pulldown
Chins
Seated row
redelijk veel chin up achtig werk, ik zou iig 1 pulldown eruit halen en vervangen voor shrugs

bench dips en triceps dips zijn ook redelijk gelijke oefeningen, hiervan kun je er dus ook 1 weglaten en eventueel kun je ook nog 1 oefening weglaten, aangezien je ook redelijk wat werk doet voor je triceps.
 
"redelijk veel bicepswerk, ik zou alleen bb curl en preacher curl doen."

Denk je dat ik daar beter resultaat mee behaal?
Is vrij moeilijk voor mij om daar iet of wat volume te krijgen en te houden.
 
Waarom telkens een bepaald aantal herhalingen? Je stopt dus gewoon bij 6 reps als je er nog twee extra uit kan persen? Het zijn juist die laatste paar herhalingen voor failure waar het om draaid bij bodybuilding.
 
Waarom telkens een bepaald aantal herhalingen? Je stopt dus gewoon bij 6 reps als je er nog twee extra uit kan persen? Het zijn juist die laatste paar herhalingen voor failure waar het om draaid bij bodybuilding.


Zorg meestal dat de gewichten zo zwaar zijn (voor mijn normen) dat nr. 5 en 6 echt wel de laatste zijn. Moest het nog lukken doe ik er sowieso extra. Maar train altijd opbouwend bv 10x18-8x20-6x22-6x22, vind belangrijk dat de oefening goed uitgevoerd word en niets gesmokkeld....wat evident is, niet?

Toch bedankt ;)
 
ziet er goed uit ik zou allen me laatste setje voor 6 gaan
 
"redelijk veel bicepswerk, ik zou alleen bb curl en preacher curl doen."

Denk je dat ik daar beter resultaat mee behaal?
Is vrij moeilijk voor mij om daar iet of wat volume te krijgen en te houden.
less = more

ik doe nu 3x per week fullbody waarbij ik 1 oefening voor mijn biceps doe, de dumbbell curl en ik heb veel meer kracht gegained op m'n biceps als met mijn splitschema waarbij ik 4 oefeningen deed en in totaal 12 sets.
 
Biceps is tevel getraint, en thuis niet trainen, dan raak je het principe van spilt weg (1 week rust voor spieren).

Zelf zou ik 3 bicep oefeningen pakken.

Kuiten zou 1 minder mogen en bovenbenen 1 meer.

Bij borst ook bench press, incline of gewoon plat, en dan rugbrede of breder pakken. Als je smalle grip pakt, ga je meer je triceps meetrainen, bij breder pakken gaat je borst meer werken en je triceps minder.
 
Back
Naar boven