Fitness Seller

gewoon wording van weightgainer?

Bezoekers in dit topic

Sorrentino

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2010
Berichten
141
Waardering
18
Lengte
1m85
Massa
76kg
Yoyo,

Iemand vertelde me vandaag dat na een paar maanden tijd je lichaam dingen zoals bv. een weightgainer als Complex Carb Gainer gewoon wordt en je hier dus niet echt optimaal resultaat meer uit kan gaan halen.
Dus vroeg ik me af of dit echt is of gewoon broscience is?
En is het dan beter om even over te schakelen op een andere?

Ik hoor het graag van jullie krachtpatsers
 
Ik vind het maar een dikke bull, weightgainer is denk ik een mix van beetje whey en havermout
 
Ik vind het maar een dikke bull, weightgainer is denk ik een mix van beetje whey en havermout

:rolleyes: kijk daar heb je tenminste wat aan....zo een antwoord.haha weloverwogen en constructief en vooral objectief

maar het dikke bull idee voel ik ook wel een beetje, waarom al die liflafjes gewoon meer vreten dan je normaal doet... lukt het je niet in 6 maaltijden doe het dan in acht en meer geproportioneerd.

maar O.T. ik zou het echt niet weten maar ik heb een serieuze site gevonden waar experts bepraten of het wel of niet went. hehe
klik
 
:rolleyes: kijk daar heb je tenminste wat aan....zo een antwoord.haha weloverwogen en constructief en vooral objectief

maar het dikke bull idee voel ik ook wel een beetje, waarom al die liflafjes gewoon meer vreten dan je normaal doet... lukt het je niet in 6 maaltijden doe het dan in acht en meer geproportioneerd.

maar O.T. ik zou het echt niet weten maar ik heb een serieuze site gevonden waar experts bepraten of het wel of niet went. hehe
klik

Bedankt, daar heb ik wat aan :rolleyes: Ik neem het niet als maaltijdvervanger ofzo, enkel als aanvulling op momenten dat ik even niet naar voedsel kan grijpen. Omdat ik ook hier uit het maximale wil halen, daarom de vraag :)
 
Yoyo,

Iemand vertelde me vandaag dat na een paar maanden tijd je lichaam dingen zoals bv. een weightgainer als Complex Carb Gainer gewoon wordt en je hier dus niet echt optimaal resultaat meer uit kan gaan halen.
Dus vroeg ik me af of dit echt is of gewoon broscience is?
En is het dan beter om even over te schakelen op een andere?

Ik hoor het graag van jullie krachtpatsers

Misschien dat hij bedoelt dat als je een weightgainer neemt een tijd en hopelijk dus zwaarder wordt icm je voeding het niet meer zal werken omdat je caloriebehoefte dan hoger is als eerst en dus wordt je niet meer zwaarder. In die zin is het lichaam ook gewend aan de weightgainer maar dus eigenlijk aan de kcals er in
 
Misschien dat hij bedoelt dat als je een weightgainer neemt een tijd en hopelijk dus zwaarder wordt icm je voeding het niet meer zal werken omdat je caloriebehoefte dan hoger is als eerst en dus wordt je niet meer zwaarder. In die zin is het lichaam ook gewend aan de weightgainer maar dus eigenlijk aan de kcals er in

Nee, hij bedoelde dat zoals bij het trainen, als je hele tijd zelfde oefeningen/zelfde gewicht doet, nooit is verhogen in gewicht of afwisselen van oefening dat je lichaam dat gewoon wordt en ook niet meer gaat groeien. Dus dat je met iets anders je lichaam gaat "shocken" en zo weer gaat laten groeien.
 
Nee, hij bedoelde dat zoals bij het trainen, als je hele tijd zelfde oefeningen/zelfde gewicht doet, nooit is verhogen in gewicht of afwisselen van oefening dat je lichaam dat gewoon wordt en ook niet meer gaat groeien. Dus dat je met iets anders je lichaam gaat "shocken" en zo weer gaat laten groeien.

Ik ben de persoon die dit voor hem zei. Na een tijdje moet je van poundage veranderen (afwisseling van gewicht - oefening) om je spieren te doen prikkelen om massa op te bouwen. Ik zei ook dat als je steeds weightgainers gaat gebruiken op specifieke belangrijke maaltijden te verplaatsen geen goed oplossing is (hij doet dit op veel maaltijden en de helft van zijn schema bestaat bijna uit shakes). Vaste maaltijden nemen blijft de ideaalste manier voor spieropbouw omdat je steeds verschillende aminozuren profielen binnen krijgt. Shaken werkt het effectiefste in mijn opinie enkel 'smorgens en na een training. Voor de rest moeten het warme maaltijden zijn. Werkt voor mij als de bom en ik ben zeker dat het voor hem ook gaat helpen daarom de advies want ik was vroeger ook zo een shake-believer ;)

Broscience down, Proscience up :)
 
Nee, hij bedoelde dat zoals bij het trainen, als je hele tijd zelfde oefeningen/zelfde gewicht doet, nooit is verhogen in gewicht of afwisselen van oefening dat je lichaam dat gewoon wordt en ook niet meer gaat groeien. Dus dat je met iets anders je lichaam gaat "shocken" en zo weer gaat laten groeien.

Als je dit naar een WG doortrekt dan kan je ook stellen dat na een gegeven periode brood met kaas en een glas melk z'n werking verliest.

WG is gewoon eiwit en koolhydraten wat je kan nemen als je via je gewone voeding niet voldoende calorien binnen krijg (meeste calorien in een WG zijn gewoon goedkope koolhydraten), niet meer en niet minder.
 
Als je dit naar een WG doortrekt dan kan je ook stellen dat na een gegeven periode brood met kaas en een glas melk z'n werking verliest.

WG is gewoon eiwit en koolhydraten wat je kan nemen als je via je gewone voeding niet voldoende calorien binnen krijg (meeste calorien in een WG zijn gewoon goedkope koolhydraten), niet meer en niet minder.

3XL , tijdens 'clean'bulken , wat ik nu momenteel aan het doen ben...
is het verstandig om 2weightgainers te nemen ?
één met je middag eten en één na je training.
of is weightgainer eigenlijk GEEN aanrader ?
 
Als je dit naar een WG doortrekt dan kan je ook stellen dat na een gegeven periode brood met kaas en een glas melk z'n werking verliest.

WG is gewoon eiwit en koolhydraten wat je kan nemen als je via je gewone voeding niet voldoende calorien binnen krijg (meeste calorien in een WG zijn gewoon goedkope koolhydraten), niet meer en niet minder.

Ja precies, dit dacht ik ook.
 
3XL , tijdens 'clean'bulken , wat ik nu momenteel aan het doen ben...
is het verstandig om 2weightgainers te nemen ?
één met je middag eten en één na je training.
of is weightgainer eigenlijk GEEN aanrader ?

Clean bulken met een WG ??

Clean bulken is bulken met "schone"voeding, maw natuurlijke voeding die weinig/geen toevoegingen bevat en ik denk niet dat WG'rs daar onder vallen.

Wat je nu doet is gewoon bulken en ja, daar zijn WG'rs uitermate geschikt voor.
 
Als je dit naar een WG doortrekt dan kan je ook stellen dat na een gegeven periode brood met kaas en een glas melk z'n werking verliest.

WG is gewoon eiwit en koolhydraten wat je kan nemen als je via je gewone voeding niet voldoende calorien binnen krijg (meeste calorien in een WG zijn gewoon goedkope koolhydraten), niet meer en niet minder.

dit
 
Clean bulken met een WG ??

Clean bulken is bulken met "schone"voeding, maw natuurlijke voeding die weinig/geen toevoegingen bevat en ik denk niet dat WG'rs daar onder vallen.

Wat je nu doet is gewoon bulken en ja, daar zijn WG'rs uitermate geschikt voor.

bedankt voor je reactie , ik zat met mijn 2 wg +- rond de 6000cal op trainingsdagen
heb mijn voedingsschemaff aangepast en de 2 WG per trainingsdagen weggegooid en ik zit nu rond de 3500cal

denk dat het beter is niet?
 
Zegt me weinig zonder te weten wat je onderhoudsbehoefte is, maar 6000Kcal is idd aan de hoge kant :D (ik ga dan uit van iemand die gemiddeld traint, als je veel/vaak en lang traint wordt het en ander verhaal).

Dus reken je onderhoudsbehoefte uit en ga daar wat bulken aangaat 500-1000Kcal boven zitten. (onder de 500Kcal extra is geen bulken maar gewoon eten om massa aan te komen)
 
Zegt me weinig zonder te weten wat je onderhoudsbehoefte is, maar 6000Kcal is idd aan de hoge kant :D (ik ga dan uit van iemand die gemiddeld traint, als je veel/vaak en lang traint wordt het en ander verhaal).

Dus reken je onderhoudsbehoefte uit en ga daar wat bulken aangaat 500-1000Kcal boven zitten. (onder de 500Kcal extra is geen bulken maar gewoon eten om massa aan te komen)

bedankt voor je interressante antwoord 3XL

mss kun je mij ff helpen :
Leeftijd20
Lengte (cm)177
Totale lichaamsgewicht (kg)82,0
Vetpercentage15,0%
VVM69,7
Activiteitsfactor1,55
BMR1938kcal
Onderhoudsniveau3005kcal
Cutten2704
Bulken3305kcal

dit zijn mijn gegevens zouden ze dan niet kloppen ?
 
Laatst bewerkt:
dit zijn mijn gegevens zouden ze dan niet kloppen ?

Dat kan ik niet zeggen. Ik neem aan dat je de gevraagde gegeven naar waarheid heb ingevuld en dat daar die 3000Kcal onderhoud uit is gerold.

Voor bulken zou je dus naar de 3500-4000Kcal/dag moeten.

Probeer anders meerdere van dit soort berekeningen om aan een ondehoudsniveau te komen. Hier een vrij uitgebreide [Link niet meer beschikbaar]
 
Dat kan ik niet zeggen. Ik neem aan dat je de gevraagde gegeven naar waarheid heb ingevuld en dat daar die 3000Kcal onderhoud uit is gerold.

Voor bulken zou je dus naar de 3500-4000Kcal/dag moeten.

Probeer anders meerdere van dit soort berekeningen om aan een ondehoudsniveau te komen. Hier een vrij uitgebreide [Link niet meer beschikbaar]

bedankt 3XL !
 
Back
Naar boven