MuscleMeat

Sticky Gewrichtspijn preventie en behandeling: Glucosamine en Chondroitine Sulfaat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vaag artikel. Het werkt 100% zeker en heel goed ook. Aan de lijve ondervonden ;)
Science-based medicine is over het algemeen wel een objectieve en betrouwbare bron. Zelf merk ik niets van Glucosamine, en dat zegt niets.
 
Ik heb 6 maanden nekpijn gehad, niets hielp. De dokter zei gewoon wachten tot het overgaat. Ook had ik al sinds kind last van krakende gewrichten. Ik ben osteoplus gaan gebruiken en binnen 3-4 weken waren alle klachten weg (elke dag beetje beter). Sindsdien nergens meer last van gehad. Zegt genoeg denk ik.
 
Monsterplacebo dan bij me, haalt alle pijntjes weg
 
Ach mijn moeder is na het bezoeken van een homeopaat genezen van al haar rugklachten. Daarvan weten we zeker dat het niet werkt. Placebo is een krachtig effect.
 
Ach mijn moeder is na het bezoeken van een homeopaat genezen van al haar rugklachten. Daarvan weten we zeker dat het niet werkt. Placebo is een krachtig effect.

Maar net niet krachtig genoeg om terugkerende ontstekingen de kop te bieden, daarom weet ik (voor mn eigen) dat dit wel werkt ;)
 
Ach mijn moeder is na het bezoeken van een homeopaat genezen van al haar rugklachten. Daarvan weten we zeker dat het niet werkt. Placebo is een krachtig effect.
Onmogelijk bro, placebo werkt niet op die manier. Je hoorde kraken (luid) in de gewrichten en ik voelde duidelijk hevige pijn in de nek. Dat gaat niet zomaar weg omdat je denkt dat het wel zal weggaan. Dat komt door een betere smering. Verder is er voldoende bewijs in onderzoek naar de werking, deze is duidelijk bewezen.

Dit is één artikel dat negatief is tegenover letterlijk honderen die positief zijn, lees eens wat verder rond op het internet ;)
 
Als ik het goed begrijp werkt glucosamine of chondroïtine helemaal niet?
Nu ja, ik heb er zelf ook nog geen goede resultaten mee geboekt.
Ik zit met kraakbeenletsel in beide knieën en als basketter is dit geen aangename blessure. Oorspronkelijk werkte voor mij enkel het gebruik van pijnstillers. Ondertussen neem ik nog steeds atroflex maar die zou dus wel eens overbodig kunnen zijn. Organisch silicium heeft voor mij wel al zeer goede en merkbare resultaten geboekt.
 
haha, klopt... ik begrijp het helemaal niet goed :-)

ik zal maar gewoon van m'n eigen ervaring uitgaan he...
glucosamine en chondroïte helpt voor mij persoonlijk maar een klein beetje.
Als ik silicium gebruik merk ik heel goede resultaten.

Wat al die onderzoeken betreft... ik denk er het mijne van ;-)

En dan zeggen dat ik sportvoedingsdeskundige ben :-)
 
Als het probleem niet zit in de smering zal je inderdaad niet veel merken van glucosamine. Een supplement nemen om een tekort op te vangen dat er niet is, is inderdaad niet erg zinvol. Ikzelf en vele anderen merken een duidelijk en groot verschil. En tja als je gerandomiseerde, dubbelblinde en placebogecontroleerde onderzoeken niet meer serieus gaat nemen vraag ik me af wat je dan nog wel serieus kan nemen.
 
Het probleem is gewoon dat er teveel artikels de ronde doen die niet de waarheid vertellen. Ik besef maar al te goed dat glucosamine en chondroïtine de vloeistof tussen het kraakbeen vervangt, daar heb ik geen onderzoek voor nodig. Het enige waar ik het mijne van denk zijn de artikels die door producenten zelf gelanceerd worden om hun product de hemel in te prijzen.
 
Ik heb 6 maanden nekpijn gehad, niets hielp. De dokter zei gewoon wachten tot het overgaat. Ook had ik al sinds kind last van krakende gewrichten. Ik ben osteoplus gaan gebruiken en binnen 3-4 weken waren alle klachten weg (elke dag beetje beter). Sindsdien nergens meer last van gehad. Zegt genoeg denk ik.

Beetje kort door de bocht.
Omdat het bij jou werkt, zal het ook wel bij iedereen werken?

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar vind het wel een beetje een appart verhaal.

Naast jou zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die helemaal geen positieve ervaring hebben met chondroïtine en dergelijke.

Als ik een keer tijd heb zal ik er eens onderzoek naar doen.
 
Heb vandaag gehoord dat glucosamine ook helpt bij scheenbeenvlies ontsteking (shin splints) Is dit mogelijk..? iemand ervaring?
 
Beetje kort door de bocht.
Omdat het bij jou werkt, zal het ook wel bij iedereen werken?
Eigenlijk wel ja, een mens is een mens. De actieve stof werkt in dit geval steeds op dezelfde manier. Op dat vlak is er geen verschil te vinden.

Het is helemaal niet kort door de bocht als je zowel betrouwbare wetenschappelijke studies, als eigen ervaringen opneemt in je onderbouwing.

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar vind het wel een beetje een appart verhaal.
Als je er geen ervaring mee hebt dan lijkt het mij ongepast om een mening te geven.

Naast jou zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die helemaal geen positieve ervaring hebben met chondroïtine en dergelijke.
Omdat ze het product niet gebruiken waarvoor het gemaakt is, een verkeerde verwachting hebben etc. Je ziet het elke dag in de supplementenwereld.

Als ik een keer tijd heb zal ik er eens onderzoek naar doen.
Onderzoek hoort echter gecontroleerd te gebeuren en niet in iemands vrije tijd.
 
Eigenlijk wel ja, een mens is een mens. De actieve stof werkt in dit geval steeds op dezelfde manier. Op dat vlak is er geen verschil te vinden.
AS is ook een werkzame actieve stof. Ook dat werkt bij verschillende mensen op verschillende manieren.

Het is helemaal niet kort door de bocht als je zowel betrouwbare wetenschappelijke studies, als eigen ervaringen opneemt in je onderbouwing.
Het ging er mij juist om dat je geen wetenschappelijke studies in je uitspraak meenam, maar enkel zei: het werk voor mij, dat zegt genoeg. Ik vond dat niet genoeg zeggen.

Als je er geen ervaring mee hebt dan lijkt het mij ongepast om een mening te geven.
Ik heb mijn mening nog helemaal neit gegeven.

Omdat ze het product niet gebruiken waarvoor het gemaakt is, een verkeerde verwachting hebben etc. Je ziet het elke dag in de supplementenwereld.
Oke, mee eens.


Onderzoek hoort echter gecontroleerd te gebeuren en niet in iemands vrije tijd.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld. Ik doelde op literatuuronderzoek. Heb al even snel het een en ander opgezocht. Meeste bronnen die ik heb gevonden bewijzen inderdaad dat chondroitine inderdaad helpt bij de klachten die in de OP beschreven staan. Verder vond ik het niet interessant genoeg, omdat ik zelf geen kraakbeenklachten heb.
 
AS is ook een werkzame actieve stof. Ook dat werkt bij verschillende mensen op verschillende manieren.
Niet op verschillende manieren, maar met minder of meer effect en minder of meer bijwerkingen. Het mechanisme verandert niet.

Bij mensen waarbij glucosamine niet werkt zal er ofwel geen nood aan zijn, ofwel ligt de oorzaak van hun klachten ergens anders.

Het ging er mij juist om dat je geen wetenschappelijke studies in je uitspraak meenam, maar enkel zei: het werk voor mij, dat zegt genoeg. Ik vond dat niet genoeg zeggen.
Misschien heb jij mij wel verkeerd begrepen? Met "zegt genoeg" bedoel ik niets anders dan "dit heeft duidelijk bij mij geholpen".

Ik heb mijn mening nog helemaal neit gegeven.
Toch wel, je geeft negatieve kritiek, dat is imo een mening.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld. Ik doelde op literatuuronderzoek. Heb al even snel het een en ander opgezocht. Meeste bronnen die ik heb gevonden bewijzen inderdaad dat chondroitine inderdaad helpt bij de klachten die in de OP beschreven staan. Verder vond ik het niet interessant genoeg, omdat ik zelf geen kraakbeenklachten heb.
Chondroitine vind ik zelf minder interessant, maar icm glucosamine merk je het wel.
 
Heb vandaag gehoord dat glucosamine ook helpt bij scheenbeenvlies ontsteking (shin splints) Is dit mogelijk..? iemand ervaring?
 
Heb vandaag gehoord dat glucosamine ook helpt bij scheenbeenvlies ontsteking (shin splints) Is dit mogelijk..? iemand ervaring?

Ja, dat is vaak de reden dat hardlopers dit supplement gebruiken. Rust is echter belangrijker bij zo'n blessure.
 
Ja ik ben al een heel eind op weg met herstellen.. (rust,fysio,opbouwen) Maar ik dacht mischien als ik glucosamine neem dat het nog beter gaat..

Iemand nog tips voor welke merken? Ik zat zelf te denken aan de glucosamine van www.glucosamine.com
 
Origineel gepost door Phenochef :
Ik gebruik Osteoplus en ben daar heel tevreden over .
+1, nekklachten weg en geen gekraak meer in gewrichten! Neem zelf 3x daags de normale dosis. Het is geen goedkoop product maar met de grootste doos doe je wel lang.

Op deze site:
http://www.farmaline.be/nl/Gamma/2/...aand-GRATIS/?gclid=CN-EwK2azpgCFUM-3godQxvI1g

ziet het er best wel goedkoop uit i.v.m. andere gelijkaardige produkten.
30.40 + 3.20 euro verzendingskosten voor 180 tabs.
 
Back
Naar boven