XXL Nutrition

Gezakt.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Zo jongens, na weer een lang jaar nix doen, ben ik weer eens gezakt voor mijn havo.... :clap: Ben 21 jaar en nog steeds geen havo!!!! Ja...het is mijn eigen schuld, ben gewoon een luie klootzak! Hier wat achtergrond informatie:

1 havo nix gedaan
2 havo nix gedaan
3 mavo nix gedaan
4 mavo >>> geslaagd, eitje, kheb geen reet gedaan
4 havo >>> net niet gehaald, weer nix gedaan
1mbo 1e jaar: gehaald, nix gedaan, maar ik vond de opleiding nix
4/5 havo (in 1 jaar) niet gehaald, geen reet gedaan
4/5 havo overige vakken >>> gezakt op 0,1 punt (weer nix gedaan)

Jajaja ik heb echt wat bereikt in mijn leven, he?? Wel stoer he?

MAAR NU IS HET GENOEG!!!!!!!!!!! Deze klootzak gaat wat met zijn leven doen!!!!!! Ik ga laten zien, dat er meer in mij zit!!! geen laks gedoe meer!

Morgenvroeg sta ik iig naar school, om te proberen 1/10 puntje erbij te sprokkelen. Zal me waarschijnlijk niet lukken, maarja; niet geschoten is altijd mis, zeggen ze...

Ga daarna naar het arbeidsbureau om een baantje te zoeken voor 4 dagen in de week (hoop wel dat ik er veel kan eten natuurlijk op mijn toekomstige baantje :p) Ik ga zeggen: Hee ik ben Niels, ben een enorme lul geweest, *leg me geschiednis uit*, en ik wil werken!

ik ga dus een jaartje werken, en ook mijn havo afmaken (ook trainen natuurlijk :p) en daarna naar het HBO. Waarschijnlijk integrale veiligheidskunde in Den Haag...
Weet eigenlijk niet waarom ik het hier allemaal neerzet, maar goed Deze KLOOTZAK gaat VERSTANDIG EN HUGE worden

later
 
uhm.. tja wat kan ik anders zeggen als... gecondoleerd... ik zie dat je het pad des scholen al goed weet te bewandelen...

dit heb ik gedaan:

1 mavo/havo/vwo -> eerste halfjaar ging netjes, toen werd zomer dus naar
2 mavo/havo -> vette vette klas... veel humor, we kregen dubbele punten, maar ik scoorde hoger op havo als mavo niveau dus....
3 havo -> ging perfect.. hoge cijfers, ik kon elke richting op die ik wou, elk was zeer netjes (7,8,9)
4 havo -> kwerd 16... men schoolpunten zakte... net niet gehaald
4 havo -> op 1/10 punt niet over... eerste periode 32 spijbeldagen, tweede periode 48 spijbeldagen, derde periode 76 spijbel dagen.... (wat een domoor.. 2 uur meer geleerd gehad en ik was over....)
4/5 havo (ik ging naar een speciale school) -> afstuderen met 10 vakken ofzo... na halfjaar gaan werken... had echt geen zin meer in school...

na half jaar werken...

mts
1e klas -> hele goede punten
2e klas -> nette punten
3e klas -> net over
4e klas -> netjes gehaald

toen een jaar werken.... na een jaar geen zin meer om te werken (ik werkte 6 dagen in de week, soms wel 60 uur per week)

hts
1e klas -> bar slecht.... na een halfjaar teruggezet
2e klas -> ging netjes.... niet speciaal...
3e klas -> BOOM baby... studiepunten grijpen... heeeerlijk :D
4e klas -> bijna alles eerste halfjaar netjes weggewerkt, redelijk hoge examencijfers (ff was er nog sprake van afstuderen met lof (alles 8 of hoger), toch maar niet gedaan, ik wou blijven trainen :D en dat kost tijd), nu bijna klaar, netjes afgestudeerd over 2 weken...

heel men opleiding dan in 4 jaar, en ik moet zeggen, ik ben er trots op (ik kan niet zo goed leren, concentratie problemen, ben vrij druk etc etc :D)

nu dalijk heerlijk een jaar leven voor de sport... bf omlaag, spiermassa omhoog (ben ik nu goed mee bezig)

dussem.... eigenlijk het moraal is

****IN ECTO... alles komt goed dude :D

(p.s. HBO ownz je naadje.. veel beter als de kinderachtige havo ;))
 
hmm ik krijg morgen mijn examenuitslag

ben benieuwd
 
Kijk...er is nog hoop :D... Ja man, heb echt veel gespijbeld, heb ook een hele tijd veel geblowd en ik ben alleen gemotiveerd in dingen waarin ik geinteresseerd ben... Maar goed: DEZE GAST GAAT VERANDEREN!!

btw. Ik ben trots op je Jimmy!! Je moet gewoon wat met je leven doen!
 
Originally posted by nilsjei1234
hmm ik krijg morgen mijn examenuitslag

ben benieuwd

Good luck, wat denk je?
 
nice, ik was een van de gelukkige die de havo vorig jaar wel zonder een **** te doen wist te halen. :D

doe nu atheneum wil naar universiteit, doe nog steeds geen kanker maar sta bijna alleen maar 8-en dus gaat egt relax.

kortom c' ya all @ universiteit binnekort :D
 
ok deal :D
 
voel me wel beetje klein stuudje hier...:D
Ik zit nu nog in mijn 4e jaar vwo!!
Kga gelukkig net over, en ook mijn eerstexamens
voldoende gemaakt!
Seeya'll @ University soon...

Greetz,
Jurre
 
Originally posted by f*cking ecto
Zo jongens, na weer een lang jaar nix doen, ben ik weer eens gezakt voor mijn havo.... :clap: Ben 21 jaar en nog steeds geen havo!!!! Ja...het is mijn eigen schuld, ben gewoon een luie klootzak! Hier wat achtergrond informatie:

1 havo nix gedaan
2 havo nix gedaan
3 mavo nix gedaan
4 mavo >>> geslaagd, eitje, kheb geen reet gedaan
4 havo >>> net niet gehaald, weer nix gedaan
1mbo 1e jaar: gehaald, nix gedaan, maar ik vond de opleiding nix
4/5 havo (in 1 jaar) niet gehaald, geen reet gedaan
4/5 havo overige vakken >>> gezakt op 0,1 punt (weer nix gedaan)

Jajaja ik heb echt wat bereikt in mijn leven, he?? Wel stoer he?

MAAR NU IS HET GENOEG!!!!!!!!!!! Deze klootzak gaat wat met zijn leven doen!!!!!! Ik ga laten zien, dat er meer in mij zit!!! geen laks gedoe meer!

Morgenvroeg sta ik iig naar school, om te proberen 1/10 puntje erbij te sprokkelen. Zal me waarschijnlijk niet lukken, maarja; niet geschoten is altijd mis, zeggen ze...

Ga daarna naar het arbeidsbureau om een baantje te zoeken voor 4 dagen in de week (hoop wel dat ik er veel kan eten natuurlijk op mijn toekomstige baantje :p) Ik ga zeggen: Hee ik ben Niels, ben een enorme lul geweest, *leg me geschiednis uit*, en ik wil werken!

ik ga dus een jaartje werken, en ook mijn havo afmaken (ook trainen natuurlijk :p) en daarna naar het HBO. Waarschijnlijk integrale veiligheidskunde in Den Haag...
Weet eigenlijk niet waarom ik het hier allemaal neerzet, maar goed Deze KLOOTZAK gaat VERSTANDIG EN HUGE worden

later

tjah dat is niet best en je bent al 21, ik zelf doe 5 atheneum en ga waarschijnlijk/hoop ik over...maarre succes ecto
 
Rot voor je ecto, hoop dat je dat 1/10e punt r nog bij kan kletsen :)

Ik zelf heb ook havo gedaan. Ging eigenlijk allemaal lekker. Behalve de 2e klas, was zo slecht in frans en duits (woordjes leren; waaaaaaaaaa) dat ik dar bijna op bleef zitten. Maar gelukkig ging ik net over. Toen ik nou emaal mijn vakkenpakket had in de 4e begon de pret. Elke dag blowen, elke pauze blowen, hele dag stoned op school. Waren mooie tijden :) Toen ook heel makkelijk geslaagd in de 5e. Jezus, ik had gemiddeld wel 3 punten hoger voor mijn exames als voor mijn schoolonderzoeken. WiskundeB schoolonderzoek stond ik een 5.6, ik had een 9,1 voor mijn examen. Was wel ff verbaasd.

Toen naar de HTS gegaan. En daar mag je zelf uit maken of je wel of niet op komt dagen op je college's. Dus meneer Rob G had heel veel vrij. Lekker veel tijd om te trainen. Dat heeft me wel een studievertaging gekost van een half jaar. Heb toen een half jaar thuis gezeten en in totaal iets van 20 uur les gehad. Geen uur gewerkt of iets anders. Dus letterlijk een half jaar achter de computer gehangen en uit geslapen. En volgen jaar ga ik afstuderen :) Hoop ]r dan nog een universitaire studie achter aan te doen... We zien wel, als ik maar ****ING HUGE word! :)
 
nu ik:
1 gymnasium
2 gymnasium
3 atheneum
4 atheneum
5 atheneum
en volgend jaar: 6 atheneum

zitten blijven lijkt me eigenlijk best relaxt, het jaar erna hoef je geen reet te doen! moet ik maar eens over na gaan denken....
mijn cijfers omlaag praten? ;)
 
Hmm ben blij niet in deze tijd van verlokkingen op school te zitten.. luister jongens: oma praat!

In mijn jeugd was huiswerk maken zo'n beetje het enige tijdverdrijf naast tv-kijken en lezen. Kunst, dat je dan wel je best doet... althans als je in een klein en slaperig dorpje woont.

Toen ik eenmaal ging studeren in Wageningen, was het een stuk moeilijker. Alleen wonen, niemand die je controleert, etc. Veel meer afleiding.

Ik kan je dus wel een aantal tips geven.

Allereerst. Stel prioriteiten: wat is belangrijker? Luieren of een diploma? Diploma toch?
Dan moet je daar voor werken, net zoals je op de sportschool je best doet om er beter uit te zien.

Als je niet zo begaafd bent, je bent toch een f*cking ecto betekent dat: extra hard of slimmer werken.

Ik was een f*cking ecto qua studeren maar heb toch een dubbele titel waar ik best trots op ben: ir. ing.
Ik heb er kei- en keihard voor moeten werken.. geen tijd voor leuke dingen gehad. Maar ik had het er voor over.
Net zoals ik nu kei- en keihard moet werken om dat verdomde overgewicht kwijt te raken!

Een aantal dingen om het je makkelijker te maken:
Geen verleidingen, dus :
- niet doordeweeks internetten, als je dat op je kamer hebt, kun je beter ergens anders studeren, of zoals ik overweeg, kabel in beheer geven
- geen tv-kijken : heb tijdens studie geen tv gehad en na paar jaar ook weer afgeschaft (radio en krant geven genoeg info).
En zo zijn er genoeg voorbeelden te vinden, net als met lijnen moet je smokkeldagen invoeren om het vol te houden.

Zorg ervoor een sociaal leven over te houden, maar laat het niet je hele leven beheersen.

O ja... eh, een diploma zegt OOK niet alles!
Kijk eens rond, er zijn zat beroepen waar je goed kunt verdienen terwijl er andere soorten eisen worden gesteld.
Is niet een gevleugelde uitdrukking "was ik maar loodgieter geworden". In de bouw wordt echt heel goed verdiend! Er is veel vraag naar mensen met vakmanschap en een goed stel handen aan het lijf. Staar je niet blind op een stukje papier wat in feite nog niets zegt.


Raak je bewust van je kwaliteiten.. waar blink je in uit? Oriënteer je je op de arbeidsmarkt....
Ikzelf heb me in het verleden te veel blindgestaard op dat stukje papier, zonder me te realiseren dat ik daarna nog wel werk moest vinden. Vind de balans tussen een studie die je leuk vindt en een studie waarmee je ook een kans maakt op de arbeidsmarkt.

Nou ja.. dat was weer een lang stuk, hoop dat je er wat aan hebt. Dan heb ik mijn tijd weer niet verprutst hier....

Als iemand me nu nog van mijn internetverslaving af zou kunnen helpen??? Dan kan ik eindelijk eens dat boek gaan schrijven waar iedereen van zegt dat ik dat eens moet gaan doen!

Espi, alsnog verzeild in de puberteit?
 
Laatst bewerkt:
ir. en ing. Dus je bent gewoon ir.? Want ing. is hetzelfde als ir. alleen een niveau lager. Dus als je ir. bent ben je automatisch ook ing. Of zit ik nou fout te denken?

Ennuh, je hebt gelijk Espi, je moet je niet blind staren op een papiertje. Maar ik heb wel zoiets: haal eers maar eens je papieren (of probeer het), met je handen ongeschoold werk doen kun je nog altijd, toch?

Van mijn vriendin is nu voort meer als de helf van school af en ze hebben allemaal geen opleinding of niets (jah ok, middelbare school). Zij hebben nu elke maand een ander baantje want als het ergens slecht gaat ben jij (zonder papiertje) de eerste die ze buiten kicken. En het is niet altijd even makkelijk dan meteen weer een nieuwe leuke baan te vinden.
 
vwo in 1 x gehaald, in 99 maar vond t gewoon niet moeilijk, deed voornamelijk beta vakken ofzo noem je dat, natuurkunde, scheikunde, wiskunde b etc, ben uiteindelijk toch economie :rolleyes: gaan studeren, wil na de zomer me gaan orienteren voor me stage en scriptie. Maar ik ben niet zo gemotiveerd meer, na weer 4 jaar leren na t vwo. Hopelijk na de vakantie is dat beter.
 
En heb je die tiende punt erbij weten te brabbelen ecto?

Ik zit zelf in 5 VWO en ben bezig met mijn tentamenweek, ga wel aardig tot nu toe :D
 
Originally posted by f*cking ecto
Kijk...er is nog hoop :D... Ja man, heb echt veel gespijbeld, heb ook een hele tijd veel geblowd en ik ben alleen gemotiveerd in dingen waarin ik geinteresseerd ben... Maar goed: DEZE GAST GAAT VERANDEREN!!

btw. Ik ben trots op je Jimmy!! Je moet gewoon wat met je leven doen!

Hoop ? ja ach ..... mijn carriere ;

- 1 Havo/Vwo Leraren vonden het fijn als ik huiswerk maakte, dus daat deed ik soms ... maar niet te vaak anders werden ze verwend
- 2 Havo/Vwo Het ontwijken van de pest koppen nam veel tijd maar tijdens de les lieten ze me met rust ... dus ....
- 3 Havo/Vwo Nu ik assistent systeembeheerder was kon ik altijd het computer lokaal gebruiken om te schuilen
- 4 Havo Tsja al de wiskunde leraar les in programmeren wil hebben van je wat doe je dan ?
- 5 Vwo Mijn cijfers op 4 havo waren te goed dus zat ik in 5 vwo. Ondertussen flink paranoide maakte ik me vooral zorgen om hoe ik naar huis zou fietsen.
- 6 Vwo Jackpot eindelijk overspannen ! ohja heb ook nog mijn examen gehaald.

Nee echt veel heb ik nooit (en hoef ik nog steeds niet te) hoeven doen om te leren. Ben kennelijk een natuur talent. Later is me dit erg opgebroken want je leert zo geen enkele zelf dicipline. Maar daar heeft BB de laatste jaren wel bij geholpen.

De wijze les; Doe dat wat je goed kan en leuk vind, verspil je tijd niet aan iets wat je niet goed kunt of niet leuk vind.
 
zal ik ook dan maar ff.

strikveterdiploma
citotoest een score van 550. jaja kreeg vwo advies
na de brugklas havo/vwo gedaan

vervolgens havo/vwo 3 en in die vakantie voor dat jaar begon kreeg ik de smaak van t feesten te pakken, ging om met andere mensen (lees:verkeerde vrienden) en bleef zitten. mooie was dat de helft van onze klas er met de pet naar gooide en er dus wat moest gebueren volgens de leraren. wat deden ze: de gedreven leerlingen kregen een tegenpool als buurman en moest zodoende ds hun beter motiveren om te leren ed. en je raad t al: juist, t tegenovergestelde was een feit.heel mooi idd, en de helft bleef zitten, mede doordat er een aantal van de studiebollen genoeg konden verwaarlozen

toen heb ik dus havo/vwo 3 nogmaals gedaan waarna ik doorstroomde naar havo4. dit was t jaar van de werkweek en nog meer feesten, begon met blowen en zat regelmatig stoned op school. dat jaar had ik makkelijk kunnen halen, maar veel gasten die bleven zitten en ik vond t veel te gezellig met hun en had geen zin om naar havo5 te gaan..haha heel dom idd als ik eraan terugdenk. met een tweede werkweek in mn achterhoofd ging ik niets meer doen en jahoor, de 2e werkweek was een feit. Dandy was blij maar ja, ik moest ook weer t een en ander aan huiswerk doen..domme zet geweest dus.

havo 5 heb ik uiteidnelijk met vlag en wimpel doorlopen.

toen wou ik bij de mariniers maar werd vanwege mn kleurenzwakte afgekeurd warna ik maar besloot om een jaar te werken. altijd risico aangezien t geld binnenstroomt en geen huiswerk. enkel voordelen dus maar ik had t gelukkig wel gezien na een jaar en beslooot weer in de schoolbanken te gaan zitten en koos voor een reclameopleiding waar ik nu in mn 3e jar ben beland...ohnee mn stage is net 2 dagen afgelopen:D

nu op zoek naar vakantiewerk en volgend jaar mn studie afmaen waarna ik waarschijnlijk de opleiding voeding en dietiek ga volgen
 
nu officeel vierde jr uni, officieus derde jr, maar ken de aale verhalen maar al te goed over de middelbare school. alles draait om de juiste keuzes maken
 
Tot aan het eind van mijn studie hier in Wageningen ben ik altijd de perfecte leerling geweest... echt waar: het lievelingetje van de docenten.
Bijna elke prof dacht dat ik wel bij hen een afstudeervak zou doen LOL, tja heb ook een gehoorgebrek, dus ik lees letterlijk vanaf iemands lippen!

Maar goed, dat heeft ook zijn prijs, ik heb mijn sociale leven volkomen verwaarloosd.
Dus ik ben nu van de weeromstuit als een blad aan een boom omgeslagen: niet te motiveren om ook maar iets te doen wat ik niet leuk vind... ergo, ik ken het probleem nu dus van nabij!
Gelukkig kan ik het me veroorloven niets te doen, maar zelfs dan wil je wel eens nuttiger dingen doen dan continu te internetten, trainen en fietsen?
Een sociaal leven met IRL-mensen opbouwen ipv met fake-vrienden zoals jullie hier... allemaal mensen die niets beters te doen hebben dan hier de godganselijke dag rond te hangen.. in feite is het te triest voor woorden, toch?

Mgoed.. ik heb dus om even te verduidelijken
- 1-6 VWO ne-en-gs-wi-na-sk-bi gedaan, gestraald in 3VWO op wi, waardoor ik van A (talen,gs, ec I & II) geswitcht ben naar B (exact plus gs, toch mijn grote liefde eig) omdat ik iets wilde waar wat meer 'bragging'rights voor te halen zijn en vooral: meer kans op werk!
- HLO biochemie, opleiding tot biochemisch analist..
Probleem was alleen een gierend gebrek aan zelfvertrouwen en een slecht korte-termijngeheugen (daarom heb ik me altijd de blubber moeten leren) waardoor bijna al mijn proeven mislukten! Resultaat: semi-maagzweer en nat het grote begin van mijn overgewicht...
dus dit is de ing.
Heb een tijdje gewerkt na eindelijk eens een werkgever overtuigd te hebben van mijn kwaliteiten.. niemand neemt iemand aan die niet van zichzelf overtuigd is..

na 1 jaar pauze na HLO biologie in Wageningen gaan studeren.. wilde literatuuronderzoeker worden, waar een academische titel handig voor is: vandaar dus ir. biologie. 5 jaar over gedaan, afgestudeerd in 1992 met stage in de VS, waar ik verliefd op scientometrics werd (wetenschapsmeting) en waar ik als ik niet zo'n verdomd gebrek aan zelvertrouwen had gehad, promotie-onderzoek in had moeten doen...
Maar ja, gouden kans laten liggen.. heb toen 2,5 jaar dom baantje bij vg Toxicologie gehad , waar ik RSI heb opgelopen en nu al weer 10 jaar chronisch pijn in nek, schouderkop en pols.

Nog opleiding tot literatuuronderzoeker & bibliotheekautomatisering gevolgd ... de klad zat er al in. Ik had het reizen ontdekt en deed dat liever dan studeren.. of liever: geen zin in studeren van domme onderwerpen.
Veel korte en iets langere baantjes gehad als documentalist, allemaal minimaal 1 uur reizen van me vandaan met 2,5 uur naar Rotterdam als triest dieptepunt. Leukste baan tot nog toe was als documentaliste & catalogusbewerker bij het Trimbos-instituut voor geestelijke gezondheidszorg en verslaving.

Toen eenmaal allebei mijn ouders overleden waren (mijn moeder overleed toen ik 21 was en als gevolg daarvan ben ik in 1 jaar heel dik geworden, mijn vader aan longkanker in 1999), besloot ik er een punt achter werken te zetten en me te focussen op dingen die ik belangrijker vind... GELUKKIG en GEZOND worden.

Ben daar nog volop mee bezig.. is moeilijk hoor. Ik tracht te leven alsof ik morgen dood zou kunnen zijn, misschien is dat wel zo... je weet nooit. Ben er al een flink aantal keren bijna geweeest, door al die gekken die hier in blik rondrijden en een fietser het licht niet in de ogen gunnen.

Mwah... maar of dit nu f*cking ecto moet helpen zijn diploma te halen?

Espi
 
Laatst bewerkt:
Espi, wij zijn toch wel échte vriendjes...? :)
 
Back
Naar boven