XXL Nutrition

Gezichtsscan leest genetische kwaaltjes af

Users who are viewing this thread

el smurfo

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
14 sep 2006
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
HLN.be: Vrouw - Gezichtsscan leest genetische kwaaltjes af (30234)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ooit werd iemands karakter afgelezen door naar het gelaat te kijken. Wetenschappers hebben er jaren niet willen van horen, maar keren stilaan op hun stappen terug. Een recent ontwikkeld computerprogramma kan genetische afwijkingen vaststellen door enkel een gelaatsfoto van het kind te nemen. De specifieke vorm van de ogen, de neus, mond en oren duiden op eventuele kwaaltjes.

Snelle diagnose
De Engelse bedenker, professor Peter Hammond, gelooft dat het programma een snellere diagnose kan vinden tussen de honderden genetische afwijkingen. "Meer dan 700 afwijkingen zijn af te lezen via het gelaat. In 90 procent van de geteste gevallen werkte de computer accuraat. Zo besparen we kinderen en ouders veel trauma's en dienen lastige test niet meer te gebeuren". (hln)

OP
E

el smurfo

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
14 sep 2006
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
zou het wel eens willen testen met een foto van mijzelf. Wie weet heb ik een leuke kwaal :p

OP
E

el smurfo

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
14 sep 2006
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Het syndroom van down ? :D

ik weet dat ik lelijk ben maar moet je nu echt altijd ovedrijven !!! strax kom ik nog in een depressie terecht!!! (troostkarma? (tip-hint:D)

CoD

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
12 jan 2005
ik weet dat ik lelijk ben maar moet je nu echt altijd ovedrijven !!! strax kom ik nog in een depressie terecht!!! (troostkarma? (tip-hint:D)

Ja, met het syndroom van down kan ik je niet kwalijk nemen dat je bedelt. Hier heb je 27 cent karma. Zwerver. :D

erwin280

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
3 mrt 2007
lijkt me wel vet. ze mogen ook wel een scan van mijn face maken. kijken wat er uit komt:p

jacky den bels

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
2 apr 2006
Lengte
1m80
Massa
95kg
ben bang dat er van mij heel veel af te lezen valt.....maar zou het wel willen.

Marky

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
27 jun 2003
Jammer dat deze methode voor diagnose zo laat komt, had een hoop rotte appels gescheeld hier.

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
om welke 'genetische kwaaltjes' gaat het dan zoal?

ik geloof er niet zoveel van eerlijk gezegd.

69raywwf

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 okt 2005
En wat is de bedoeling daarvan, dat ze gelijk het kaf van de koren scheiden en de ouders als advies euthanasie geven voor het kind.

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 jun 2003
Als je vroeg weet dat je bijvoorbeeld aanleg hebt om diabetes te krijgen, kan je voeding/leefsT daar aan passen zodat je er later minder last van hebt

dj_phreak

2024 sterkste 50+er van Zuid Holland
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
2 feb 2004
Lengte
1m82
Massa
117kg
Vetpercentage
> 50%
Leuk, dus als een zorgverzekeraar een pasfoto van je heeft, kunnen ze je op die grond al een verzekering onthouden. Wat ze nooit officieel toe zullen geven, natuurlijk, maar het is dus wel zeer makkelijk geworden voor ze. Straks plastische chirurgie om nog van verzekeraar te kunnen veranderen.

Naar boven