MuscleMeat

gezocht: haverpap met whey recept (zonder magnetron)

Bezoekers in dit topic

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.848
Waardering
14.697
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Heb al vele mislukte porties proats gehad. Ik vind haverpap super lekker maar met de whey erbij wordt de structuur kleverig/taai.

Heeft iemand wel een lekker haverpap met whey recept? Heb geen magnetron dus die vallen af.

Recept van vandaag was 45 g oats 250 ml water 28 g whey chocolat cookies. Ik heb eerst de oats (fijne havervlokken) met whey gemengd daarna heet water erbij en gekookt tot een goede substantie (en onder constant roeren). Circa 6 min. Was dus niet te pruimen:p
 
Melk oats en whey in blender
 
Waarom maak je niet eerst je oats klaar en voeg je op het einde je whey toe?

Ik voeg altijd hetgeen ik bij de oats doe op het einde erbij.
Vandaag: 150g rolled oats, 400ml havermelk op laag vuurtje 10min opwarmen. Dan laatste 2 minuten 2 bananen erbij met een schep pindakaas.
 
Waarom niet gewoon in een shake beker en achterover gooien?
 
Doe het gewoon eens rauw in (magere) yoghurt en dan whey erbij. Even roeren en eten. Lekker en niet klef.
Je kan ook nog denken aan toevoegen van zaden/pitte/chia/rauwe cacao etc.
 
andere versies eet ik uiteraard ook:) Heb persoonlijk liever pap dan een shake qua maagvulling.

@henri108 thnx zal he tip meenemen!
 
Gewoon je pap maken en je shake erbij, erna of ervoor drinken :p
 
Er staan ook een paar recepten op de site www.theproteinchef.co
Dat zijn ook overnight oats, lekker makkelijk!
 
melk opwarmen.havermout er in.
Klein beetje melk en whey in shake beker schudden en deze dan in de warme melk kappen geen klonters.En kleeft niet bij mij.

Maar ik giet hem gewoon naar binnen.Verlies smorgens liever geen tijd door te ontbijten.
 
Overnight oats zijn zeker aanrader,
Verder doe je te veel water bij je hoeveelheid havermout.

Pak zelf een bak met 100g havermout, 30/40g whey en wat zoetstof en neem die mee naar werk, daar zet ik de waterkoker aan en voeg ik later gekookt water toe aan mn havermout/whey/zoetstof tijdens gieten roeren en dan merk je vanzelf wel wanneer het goed is, ong 300ml gok ik
 
Dat je chocolade whey uüberhaupt wegkrijgt... Zooooo vies :eek:

Maar idd, eerst havermout klaarmaken en op het laatst whey erbij flikkeren. Of anders maak je er toch repen van? Of pannenkoeken?
 
Dat je chocolade whey uüberhaupt wegkrijgt... Zooooo vies :eek:

Maar idd, eerst havermout klaarmaken en op het laatst whey erbij flikkeren. Of anders maak je er toch repen van? Of pannenkoeken?

Trechter in de keel en binnengieten.
 
- Weeg je oats af in een bakje (pak zelf 2x250 gr per dag)
- Maak je wheyshake klaar in je shakebeker (gebruik zelf 300 ml water hiervoor)
- Giet de shake op de oats en roer het door elkaar
- Zet minimaal 30 min in de koelkast zodat het vocht in de oats kan trekken
- Klaar om te eten

Meer water gebruiken voor een meer vloeibare shake
 
80 gram oats, 3 eieren, mixen en 'n pannenkoek (of 2) van bakken. Kunt bijvoorbeeld ook 2 eieren pakken, wat minder havermout, en wat whey erbij voor smaak. Kun je daarna eventueel ook gewoon af laten koelen en meenemen in een bakje. Eet het zelf met wat kaneel en honing (zonder whey)
 
Back
Naar boven