AndroidHealthClinic

Gezocht : (personal) Trainer voor krachttraining voor vrouwen

Bezoekers in dit topic

StefanieBBB

Novice
Lid geworden
22 jun 2015
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m63
Massa
64kg
Hey iedereen,

ik ben op zoek naar iemand die me de beginselen van krachttraining kan aanleren.
Ik heb zelf al heel veel oefeningen opgezocht, maar om ze correct uit te oefenen zou ik toch een sessie of 2 professioneel begeleid willen worden.

Ik zou ook een schema willen laten opstellen dat me keer op keer uitdaagt om er harder voor te gaan.
Ik ben geen complete beginneling meer maar ik mis richtlijnen.

Ik woon in Antwerpen, dus liefst iemand uit de buurt :)


Groetjes
Stefanie
 
Jammer, rondom Amsterdam had ik je wel een paar privé lessen kunnen geven...
 
Ben bezig met de opleiding voor fitness instructeur en heb al heel wat ervaring uit eigen tranning

Dus was een leuk project geweest kom alleen uit eindhoven dus antwerpen is wat ver
 
Inderdaad jammer, want ik zoek echt iemand die veel weet over krachttraining.

Ik speel ook voetbal, en ik train daarvoor 1maal in de week en 2 matchen gedurende de week.
Buiten dit fiets ik ook naar het werk, dus veel cardio moet hier voor mij niet meer bij.
Als ik dit aankaart in de gym waar ik zit, geven ze mij wel oefeningen op de krachttoestellen maar geen schema of routine, hoeveel keer je de oefeningen moet doen... Als ik dit dan vraag antwoorden ze : "zoveel mogelijk en heel snel met lichte gewichten" maar dan zit in terug in het cardio-gedeelte volgens mij.

Is het aangewezen om met een full body workout te beginnen of toch maar opsplitsen ? Zo'n dingen weet ik dus allemaal niet :o
 
Wel eens naar stronglifts 5x5 of icf 5x5 gekeken?
 
Jammer, rondom Amsterdam had ik je wel een paar privé lessen kunnen geven...

stunna is een amsterdammer?

en ik maar denken dat er geen buffe mensen in de buurt woonde :o
 
Fullbody 3x per week
en zoals meaantje zegt: SL 5x5 (stronglifts.com), ICF 5x5 (jason blaha) of Starting Strength.

Squat en deadlift zijn de "moeilijkste" om aan te leren, maar die blijven wel altijd terugkomen, dus kun je maar beter ineens goed aanleren.

Je kunt best "explosief/snel" de beweging doen, dus bij benchpress bvb snel omhoog, en wat langzamer laten zakken.

Ben geen professionele begeleider ofzo, maar je bent altijd welkom om mee met "de vrouwen" (mijn vriendin en de buurvrouw :)) te komen trainen (dinsdagavond 19u, donderdagavond 19u), zij doen SL 5x5. Of in het weekend (niet dit weekend)
Omgeving: Geel

Is in mijn groezelig keldertje..., dus als je security nodig hebt, moet/mag je die zelf meebrengen.
 
Fullbody 3x per week
en zoals meaantje zegt: SL 5x5 (stronglifts.com), ICF 5x5 (jason blaha) of Starting Strength.

Squat en deadlift zijn de "moeilijkste" om aan te leren, maar die blijven wel altijd terugkomen, dus kun je maar beter ineens goed aanleren.

Je kunt best "explosief/snel" de beweging doen, dus bij benchpress bvb snel omhoog, en wat langzamer laten zakken.

Ben geen professionele begeleider ofzo, maar je bent altijd welkom om mee met "de vrouwen" (mijn vriendin en de buurvrouw :)) te komen trainen (dinsdagavond 19u, donderdagavond 19u), zij doen SL 5x5. Of in het weekend (niet dit weekend)
Omgeving: Geel

Is in mijn groezelig keldertje..., dus als je security nodig hebt, moet/mag je die zelf meebrengen.

Oeh la la... mag ik ook komen? :eyebrow:
 
Wel eens naar stronglifts 5x5 of icf 5x5 gekeken?

Ja Meaantje, ik heb eens een week het schema van Stronglifts gedaan maar daar stootte ik op hetzelfde probleem en dat is dat ik de oefeningen eerst correct wil leren uitvoeren voor ik mijn gewichten verhoog.
Hoe je je lichaam juist gebruikt bij een deadlift en zo van die (voor jullie wss heel simpele :D) dingen.

De basis leren om van daar uit sterker en beter te worden.
 
Mijn keldertje staat altijd open voor jou Robke :)
(gelukkig hebben we een grote sectionale poort zodat je erin kunt)
 
Fullbody 3x per week
en zoals meaantje zegt: SL 5x5 (stronglifts.com), ICF 5x5 (jason blaha) of Starting Strength.

Squat en deadlift zijn de "moeilijkste" om aan te leren, maar die blijven wel altijd terugkomen, dus kun je maar beter ineens goed aanleren.

Je kunt best "explosief/snel" de beweging doen, dus bij benchpress bvb snel omhoog, en wat langzamer laten zakken.

Ben geen professionele begeleider ofzo, maar je bent altijd welkom om mee met "de vrouwen" (mijn vriendin en de buurvrouw :)) te komen trainen (dinsdagavond 19u, donderdagavond 19u), zij doen SL 5x5. Of in het weekend (niet dit weekend)
Omgeving: Geel

Is in mijn groezelig keldertje..., dus als je security nodig hebt, moet/mag je die zelf meebrengen.

Huehuehue.
 
P1010237.jpg
:) dus er hangen spinnenwebben, geen verwarming, etc... = "groezelig"
 
Ging me meer om het keldertje gedeelte ;)
 
Fullbody 3x per week
en zoals meaantje zegt: SL 5x5 (stronglifts.com), ICF 5x5 (jason blaha) of Starting Strength.

Squat en deadlift zijn de "moeilijkste" om aan te leren, maar die blijven wel altijd terugkomen, dus kun je maar beter ineens goed aanleren.

Je kunt best "explosief/snel" de beweging doen, dus bij benchpress bvb snel omhoog, en wat langzamer laten zakken.

Ben geen professionele begeleider ofzo, maar je bent altijd welkom om mee met "de vrouwen" (mijn vriendin en de buurvrouw :)) te komen trainen (dinsdagavond 19u, donderdagavond 19u), zij doen SL 5x5. Of in het weekend (niet dit weekend)
Omgeving: Geel

Is in mijn groezelig keldertje..., dus als je security nodig hebt, moet/mag je die zelf meebrengen.


Thanks als ik niemand uit Antwerpen centrum vind, zal ik je aanbod in overweging nemen want het is nog altijd een uurtje rijden van waar ik woon.

Hoe warm je uw vrouwen op in u groezelig keldertje ? :p
Gewoon een paar keer squaten zonder gewicht of heb ik het verkeerd ?
 
Mijn tuinhuis is even groezelig :p Maar mijn kruipkelder is de max :p
 
Idd, Disturbed? Hoe warm jij je vrouw op??
 
SL 5x5 begint met een lege barbell, dus in het begin zijn warmup sets nog niet nodig

Wanneer er wat meer gewicht ophangt, kun je een 3-4 warmup sets doen

10x lege bar
3x bar + 5 kg (elke kant)
3x bar + 10 kg (elke kant)
3x bar + 15 kg (elke kant)
als je dan 5x5 met bar + 20 kg (elke kant) zou doen bvb

de mannen doen 100 kg squat 5x5 en warmen zo op:
10x lege bar
3x bar + 10 kg elke kant
3x bar + 20 kg elke kant
3x bar + 30 kg elke kant
5x5 bar + 40 kg elke kant (werksets)

paar minuten touwtjespringen helpt ook wel om warm te krijgen :)
 
Klinkt goed. Ik warm mijn vrouw persoonlijk heel anders op, maar dat terzijde.
 
Squat aanleren (youtuben maar): bodyweight squats, wall squats, goblet squats, box squats, squats met powerbands rond je knieën

filmpjes van alan thrall vond ik nog het interessants, vooral: squat with bad mobility
 
Oh ja, nog een vraag geheel terzijde...

Ik eet nog geen 1400 kcal per dag terwijl ik volgens het voedingsschema van Buildmybody.nl op 1637 kcal uitkom om af te vallen. Ik denk dat ik sommige dagen amper aan 1200 kcal kom, ben namelijk geen grote eter en vrij veel groenten/fruit.

Maar ik val geen gram meer af sinds 3 weken... Van sport is de activiteit hetzelfde gebleven.
Kan het zijn dat ik door te weinig te eten stagneer ?

Alvast bedankt voor alle informatieve opmerkingen ! :)
 
Back
Naar boven