AndroidHealthClinic

Gezocht: tips voor mijn voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Johnny83

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2005
Berichten
114
Waardering
0
Hai,
Ik train nu ongeveer 1.5 jaar met een voedingsschema erbij, en het enigste wat ik tot nu toe vooral verander in mijn schema is dat ik de periode waarbij ik spiermassa wil winnen ik meer eet, van dezelfde producten, en als ik vet wil verliezen dat ik er minder van eet. Hierdoor wordt mijn dieet nu een beetje eentonig...
Dus ik vraag mij af wat voor mogelijkheden ik nog meer heb, ter variatie.
Hierbij wil ik wel zeggen: ik lust geen vis! En ipv kipfilet eet ik wel eens tartaar.
En bovendien heb ik volgens mij nog nooit mijn voedingsschema hier gepost, dus ik zou graag willen weten of ik optimaal bezig ben, of dat ik er veel meer uit zou kunnen en moeten halen.
Mijn schema heb ik in een excelsheet gemaakt, hieronder kun je 'm downloaden
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jdegreeuw/eetschema-John.xls
De wheyshake die in t schema staat neem ik alleen direct na een training, en dus niet dagelijks!

Alvast bedankt voor alle reacties :)

p.s. ik weeg op het moment +/- 83 kg, en mijn vetpercentage is helaas een stukje gestegen, is nu 18,5%. Verder zit ik nu in een fase waarin ik spiermassa wil aankomen (en helaas ook vet....maja). Wat misschien ook nog handig is om te weten is dat ik op het moment 3 dagen in de week train (borst+triceps/Rug+biceps/benen+schouders). Verder studeer ik, dus daar zal ik niet echt veel k.cal mee verbranden denk ik :)
 
Laatst bewerkt:
Vind peroonlijk dat je er te veel suikerin hebt zitten. Die aardbeiyoghurt moet je er echt uigooien. Die 60 gram koolhydraten die je daar eet bestaan vooral uit suikers. Ditzelfde geld weer voor de optimel kwark. Alleeen maar suiker. vervang dit door bjvoorbeeld normale kwark en als het echt zoeter moet vul het aan zoetstof. Dan heb je het over een boterham met 44 gram koolhydraten appelstroop en 44 kcal. Lijkt me een foutje te zijn toch?? Mis verder nog de dextrose na je training
 
rogierv zei:
Vind peroonlijk dat je er te veel suikerin hebt zitten. Die aardbeiyoghurt moet je er echt uigooien. Die 60 gram koolhydraten die je daar eet bestaan vooral uit suikers. Ditzelfde geld weer voor de optimel kwark. Alleeen maar suiker. vervang dit door bjvoorbeeld normale kwark en als het echt zoeter moet vul het aan zoetstof. Dan heb je het over een boterham met 44 gram koolhydraten appelstroop en 44 kcal. Lijkt me een foutje te zijn toch?? Mis verder nog de dextrose na je training
Thanks voor je reactie..! Ik maak mijn voorraadje aardbeien yoghurt nog ff op, en dan start ik met mag. yoghurt, met een beetje honing ofzo er doorheen!
Bij die optimel kwark staat trouwens wel op de verpakking dat er geen suikers zijn toegevoegd, en wel weer extra vitamines, kan ik ondanks dat toch beter gewoon magere kwark eten? oeps ja, bij die appelstroop heb ik zelfs geen eens een broodje meegeteld :S

Verder zat ik er nog aan te denken om te experimenteren met liquid burner van m double you. Dit zou er voor zorgen dat je makkelijker vetten verbrand tijdens het trainen, zodat spierglycogeen bewaart blijft....
http://www.mdoubleyou.nl/NL/product...id+burner&merk=&categorie=&smaak=&aanbieding=
Ik weet niet of iemand toevallig ervaring hier mee heeft? Misschien is het wel bullshit....aan de ene kant denk ik namelijk dat het verhaal te mooi is om waar te zijn, maar aan de andere kant denk ik 1x proberen kan geen kwaad... :-)

thnkz
 
Back
Naar boven