XXL Nutrition

Gezocht: weighted vest. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jumperke1tje

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
8.273
Waardering
307
Lengte
1m79
Waar vind je zoiets tegen een schappelijke prijs, heeft helisports of fitness seller zoiets in hun assortiment?
 

Bedankt, nice!
Ik ben wegens bepaalde redenen aan het trainen op uithouding onder zware belasting. En telkens een rugzak volstouwen is nogal lastig, en erg zwaar wordt die ook niet.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Jan 2012 om 14:53 ----------

In vergelijking met zware gewichtstraining gaat het natuurlijk geen zoden aan de dijk zetten, maar ik zat te denken: als je zoiets vrij frequent draagt, gaat je lichaamsbouw dan niet vanzelf wat 'steviger' worden?

Stel je weegt 80kg, maar met die vest erbij weeg je plots 95, dan moeten je gewrichten en botten etc toch zogezegd een zwaarder lichaam dragen? Kan wel zwaar worden voor bv de knieën natuurlijk, als je op korte tijd zoveel zwaarder wordt.
 
je lichaam past zich geleidelijk aan uiteraard. Je kunt niet zomaar 15 kilo erbij plaatsen want dan raak je overbelast lijkt mij. zowel je schouders als rug gaan dan echt vast zitten..

Je zult dit langere tijd moeten dragen en dan langzaam moeten opbouwen.

Het is wel een cool principe, maar ik zie me er nog niet mee naar mijn werk gaan haha..
 
Lijkt mij wel leuk om een tijdje te proberen :D
Gewoon om de effecten eens te testen.
 
denk niet dat t zin heeft eerlijk gezegd, misschien dat t wel wat doet in de cut, je verbrand zo wel meer kcals door de dag
 
Bodywarmer kopen en vullen met zand.
 
wtf heel de dag mee rondlopen?
en als je 80 of 95 weegt, zo'n verschil is dat nou ook weer niet voor je bouw.
maar je word het snel zat om met zo'n weightvest rond te lopen hoor
 
Bodywarmer kopen en vullen met zand.
:D
denk niet dat t zin heeft eerlijk gezegd, misschien dat t wel wat doet in de cut, je verbrand zo wel meer kcals door de dag
Ik heb er sowieso wat aan, aangezien ik moet leren lange afstanden af te leggen terwijl ik wat gewicht meesleur.
wtf heel de dag mee rondlopen?
en als je 80 of 95 weegt, zo'n verschil is dat nou ook weer niet voor je bouw.
maar je word het snel zat om met zo'n weightvest rond te lopen hoor

Damn die dingen zijn wel duur, en vind niet direct zwaarder dan 10kg :-/
 
Interessant, ik zou dit best ook kunnen gebruiken tijdens het hardlopen. Ik heb het ooit geprobeerd met gewichten aan m'n armen en benen, maar ik ondervond dat dit niet goed was voor m'n gewrichten.
 
ga je het leger in binnenkort?
 
Ik gebruik een scherfvest van Defensie voor het opdrukken, weegt ongeveer 12 kilo met kogelvrije platen. Je kan informeren bij je lokale dump.
 
Zag een leuk filmpje vandaag en het deed me denken aan mijn topic, vandaar nog eens deze bump.

Hoe raak ik aan een zware vest voor relatief weinig geld?
 
En terwijl ik toch bezig ben: een roeitrainer had ik ook graag gevonden.
Die dingen kosten echter tussen de 500 en 2000 euro.
 
zelf maken... gebruik een bodywarmer en naai daar dingen in ofzo.
 
Back
Naar boven