XXL Nutrition

Gezond schema? Darmklachten

Bezoekers in dit topic

Cocoon92

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
66
Waardering
42
Lengte
1m95
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Ben terug begonnen met sporten na lange tijd niets doen maar heb last van rommelende darmen en winderigheid vraag me af of ik wel gezond bezig ben? Gewoon doorgaan of wat moet ik doen?

ochtend: 90gr havermout, 200ml magere melk en handvol bosbessen

Werk eerste pauze: lactosevrije whey met banaan en pindakaas

Middag: 300gr volkoren penne, 130gr brocolli/wortelenmix, 120gr kip

Werk tweede pauze: weightgainer xxl zonder suikers en alleen complex carbs

avond: 200gr rijst, 150gr groenten, zalmburger

voor slapen: 250gr skyr met 20gr notenmix
 
Wat zijn je macro's?
Waarom magere melk? Vetten heb je nodig.
Waarom lactose vrije whey als je wel melk en skyr eet ( en er in je weight gainer ook wss lactose zit)
 
Kan door de lactose komen. Hoeft niet per se.
 
Wat zijn je macro's?
Waarom magere melk? Vetten heb je nodig.
Waarom lactose vrije whey als je wel melk en skyr eet ( en er in je weight gainer ook wss lactose zit)
3000kcal, 180gr eiwitten, 270gr koolhydraten, 69gr vetten

heb eens grote lactose vrije whey pot gekocht omdat ik had gelezen dat dit beter verteerde want was opgeblazen dit heeft wel geholpen na de shake.
 
Offtopic, zou ik als je 91kg weegt wel iets meer vetten eten.

Verder ontopic zou het kunnen komen door lactose en/of groenten en/of havermout.
Je kan die dingen 1 voor 1 een keer uit je dieet weglaten voor een aantal dagen en kijken of het helpt.
 
Volgens mij is er geen enkele bodybuilder die geen last heeft van winderigheid?
Verder gewoon trots zijn op je scheten, je omgeving went er wel aan.
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Teveel zoetstoffen? Light producten? Zoetjes in je koffie? Zoetstof in je thee? Stevia over de kwark? Zelf heb ik gemerkt dat ik veel scheten, bloated en buikkrampen hier van krijg..
 
Je vezel inname kan ook een rol spelen bij darmklachten. Zowel te weinig (wat ik niet opmaak uit je schema) als teveel kan tot klachten lijden.
Wat naast vezels belangrijk is is je vochtinname. Sommige vezels absorberen veel vocht in je darmen. Als je weinig drinkt droogt je ontlasting in tot een droge klont die de boel blokkeert.

Het kan zinvol zijn om je dagelijkse vezelinname en vochtinname eens te berekenen.
 
Laatst bewerkt:
Darmklachten en sowieso verteringsproblemen in het algemeen kunnen 7384737463 verschillende oorzaken hebben. Wellicht komt het door de melkproducten die je eet, misschien door de broccoli, misschien heb je een gluten allergie. Misschien ben je te snel van niks doen en ongestructureerd eten overgegaan naar een bodybuilding-achtig dieet en lifestyle.

Ik zou het iig niet negeren en de oorzaak proberen te achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens proberen om een paar dagen zonder zuivel te eten om te kijken of het dan voorbij gaat. Dus ook geen lactose vrije zuivel. Let op dat zuivel in echt veel dingen kan zitten, bijvoorbeeld ook in brood.
Mocht dat het inderdaad zijn dan kan je proberen of klachten wegblijven met lactose vrije zuivel.
 
Darmklachten en sowieso verteringsproblemen in het algemeen kunnen 7384737463 verschillende oorzaken hebben.
Dit en dus is het beste advies om steeds even iets uit je schema te laten en het gewoon te testen. De ene schijt van bonen en de ander niet... totale willekeur. Luisteren naar wat je darmen je vertellen is wel slim.

Laatst zei een voetreflex masseuse tegen iemand die een MRI aangetoonde hernia had dat het toch echt vanuit haar voeten kwam. Wat bedoel ik hiermee, we komen altijd met dingen die ons zelf dichtbij staan, maar dat maakt het niet altijd even juist.
 
Back
Naar boven