AndroidHealthClinic

Gezonde Chicken Tonight

Bezoekers in dit topic

PumpThatBody

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 nov 2006
Berichten
80
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
98kg
Chicken Tonight
Bereidingstijd 30 – 40 minuten

Ingrediënten voor 2-3 personen

  • 3 ui
  • 4 kipfilets
  • 2 teentjes knoflook
  • snuf paprikapoeder
  • snuf cayennepeper
  • 2 (winter)wortel
  • 4 paprika’s (rood, geel en groen voor de kleur)
  • theelepel suiker
  • 2 blikje ananasschijven op sap (200 gram)
  • 2 eetlepel witte wijnazijn
  • 2 klein blikje tomatenpuree
  • peper en zout
  • (EVENTUEEL AANVULLEN MET CHAMPIGNONS, COURGETTE, ETC..)

Bereiding:

Snijd de ui in halve ringen en de kip in blokjes. Snijd de paprika’s en wortel in blokjes.
Bak in een koekenpan met olie de kip aan en breng het op smaak met peper, zout, paprikapoeder en cayennepeper.
Voeg de ui en een uitgeperst teentje knoflook bij de kip en bak dit even mee.
Voeg hierna de blokjes wortel en paprika toe. Bak dit ongeveer 10 minuutjes mee zodat de groenten gaar worden.

Strooi de suiker over de groenten en bak dit even mee. Voeg hierna de wijnazijn toe samen met een beetje van het ananassap en de tomatenpuree, verwarm dit mee en roer het goed door. Snijd de ananas in blokjes en voeg dit bij de groente/kipsaus.

Serveer de saus met gekookte rijst.

IMG_1178.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto toegevoegd :)
 
en.... iemand al geprobeerd? eerst even de recensies horen voordat het straks super smerig is
 
Wat zijn de macro's hiervan? (als iemand dat weet). Geen zin om zelf uit te zoeken.
 
en.... iemand al geprobeerd? eerst even de recensies horen voordat het straks super smerig is

Geloof mij nu maar... Is ontzettend lekker! Ik maak bijna wekelijks een grote pan waarbij ik het dan 2 of 3 dagen eet! Heerlijk!!....
 
oke ik maak wel foto als ik het gemaakt heb! maar kun je de rijst ook vervangen door aardappels? [lust geen rijst]
 
oke ik maak wel foto als ik het gemaakt heb! maar kun je de rijst ook vervangen door aardappels? [lust geen rijst]

je lengte deed juist vermoeden dat je dol bent op rijst
 
hoe krijg je hierbij precies de saus goed dan? lijkt me dat die erg dun blijft toch?
 
meer dan 3 ingredienten

te ingewikkeld voor mij
 
zijn liever lui dan moe :D
 
Ik heb dit recept gemaakt. Kan het zeer zeker aanraden! Erg lekker en ook redelijk snel klaar.
 
hoe krijg je hierbij precies de saus goed dan? lijkt me dat die erg dun blijft toch?

Ananassap en tomatenpuree maakt het dik genoeg. Zeker als je het even laat inkoken.
Wil je het nog dikker en glanzender, dan doe je een theelepel maizena in een kopje, vul aan met half kopje water en roeren. Roer de opgeloste maizena door de saus en je hebt precies de consistentie van de chinees.

Wel aardig wat suiker dit recept. Ananassap en suiker lijkt me dubbelop.
En ik zou 1 blikje tomatenpuree vervangen door een scheut (low carb) ketchup. Smaaktechnisch gezien.
 
Ananassap en tomatenpuree maakt het dik genoeg. Zeker als je het even laat inkoken.
Wil je het nog dikker en glanzender, dan doe je een theelepel maizena in een kopje, vul aan met half kopje water en roeren. Roer de opgeloste maizena door de saus en je hebt precies de consistentie van de chinees.

Wel aardig wat suiker dit recept. Ananassap en suiker lijkt me dubbelop.
En ik zou 1 blikje tomatenpuree vervangen door een scheut (low carb) ketchup. Smaaktechnisch gezien.

dankje voor de reactie, ik ben zelf niet zon zoetekauw dus ik zal het eens proberen te maken zonder de suiker
 
Back
Naar boven