AndroidHealthClinic

Gf87 training dagboek.

Bezoekers in dit topic

girlfrom87

Cool Novice
Lid geworden
8 jun 2014
Berichten
225
Waardering
17
Lengte
1m74
Massa
69kg
Ik heb besloten om hier een dagboekje bij te gaan houden van mijn training enz. Het is voornamelijk om mijn progressie bij te houden, want ik kan (nog) niet zwaar trainen, omdat ik fibromyalgie heb. Hierdoor heb ik vaak last van mijn spieren, maar ik heb gelezen dat het door beweging en goede voeding juist minder kan worden, dus daar ga ik voor! In het begin zal ik voornamelijk oefeningen doen met mijn eigen lichaamsgewicht en op apparaten in de sportschool en later wil ik dat dan gaan uitbreiden met gewichten. Ook zal ik gaan hardlopen. Mijn voeding is nu ongeveer 70% suikervrij en dit probeer ik ook langzaam af te bouwen.

Ik ben 26 jaar, 1.74m en ik weeg nu 69kg. Ik heb het vermoeden dat veel van mijn lichaam uit vet bestaat en heel weinig spier. Mijn doelen zijn dus voornamelijk om me gezonder te voelen, maar daarnaast is een strak lichaam natuurlijk ook welkom :) Tips over trainen met pijn zijn altijd welkom! Ook tips over voeding zijn welkom :D

Foto's heb ik gemaakt, maar post ik nog niet. Als ik uiteindelijk een mooie na-foto heb dan zal ik hem wel posten.
 
Ik heb besloten om hier een dagboekje bij te gaan houden van mijn training enz. Het is voornamelijk om mijn progressie bij te houden, want ik kan (nog) niet zwaar trainen, omdat ik fibromyalgie heb. Hierdoor heb ik vaak last van mijn spieren, maar ik heb gelezen dat het door beweging en goede voeding juist minder kan worden, dus daar ga ik voor! In het begin zal ik voornamelijk oefeningen doen met mijn eigen lichaamsgewicht en op apparaten in de sportschool en later wil ik dat dan gaan uitbreiden met gewichten. Ook zal ik gaan hardlopen. Mijn voeding is nu ongeveer 70% suikervrij en dit probeer ik ook langzaam af te bouwen.

Ik ben 26 jaar, 1.74m en ik weeg nu 69kg. Ik heb het vermoeden dat veel van mijn lichaam uit vet bestaat en heel weinig spier. Mijn doelen zijn dus voornamelijk om me gezonder te voelen, maar daarnaast is een strak lichaam natuurlijk ook welkom :) Tips over trainen met pijn zijn altijd welkom! Ook tips over voeding zijn welkom :D

Foto's heb ik gemaakt, maar post ik nog niet. Als ik uiteindelijk een mooie na-foto heb dan zal ik hem wel posten.
Wat goed van je!Ik heb twee vriendinnen die het ook hebben maar die durven geen krachttraining aan of zijn afgehaakt. Probeer iemand te vinden om mee te trainen.Als het gezellig voor je is hou je het langer vol en je kan elkaar stimuleren of helpen.Succes!!
 
Welkom en veel succes! :)
 
Wat goed van je!Ik heb twee vriendinnen die het ook hebben maar die durven geen krachttraining aan of zijn afgehaakt. Probeer iemand te vinden om mee te trainen.Als het gezellig voor je is hou je het langer vol en je kan elkaar stimuleren of helpen.Succes!!
Bedankt :D Ja ik heb gelukkig iemand om mee te trainen.

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Welkom en veel succes! :)
Dankje!
 
Vandaag begonnen met een wandeling van anderhalf uur.

Ik ben even naar mijn voeding aan het kijken en ik ben erachter gekomen dat ik eigenlijk veel te weinig binnenkrijg op een dag.. Ook qua drinken, dus dat ben ik nu sowieso aan het veranderen. Ik ga nu even aan de gang met een voedingsschema en daarna zal ik die hier posten.
 
Mijn voedingsschema ziet er nu als volgt uit. Tips en opmerkingen zijn welkom!

Ontbijt:

een beetje kokosolie en

ei banaanpannekoek en een whey shake
of
smoothie met fruit/groente, kokosmelk en whey

Tussendoor:

Een blikje tonijn met wat groente erdoor
of
Fruit en een handje noten

Lunch:

Een zelfgemaakte noten reep met gedroogd fruit en kokosolie erdoor
of
Gebakken ei met spek en groente

Avondeten:

Vlees of vis met groente en zelfgemaakte saus.

Ik wil ook quiona (ofzo?) gaan proberen, dat zal dan ook met vlees en groente zijn.

Globaal uitgerekend kom ik nu op dit:
1500 kcal, 126g eiwitten, 80gr koolhydraten, 80 gr vet.

Mijn doel is: vet kwijtraken, spieren opbouwen.

---------- Toegevoegd om 17:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:55 ----------







Net 3,5 km hardgelopen in 30 minuten + 40 minuten gefietst.. (dat was gewoon de heen en terugweg). Conditie is waardeloos, maar het gaat beter worden :D
 
Ik wil je even suc6 wensen :)

Voedingsschema ziet er niet verkeerd uit, maar om te weten of dit te weinig is zal je je onderhoud moeten weten. Dit kun je laten berekenen, maar persoonlijk zou ik iemand liever op onderhoud laten eten voordat iemand gaat "cutten". Vooral omdat je die extra voeding nodig bent om spiermassa op te bouwen en ook je stofwisseling krijgt daardoor een goede boost. Vervolgens kun je in etappes naar beneden tot het punt dat je afvalt en je toch lekker fit voelt (en niet teveel honger hebt).

Maar goed, het is ook een kwestie van trial en error.
 
Laatst bewerkt:
Heel veel succes in ieder geval!

Het is wat SP ook al zegt. probeer met eten eerst zelf je onderhoud uit te vinden. Dan kan ej vanaf daar je cut inzetten.
Maar wat je nu eet is wel erg weinig.
 
Ik wil je even suc6 wensen :)

Voedingsschema ziet er niet verkeerd uit, maar om te weten of dit te weinig is zal je je onderhoud moeten weten. Dit kun je laten berekenen, maar persoonlijk zou ik iemand liever op onderhoud laten eten voordat iemand gaat "cutten". Vooral omdat je die extra voeding nodig bent om spiermassa op te bouwen en ook je stofwisseling krijgt daardoor een goede boost. Vervolgens kun je in etappes naar beneden tot het punt dat je afvalt en je toch lekker fit voelt (en niet teveel honger hebt).

Maar goed, het is ook een kwestie van trial en error.
Dankjewel! Ik had mijn onderhoud berekend op aanraden van een tip in het voedingsgedeelte (daar had ik ook mijn voedingsschema neergezet) en het zit op ongeveer 2000. Ik ben alleen best bang om hier in 1 keer op te gaan zitten, aangezien ik voorheen heel onregelmatig en weinig at.. Of kan dit geen kwaad? Ik probeer sowieso al steeds meer te eten.

---------- Toegevoegd om 06:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:17 ----------

Heel veel succes in ieder geval!

Het is wat SP ook al zegt. probeer met eten eerst zelf je onderhoud uit te vinden. Dan kan ej vanaf daar je cut inzetten.
Maar wat je nu eet is wel erg weinig.
Dankje :)
 
Hey knap van je dat je het toch aandurft. De pijn zal snel minder worden, zeker omdat ook een groot deel tussen de oren zit. ( nee niet bedoelt als de gebruikelijke dooddoener) door de vaak nagenoeg constante pijn en hoe de omgeving hierop reageert ervaar je de pijn erger dan hij daadwerkelijk is. Dit is niet lullig of laatdunkend bedoelt, maar is gewoon hoe het brein werkt (wetenschappelijk aangetoond) De koe bij de hoorns vaten en ondanks alles door dit patroon breken en gewoon te gaan sporten doet al wonderen. Een extra steun kan Mindfulness zijn, deze wordt ook vaker speciaal voor chronisch pijnpatiënten gegeven. Dit in combinatie met enige psycho-educatie kan ook tonnen helpen.

Maar sporten is al een hele stap in de goeie richting

(Ps bij mijn moeder en vrouw hebben beide Fybromialgie en mijn vrouw heeft hier speciaal programma voor gevolgd met goed resultaat, uit al het leesvoer wat ze van dit programma meekreeg heb ik deze wijsheden)
 
Hey knap van je dat je het toch aandurft. De pijn zal snel minder worden, zeker omdat ook een groot deel tussen de oren zit. ( nee niet bedoelt als de gebruikelijke dooddoener) door de vaak nagenoeg constante pijn en hoe de omgeving hierop reageert ervaar je de pijn erger dan hij daadwerkelijk is. Dit is niet lullig of laatdunkend bedoelt, maar is gewoon hoe het brein werkt (wetenschappelijk aangetoond) De koe bij de hoorns vaten en ondanks alles door dit patroon breken en gewoon te gaan sporten doet al wonderen. Een extra steun kan Mindfulness zijn, deze wordt ook vaker speciaal voor chronisch pijnpatiënten gegeven. Dit in combinatie met enige psycho-educatie kan ook tonnen helpen.

Maar sporten is al een hele stap in de goeie richting

(Ps bij mijn moeder en vrouw hebben beide Fybromialgie en mijn vrouw heeft hier speciaal programma voor gevolgd met goed resultaat, uit al het leesvoer wat ze van dit programma meekreeg heb ik deze wijsheden)
Dat hoor je wel vaker en ik geloof daar zelf niet zo in, maar ja je weet het niet. De pijn is er in ieder geval >< Ik heb ook wel een tijdje psycho therapie gehad, maar dit werkte voor mij helaas niet. Mindfulness vind ik sowieso interessant dus daar kan ik me wel wat meer mee bezig gaan houden :)

Ik heb gisteren hardgelopen (nouja joggen) en ik heb het heel rustig aan gedaan. Normaal had ik na het hardlopen altijd meteen overal pijn en kon ik de volgende dag niet meer lopen, maar vandaag niet :D dus langzaam opbouwen is denk ook heel erg belangrijk.

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:59 ----------

Net dumbells gekocht en besloten dat ik vandaag mijn borst en biceps ging trainen. Vanwege een ontsteking aan mijn ribben is dat nogal pijnlijk, dus het was vrij waardeloos, maar het is een begin. De biceps oefeningen konden op zich wel wat zwaarder, maar ik wilde het risico niet nemen..

Opdrukken 3 x op mijn knieën.
Dumbell flyes geprobeerd, maar het voelde alsof mijn ribben uit elkaar getrokken werden. Dus gekomen tot 2 x..
Bicep curls 3 x 8 x 1,25kg
Hammer curls 3 x 8 x 1,25kg

Volgende keer ga ik ze sowieso zwaarder doen. Even kijken hoe het straks en morgen allemaal voelt. Het is weinig, dat weet ik, het is de eerste keer sinds heeeele lange tijd dat ik mijn spieren weer gebruik.. Ik schaam me wel een beetje om deze 'training' online te zetten, maar ja uiteindelijk is het voor mezelf en ik ga ervanuit dat het vanaf nu alleen maar beter kan worden!
 
Schaam je niet hoor! iedereen moet ergens beginnen.

Ik merk zelf ook dat continu pijn hebben best wat invloed heeft op je leven. Maar als je gaat sporten lijk je ook je pijngrens te verleggen ( en het lijkt in zijn geheel ook minder omdat je er minder bij stilstaat). Sporten maakt ook je spieren sterker waardoor je ook minder pijn kan ervaren.
Dus rustig opbouwen met lichte gewichten. Ik ben er zelf net 4 maanden uitgeweest. En nog steeds heb ik elke dag behoorlijk pijn en slik ik pijn medicatie. Maar ik merk echt verschil nu ik mijn training weer opgepakt heb sinds 3 weken. Het scheelt enorm. Dus steds blijven proberen. Lukt zwaarder niet probeer dan gewoon meer herhalingen.
De volhouder wint echt!
Zet hem op.
 
Heel veel succes in ieder geval!

Het is wat SP ook al zegt. probeer met eten eerst zelf je onderhoud uit te vinden. Dan kan ej vanaf daar je cut inzetten.
Maar wat je nu eet is wel erg weinig.
Het is idd wel erg weinig voor iemand die krachttraining doet, hoor.
 
Schaam je niet hoor! iedereen moet ergens beginnen.

Ik merk zelf ook dat continu pijn hebben best wat invloed heeft op je leven. Maar als je gaat sporten lijk je ook je pijngrens te verleggen ( en het lijkt in zijn geheel ook minder omdat je er minder bij stilstaat). Sporten maakt ook je spieren sterker waardoor je ook minder pijn kan ervaren.
Dus rustig opbouwen met lichte gewichten. Ik ben er zelf net 4 maanden uitgeweest. En nog steeds heb ik elke dag behoorlijk pijn en slik ik pijn medicatie. Maar ik merk echt verschil nu ik mijn training weer opgepakt heb sinds 3 weken. Het scheelt enorm. Dus steds blijven proberen. Lukt zwaarder niet probeer dan gewoon meer herhalingen.
De volhouder wint echt!
Zet hem op.
Dankjewel :)

Even een korte update.. De afgelopen dagen helaas niet gesport. Ik heb sinds kort medicijnen gekregen en deze hebben nogal vervelende bijwerkingen (misselijkheid, dufheid enz) dus met mijn voeding is het momenteel ook echt drama.. Maar het gaat nu weer wat beter en ik probeer steeds meer te eten en dan ga ik ook weer beginnen met trainen.
 
Dankjewel :)

Even een korte update.. De afgelopen dagen helaas niet gesport. Ik heb sinds kort medicijnen gekregen en deze hebben nogal vervelende bijwerkingen (misselijkheid, dufheid enz) dus met mijn voeding is het momenteel ook echt drama.. Maar het gaat nu weer wat beter en ik probeer steeds meer te eten en dan ga ik ook weer beginnen met trainen.
Succes.
 
Hey knap van je dat je het toch aandurft. De pijn zal snel minder worden, zeker omdat ook een groot deel tussen de oren zit. ( nee niet bedoelt als de gebruikelijke dooddoener) door de vaak nagenoeg constante pijn en hoe de omgeving hierop reageert ervaar je de pijn erger dan hij daadwerkelijk is. Dit is niet lullig of laatdunkend bedoelt, maar is gewoon hoe het brein werkt (wetenschappelijk aangetoond) De koe bij de hoorns vaten en ondanks alles door dit patroon breken en gewoon te gaan sporten doet al wonderen. Een extra steun kan Mindfulness zijn, deze wordt ook vaker speciaal voor chronisch pijnpatiënten gegeven. Dit in combinatie met enige psycho-educatie kan ook tonnen helpen.

Maar sporten is al een hele stap in de goeie richting

(Ps bij mijn moeder en vrouw hebben beide Fybromialgie en mijn vrouw heeft hier speciaal programma voor gevolgd met goed resultaat, uit al het leesvoer wat ze van dit programma meekreeg heb ik deze wijsheden)
Eens! Mijn vriendin heeft ook fybromyalgie en traint bijna altijd door de pijn heen, dit betekent wel dat ze soms letterlijk huilend op de leg press zit bijvoorbeeld. Maar ze weet dat ze het niet erger maakt door gewoon te gaan trainen, dus ze doet gewoon alles eigenlijk. Ook al is dat soms met heel erg veel pijn.

Succes!!
 
Bedankt nog allemaal! En Naomi1987 dat komt mij ook bekend voor ja... Erg knap dat ze gewoon doorgaat!

Ik ben al een tijdje niet geweest, maar het gaat nu heel erg goed met me. Die medicijnen werken erg goed tegen de pijn en ik merk dat ik minder snel opgeef tijdens het sporten. Ik heb zelfs 2 bokslessen meegedaan, waarvan 1 echt ontzettend zwaar was, maar toch ben ik doorgegaan. Daarna was ik helemaal fan van boksen, dus dat wil ik nu blijven doen.

Het enige dat me nog niet lukt is voeding. Nu die medicijnen werken mag ik dus gewoon alles eten, maar het lukt me niet om een gebalanceerd voedingspatroon aan te houden.. Dus dat moet ik nog even leren.

Vanaf nu zal ik weer proberen wat regelmatiger alles bij te houden :D
 
Wellicht een leuk tijdsverdrijf ook om wat boeken over voeding te lezen?:)
 
Wat goed dat je er mee aan de slag bent gegaan! ik had er nog niet veel over gehoord dus heb het even opgezocht en vind het heel knap dat je de stap hebt gezet! :)
 
Goed dat je het zo oppakt allemaal!
Een voedingspatroon kan je opbouwen. Dus misschien gewoon wat dingen opschrijven en een schema maken. Dan heb je in ieder geval wat houvast.
 
Back
Naar boven